Gå til innhold

Nå skal de ta norske nettpirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Vi skal gjøre det så vanskelig som mulig å laste ned ulovlig, slik at folk velger en lovlig løsning"

Så det kommer lovlige løsninger som er like bra som de ulovlige da? :)

Har både Netflix og Wimp, men det har flere ganger hendt at jeg har begynt på en film eller serie på Netflix for så kjapt å gå over til alternativet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Politiet har jo såvidt ressurser til å ta voldteksmenn. HVorfor skal politiet prioritere en stakkars menneske som laster ned tvserier han ikke finner lovlig noen sted?
Lobbyvirksomhet og korrupsjon, vips så har vi en prioritering.

 

Wow, er import over din evne til å si det med få ord ! Kjempebra "Hagledesperado"

Endret av morten_b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
? Det lastes ned 15 millioner filmer ulovlig i Norge hvert år, og 6 millioner nedlastninger av hele sesonger. Hvis TV-stansjoner som selger annonser mister mange millioner seere på grunn av at man laster ned, kan det være et potensielt stort tap. 15 millioner filmer kan ganges opp med 80 kroner, da blir det raskt milliarder av kroner i tap.? Det er et litt løst tall, men det er snakk om store tap, avslutter Johansen.
Når skal de lære at en nedlasting ikke er det samme som et tapt salg?..

 

Så hva er det da?

Lenke til kommentar

"Vi skal gjøre det så vanskelig som mulig å laste ned ulovlig, slik at folk velger en lovlig løsning". De skal gjøre det vanskeligere for meg å tak i innholdet deres. Da blir det ikke noe "innhold" på meg da.

 

Nettopp. Ingen piratkopiering = ingen reklameverdi og mersalg. De tenker ikke så langt at de forstår at de som piratkopierer stort sett ikke får tak i materiellet noen andre steder enn på eksempelvis torrent! Hadde tilbyderne løst dette på en fornuftig måte ville mange fler vært lovlydig.

 

De fleste jeg kjenner som "piratkopierte" musikk i stor stil har gått bort ifra dette nå som spotify og liknende løsninger har kommet. Noe lignende for film/serier, og vips! Problem mostly solved.

 

Noen vil selvfølgelig alltid kopiere, men vesentlig færre vil det, om de lovlydige alternativene er gode nok

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...