Gå til innhold

Priskrig på feriesurfing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha, noen sinnsyke priser de opererer med ja. Hvis du er så sinnsykt facebook hore at du trenger dette når du er på ferie så er noe veldig galt. Hvis du derimot er der pga foretninger så skal vel arbeidsgiver betale hvis det er helt nødvendig å bruke nett på mobilen.

 

Når jeg leser slike saker så er jeg glad for at jeg ikke er på noen "sosiale" medier, jeg utfører venneforespørsler i det virkelige liv. Og poking er noe man gjør når man får en dame med hjem fra byen. Slap :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hahaha, noen sinnsyke priser de opererer med ja. Hvis du er så sinnsykt facebook hore at du trenger dette når du er på ferie så er noe veldig galt. Hvis du derimot er der pga foretninger så skal vel arbeidsgiver betale hvis det er helt nødvendig å bruke nett på mobilen.

 

Når jeg leser slike saker så er jeg glad for at jeg ikke er på noen "sosiale" medier, jeg utfører venneforespørsler i det virkelige liv. Og poking er noe man gjør når man får en dame med hjem fra byen. Slap :p

 

Hva om man er turist, og faktisk har stor nytte av nett utover å sjekke facebook? Har du prøvd? Ting som google maps, tripadvisor, google translate osv er svært nyttig på reise, mobilene r på mange måter nyttigere enn når man er hjemme.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hahaha, noen sinnsyke priser de opererer med ja. Hvis du er så sinnsykt facebook hore at du trenger dette når du er på ferie så er noe veldig galt. Hvis du derimot er der pga foretninger så skal vel arbeidsgiver betale hvis det er helt nødvendig å bruke nett på mobilen.Når jeg leser slike saker så er jeg glad for at jeg ikke er på noen "sosiale" medier, jeg utfører venneforespørsler i det virkelige liv. Og poking er noe man gjør når man får en dame med hjem fra byen. Slap :p
Hva om man er turist, og faktisk har stor nytte av nett utover å sjekke facebook? Har du prøvd? Ting som google maps, tripadvisor, google translate osv er svært nyttig på reise, mobilene r på mange måter nyttigere enn når man er hjemme.AtW

 

Huffameg da, hvordan i all verden klarte de seg for 20 år siden??? Vel jeg klarte meg fett som faen. Det er mye mer opplevelse å gå seg bort litt enn å bruke Gmaps, tripadvisor og translate. Det er ikke noe bedre følelse enn å finne frem og kommunisere med folk på ett fremmed sted uten "hjelpemidler". Og ja, jeg har faktisk testet begge deler, jeg er ikke så gammeldags at jeg ikke har testet med "nymoderne" teknologi. Fuck dagens ungdom, late jævler som ikke kan gestikulere!

Lenke til kommentar

Huffameg da, hvordan i all verden klarte de seg for 20 år siden??? Vel jeg klarte meg fett som faen. Det er mye mer opplevelse å gå seg bort litt enn å bruke Gmaps, tripadvisor og translate. Det er ikke noe bedre følelse enn å finne frem og kommunisere med folk på ett fremmed sted uten "hjelpemidler". Og ja, jeg har faktisk testet begge deler, jeg er ikke så gammeldags at jeg ikke har testet med "nymoderne" teknologi. Fuck dagens ungdom, late jævler som ikke kan gestikulere!

Helt uenig. Jeg får med meg mye mer som turist med et verktøy i lommen som jeg kan bruke. Det er mye enklere å ha tilgjengelig hotellreservasjoner, bilutleiereservasjoner og alt på en mobil. Vet ikke helt hvordan du er når du har en smarttelefon med deg, men noen av oss klarer å legge den fra seg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huffameg da, hvordan i all verden klarte de seg for 20 år siden??? Vel jeg klarte meg fett som faen. Det er mye mer opplevelse å gå seg bort litt enn å bruke Gmaps, tripadvisor og translate. Det er ikke noe bedre følelse enn å finne frem og kommunisere med folk på ett fremmed sted uten "hjelpemidler". Og ja, jeg har faktisk testet begge deler, jeg er ikke så gammeldags at jeg ikke har testet med "nymoderne" teknologi. Fuck dagens ungdom, late jævler som ikke kan gestikulere!

 

For 20 år siden ordnet sikkert mamma og pappa alt for deg uansett, slik de trolig fortsatt gjør. Når du bestiller uno cerveza por favor, og får til svar "ursekta?", så kan det jo være greit å ha en mobil for å finne ut hvordan du lettest kan komme deg fra Uddevalla til Gran Canaria (der mamma og pappa venter i resepsjonen).

Lenke til kommentar

Huffameg da, hvordan i all verden klarte de seg for 20 år siden??? Vel jeg klarte meg fett som faen. Det er mye mer opplevelse å gå seg bort litt enn å bruke Gmaps, tripadvisor og translate. Det er ikke noe bedre følelse enn å finne frem og kommunisere med folk på ett fremmed sted uten "hjelpemidler". Og ja, jeg har faktisk testet begge deler, jeg er ikke så gammeldags at jeg ikke har testet med "nymoderne" teknologi. Fuck dagens ungdom, late jævler som ikke kan gestikulere!

 

Har jeg sagt man ikke klarer seg? Du klarer jo ikke å kommunisere ordentlig på norsk engang tilsynelatende. Det er ingen motsetning mellom å kommunisere med fremmede og også ha nytte av en mobil/tablet, har lite med latskap å gjøre, og mer å gjøre med at får mer ut av reisen, man kan tvert imot argumentere for at det er latskap å ikke jobbe for å få til ting uten å plage andre.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Huffameg da, hvordan i all verden klarte de seg for 20 år siden??? Vel jeg klarte meg fett som faen. Det er mye mer opplevelse å gå seg bort litt enn å bruke Gmaps, tripadvisor og translate. Det er ikke noe bedre følelse enn å finne frem og kommunisere med folk på ett fremmed sted uten "hjelpemidler". Og ja, jeg har faktisk testet begge deler, jeg er ikke så gammeldags at jeg ikke har testet med "nymoderne" teknologi. Fuck dagens ungdom, late jævler som ikke kan gestikulere!
Har jeg sagt man ikke klarer seg? Du klarer jo ikke å kommunisere ordentlig på norsk engang tilsynelatende. Det er ingen motsetning mellom å kommunisere med fremmede og også ha nytte av en mobil/tablet, har lite med latskap å gjøre, og mer å gjøre med at får mer ut av reisen, man kan tvert imot argumentere for at det er latskap å ikke jobbe for å få til ting uten å plage andre.AtW

 

Amen.

Lenke til kommentar

Kroatia er en kvise når det gjelder datatrafikk. Priser er nå fra 5 kr - 120 kr/Mb. Tips: Ta meg to telefoner, kjøp kontantkort der nede, du får 1 GB for 75 kr. Skaff deg et par. Sett kontaktkortet inn i gamletelefonen, og sett den opp som et wifi hotspot. Da slipper du å bli blakk, du slipper å følge med på mobilbruk og unngår overraskelser. Eneste drawback er to telefoner, samt at wifi hotspot bruker en del batteri.

Lenke til kommentar
Huffameg da, hvordan i all verden klarte de seg for 20 år siden??? Vel jeg klarte meg fett som faen. Det er mye mer opplevelse å gå seg bort litt enn å bruke Gmaps, tripadvisor og translate. Det er ikke noe bedre følelse enn å finne frem og kommunisere med folk på ett fremmed sted uten "hjelpemidler". Og ja, jeg har faktisk testet begge deler, jeg er ikke så gammeldags at jeg ikke har testet med "nymoderne" teknologi. Fuck dagens ungdom, late jævler som ikke kan gestikulere!
For 20 år siden ordnet sikkert mamma og pappa alt for deg uansett, slik de trolig fortsatt gjør. Når du bestiller uno cerveza por favor, og får til svar "ursekta?", så kan det jo være greit å ha en mobil for å finne ut hvordan du lettest kan komme deg fra Uddevalla til Gran Canaria (der mamma og pappa venter i resepsjonen).

 

Fytterakkern så "aggresiv" du var da. Mamma og pappa har aldri fikset en dritt for meg, tror du snakker om deg selv og sier slik om meg for å føle deg bedre. Men det blir bare ord og det er ganske teit å komme med slike utsagn. Jeg påpeker bare at jeg foretrekker å feriere på "gamlemåten". Det er forskjellige meninger om alt vettu.

 

Og jeg synes ikke det er enklere å sjekke reserveringer, hvordan man kommer steder osv med mobil. Det er like enkelt på "gamlemåten" men noen har vel ikke vett nok i hodet til å fikse dette uten mobil og nett.

 

Uansett så synes jeg at man får bedre opplevelser uten å bruke så mye "hi tech" greier. Det er en personlig mening på lik linje med andre her som foretrekker å bruke mobilen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...