Gå til innhold

Pirate Bay-grunnlegger skal utleveres til Danmark


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv jo å står unna slike omtaler, men umulig er det ikke at han blir beskyldt for ting han aldri har gjort, tpb har gjort en del mennesker med mye makt ganske sur. På den andre siden skal jo Gottfrid være en litt spesiell kar, så kæm veit.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at han ikke fortjener bedre om han har gjort dette, men av ren akademisk interesse:

 

Hvordan er lovgivningen rundt dette? Hvis han har oppholdt seg i sverige og brutt dansk lovgivning over internett... Kan han egentlig dømmes? (Jeg går her ut i fra at sverige ikke har lik lovgivning, for da hadde det vel holdt å dømme ham i sverige?)

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at han ikke fortjener bedre om han har gjort dette, men av ren akademisk interesse:Hvordan er lovgivningen rundt dette? Hvis han har oppholdt seg i sverige og brutt dansk lovgivning over internett... Kan han egentlig dømmes? (Jeg går her ut i fra at sverige ikke har lik lovgivning, for da hadde det vel holdt å dømme ham i sverige?)

 

Internasjonale regler tilsier at man skal dømmes i landet man begår kriminaliteten i, når man er på en server så regnes alt du gjør på den serveren som du at du gjør det i landet serveren står i.

Endret av zlagther
Lenke til kommentar

Som fortjent. Fyren er jo rein hacker og kriminel.PB var noe annet, men han tydligvis ville mer og mer, tilslutt havnet han over til "the dark side".

 

en hacker er ikke nødvendigvis kriminell, så hva du mente med "rein hacker" bør du utdype. en hacker bedriver stort sett godt arbeid. men VG og andre tabloidaviser forsøker så godt de kan å få befolkningen til å få negative tanker rundt det å være hacker. derimot er det å bryte sikkerhetssperrer i en bank i et forsøk på å tilrane seg verdier cracking. hacking/cracking. whitehat/blackhat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er BARE å se "AFK" filmen, som det er GRATIS å laste ned folkens.

Der får dere se inside VIDEO bevis på hvordan motpartene oppfører seg ovenfor false, "teoretiske" pengetap.

Til tross for at det er vitenskapelig bevist at ALT av anklager som legges fram ikke har funnet sted (Teknisk sett). Det må sees for å skjønnes. Derifra er hva folk syns opp til dem.

Lenke til kommentar

en hacker er ikke nødvendigvis kriminell, så hva du mente med "rein hacker" bør du utdype. en hacker bedriver stort sett godt arbeid. men VG og andre tabloidaviser forsøker så godt de kan å få befolkningen til å få negative tanker rundt det å være hacker. derimot er det å bryte sikkerhetssperrer i en bank i et forsøk på å tilrane seg verdier cracking. hacking/cracking. whitehat/blackhat.

 

Der tror jeg du tar feil. Av alle mennesker som innen data havner under paraplybetegnelsen "hacker", tror jeg ikke det store flertallet "bedriver godt arbeid".

Lenke til kommentar

Dette er vel fordi han er "IT-kjendis" og ikke nødvendigvis fordi artikkelen handler om Pirate Bay.

 

Jeg tror du misforstår hva jeg mener. Mange ser på Pirate Bay og personene bak som de «snille» i kampen mot de store slemme film- og plateselskapene, men å bryte seg inn i nettbanker for å stjele penger til egen vinning kan ingen forsvare.

Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstår hva jeg mener. Mange ser på Pirate Bay og personene bak som de «snille» i kampen mot de store slemme film- og plateselskapene, men å bryte seg inn i nettbanker for å stjele penger til egen vinning kan ingen forsvare.

 

Det er jeg selvfølgelig helt enig i.

Lenke til kommentar

Er ikke så mye fyren kan gjøre hvis dem faktisk har bevis for at han har gjort dette , men fortsatt ,og som folk spekulerer i. Skal ikke se bort i fra at det er noen av de mange han har klart å irritere på seg som er ute for å ta han.

 

Liker å tro at det ikke er tilfellet, og at hvis Gottfrid dømmes for noe, så er det noe han faktisk er skyldig i.

Igjen ,håper rettsapparatene som behandler dette gjør seg grundig arbeid. Sjøl om rettsapparatet og består av mennesker, og mennesker har veldig lett for å bli partiske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...