Gå til innhold

Huawei har lansert verdens tynneste smartmobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker min smarttelefon hele tiden.

Godt batteri er mye viktigere enn at den er tynn.

Jeg har Xperia. Z , og tar med laderen på jobben for sikkerhets skyld.

 

Telefonen min støtter 4g, men jeg tør ikke å aktivere det pga strømforbruket. Jeg vil kun aktivere 4g når 3g-nettet er overbelastet og tregt. Det kan være på stedet med store folkemasser det alle bruker mobilen samtidig.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Dette er en troll ikke sant? Hvis ikke, så burde du kanskje oppdatere deg litt..
Joda, delvis troll. Men disse toppmodellene begynner å bli tåpelig store. Jeg skjønner ikke hvorfor det har blitt statussymbol å ha en 5" i lommen. Er det virkelig mer brukervennlig?

Etter halvannet år med en Galaxy S3: Ja, det er mer brukervennlig :)

 

Om det er et statussymbol eller ikke gir jeg blanke i.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra Samsung Galaxy S2 til Sony Xperia Z.

Større skjerm med HD-oppløsning var en merkbar forbedring, når jeg surfer på nettsider som ikke er mobiltilpasset.

 

Jeg gir blanke i statussymboler.

Jeg vil ha den telefonen som passer best til mitt bruk, og det har jeg kjøpt.

Nå har jeg en telefon som såvidt jeg kan skjønne er "god nok".

Nå trenger jeg ikke større skjerm med høyere oppløsning, mer RAM eller raskere prosessor.

Min neste telefon skal ha merkbart bedre batteri, og gjerne en skjerm som er mer synlig i solskinn.

Mer ytelse trenger jeg ikke, såvidt jeg kan skjønne.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Ser ikke helt hva som er poenget med denne telefonen? Med mindre den er BILLIG! Da snakker jeg om under 3000,-

 

Den har svakere kamera

Svakere maskinvare

Svakere batteri

Lavere skjermoppløsning

Mindre lagringsplass osv

 

Enn toppmodellene til sony/samsung/htc, som kan plukkes opp for rundt 4000,- +/- om man er prisbevisst og følger med på kampanjer.

 

Likevel lanseres den som en toppmodell? Alle telefoner som er under centimeteren tykke er tynne nok for min smak :)

Lenke til kommentar

Etter halvannet år med en Galaxy S3: Ja, det er mer brukervennlig :)

 

Om det er et statussymbol eller ikke gir jeg blanke i.

 

Jeg ser jo nytten når man surfer på nettet og for enkelte som sliter med skjermtastatur. Men brorparten av tiden er 5 tommer enten helt unødvendig, eller mindre brukervennlig. For eksempel når man: Har den i lommen, ringer, lytter til musikk/podcast/lydbok, og generell app bruk(yr, snapchat, quizbattle, wordfeude osv).

Lenke til kommentar

Når det gjelder skjermstørrelse, så er større bedre. Dvs inntil den blir ubehagelig å holde i en hånd når man skal ringe. En smarttelefon er tross alt i stadig større grad i bruk som surfeenhet og da er realestate utrolig viktig. Jeg har 5" skjerm nå, men må si at Note 3 frister veldig. Da får man plutselig en phablet som fyller en langt større nisje. Men man må selvsagt selv vurdere hva man bruker telefonen til og egen komfortsone når det gjelder grep osv. Men ikke tro at ens eget behov betyr at andres er "idioti".

 

EDIT: Typo

Endret av Jan Skrotnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Etter halvannet år med en Galaxy S3: Ja, det er mer brukervennlig :)Om det er et statussymbol eller ikke gir jeg blanke i.
Jeg ser jo nytten når man surfer på nettet og for enkelte som sliter med skjermtastatur. Men brorparten av tiden er 5 tommer enten helt unødvendig, eller mindre brukervennlig. For eksempel når man: Har den i lommen, ringer, lytter til musikk/podcast/lydbok, og generell app bruk(yr, snapchat, quizbattle, wordfeude osv).

 

Kommer helt an på bruken. For ditt bruksmønster kan det nok være en fordel med liten skjerm. 99% av tiden jeg bruker mobilen går til mail+annet kontorstuff, surfing og spill. Da setter jeg pris på hver tomme jeg kan få. Har selv en Note 2 med 5.55" skjerm og det eneste jeg har å utsette på den er at den ikke er en tomme større.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske imponerende stort batteri i forhold til størrelsen, synes nå jeg. I praksis har denne alle de samme spesifikasjonene som en S III, med 5% mindre batteri, men den er nesten 30% tynnere.

 

Likevel må den etter min mening være vesentlig billigere enn en nexus 4 for at den skal være verdt pengene.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...