Gå til innhold

Denne knøtte-PC-en gjør deg helt anonym på Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår jeg riktig hvis jeg tror at denne fungerer som en router i hjemmenettverket? Har en Pi liggende, og fikk nå ideen om å koble den til en skjerm på kontoret, og bruke den til trafikk jeg ikke vil at skal kunne overvåkes....

 

Du kan vel strengt tatt sette opp alt av maskiner du har som proxyserver på nettverket ditt.

Lenke til kommentar

I teorien er TOR en flott ting, dessverre begynner MAFIAA'en og de som ikke ønsker deg annonym å sette opp exit noder for TOR, samtidig som de forsøker å sabotere de som ikke er under deres kontroll.

Men vil de i praksis kunne ta deg på noen måte uansett med denne? Med tanke på at de kun ser at trafikk har gått via deg, og ikke at Du faktisk har lastet ned noe til din PC? Eller har jeg missforstått noe nå?

Lenke til kommentar
I teorien er TOR en flott ting, dessverre begynner MAFIAA'en og de som ikke ønsker deg annonym å sette opp exit noder for TOR, samtidig som de forsøker å sabotere de som ikke er under deres kontroll.
Men vil de i praksis kunne ta deg på noen måte uansett med denne? Med tanke på at de kun ser at trafikk har gått via deg, og ikke at Du faktisk har lastet ned noe til din PC? Eller har jeg missforstått noe nå?

 

Hvis dem setter opp mange nok noder så vil dem jo etterhvert få folk som router all traffiken sin gjennom deres noder. Da kan dem vite hvem som etterspør trafikken.

Lenke til kommentar

Hvis dem setter opp mange nok noder så vil dem jo etterhvert få folk som router all traffiken sin gjennom deres noder. Da kan dem vite hvem som etterspør trafikken.

Ja, det er nok riktig, men da skal de vel ha sykt mange noder i forhold til brukere av TOR også?

Men i Norge får de vel heldigvis ikke tatt deg på denne måten enda uansett. For da forutsetter det er de selv deler filen på ulovelig vis, noe som vil si at de fremskaffer bevis på en ulovelig måte. Noe som i Norge i allefall ugyldiggjør bevisene.

Men VPN er vel ca like sikkert omtrent i praksis, men mye raskere? Er mer fristeret til å skaffe VPN kontra denne dingsen, men det er egentlig kun pga ytelsen.

Lenke til kommentar

Sorry hvis litt off topic, men hører mye om VPN om dagene. Hvis jeg setter opp VPN, vil jeg ikke da miste tilgangen til eksklusive norsk tjenester som NRK, TV2 Sumo o.l.? Hva med å kun sette opp proxy eller lignende i uTorrent så det blir isolert kun der. Kan ikke så mye om dette, men leste nettopp litt på BTGuard...

Lenke til kommentar

Ja, det er nok riktig, men da skal de vel ha sykt mange noder i forhold til brukere av TOR også?

Men i Norge får de vel heldigvis ikke tatt deg på denne måten enda uansett. For da forutsetter det er de selv deler filen på ulovelig vis, noe som vil si at de fremskaffer bevis på en ulovelig måte. Noe som i Norge i allefall ugyldiggjør bevisene.

Men VPN er vel ca like sikkert omtrent i praksis, men mye raskere? Er mer fristeret til å skaffe VPN kontra denne dingsen, men det er egentlig kun pga ytelsen.

 

Nå er det ikke snakk om å drive fildeling over TOR nettverket heller da. TOR er for 'anonym' surfing, ikke torrents etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sorry hvis litt off topic, men hører mye om VPN om dagene. Hvis jeg setter opp VPN, vil jeg ikke da miste tilgangen til eksklusive norsk tjenester som NRK, TV2 Sumo o.l.? Hva med å kun sette opp proxy eller lignende i uTorrent så det blir isolert kun der. Kan ikke så mye om dette, men leste nettopp litt på BTGuard...

 

Sett opp en egen (virtuell) PC som torrentklient og koble den til naboens åpne trådløse nett. Evt. se om det finnes en torrentklient hvor du kan velge hvilket nettverkskort den skal bruke og koble det kortet opp mot naboens nett.

 

Evt. kan du gjøre som jeg gjorde før, da med usenet. Ha to nettverkskort i PCen, hvor det ene er koblet mot naboens nett og route all lyssky trafikk over naboens åpne trådløse nett. Det fordrer at du bruker usenet eller lignende hvor du går mot en spesifikk IP. Da trenger du bare å legge inn en statisk rute i PCens routingtabell.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg har en pc liggende som jeg tenkte å bruke TOR på, jeg har kun tenkt å ta på TOR og så gjøre det jeg vil være anonym for og så slå det av igjen og håpe på at alt gjikk fint.

Lenke til kommentar

I teorien er TOR en flott ting, dessverre begynner MAFIAA'en og de som ikke ønsker deg annonym å sette opp exit noder for TOR, samtidig som de forsøker å sabotere de som ikke er under deres kontroll.

Har du bevis for dette, eller bare løse rykter?

Jeg kan vel heller se for meg mafian vil søtte TOR prosjektet, mafian har nok en mye større reel grunn til å være anonym en meg.

Og dersom dem setter opp masser av noder og jeg tilfeldigvis går igjennom såpass mange at dem f.eks finner min egentlige IP kommer dem likevel ikke lenger en til min ISP.

Jeg tror heller ikke mafian går via retsvesnet for å ta meg på noe.

Lenke til kommentar

Har du bevis for dette, eller bare løse rykter?

Jeg kan vel heller se for meg mafian vil søtte TOR prosjektet, mafian har nok en mye større reel grunn til å være anonym en meg.

Og dersom dem setter opp masser av noder og jeg tilfeldigvis går igjennom såpass mange at dem f.eks finner min egentlige IP kommer dem likevel ikke lenger en til min ISP.

Jeg tror heller ikke mafian går via retsvesnet for å ta meg på noe.

 

Merk, MAFIAA er det nye navnet som er gitt til MPAA og RIAA, for å også beskrive deres nye taktikker også.

http://mafiaa.org/

 

Selv om disse begynner å fatte interesse så er det NSA som er mest ivrig på exit noder, ett bedre alternativ enn TOR er Freenet hvor du kan låse deg ned til spesifikke sirkler og hvem som helst som lytter finner ikke ut noe som helst, i allefall ikke på en god stund og betydelig strømtrekk senere.

Lenke til kommentar

Merk, MAFIAA er det nye navnet som er gitt til MPAA og RIAA, for å også beskrive deres nye taktikker også.

http://mafiaa.org/

 

Selv om disse begynner å fatte interesse så er det NSA som er mest ivrig på exit noder, ett bedre alternativ enn TOR er Freenet hvor du kan låse deg ned til spesifikke sirkler og hvem som helst som lytter finner ikke ut noe som helst, i allefall ikke på en god stund og betydelig strømtrekk senere.

 

Beviser får du ikke fra meg.

 

MPAA og RIAA er ikke interessert i Tor-prosjektet i det hele tatt, da Tor-infrastrukturen slik den foreligger i dag og slik den er tiltenkt for fremtiden ALDRIG vil egne seg for spredning av kopibeskyttet materiale. Tor-prosjektet er ett amerikansk militärt prosjekt, drevet av den amerikanske marinens kryptologi- og signaletteretningsseksjon og stöttet av NSA og Pentagon. Her er det i utgangspunktet snakk om utvikling av relé akustikk-teknologi, samt utvikling av teknologi for overvåkning av nettopp node-til-node nettverk. Prosjektet er 'tilgjengelig' for offentligheten for å sörge for en jevn og konstant nettverksström, samt en klientbase i önskede land (Russland, Kina, Ukraina, Iran, osv.) I dag er teknologien i en så fremskutt fase att din Tor-aktivitet overvåkes 100% - med din ISP-gitte IP-adresse og lokal MAC-adresse gjennom samtlige noder, til exit-node og ut på whitenet. Ingenting du foretar deg på whitenet med Tor som proxy er anonymt.

Endret av Somethinganon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...