Gå til innhold

Investorpengene velter inn for Oculus Rift (Linux, Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meh. Gimmik.

 

Track IR lar deg se deg rundt i spillet ala 'mouse-look' + se tastaturet ditt/joysticken din for kompliserte spill med mange hot-keys + kan se hendene dine slik at du kan forsyne deg med snacks og drikke på bordet ditt uten å måtte ta av deg noe + ikke like stor sjanse for bevegelseskvalme + billigere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meh. Gimmik. Track IR lar deg se deg rundt i spillet ala 'mouse-look' + se tastaturet ditt/joysticken din for kompliserte spill med mange hot-keys + kan se hendene dine slik at du kan forsyne deg med snacks og drikke på bordet ditt uten å måtte ta av deg noe + ikke like stor sjanse for bevegelseskvalme + billigere.

 

 

Har Rift devkit. Å sammenligne Track IR med rift er en sinnsykt dårlig sammenligning. Du sammenligner bare tracking, også glemmer du å inkludere selve dekkinga av synsfeltet.. :) Når du snur deg 90 grader med Track IR ser du ikke skjermen din lengre. Når du gjør det med riften ser du enda skjermen..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har Rift devkit. Å sammenligne Track IR med rift er en sinnsykt dårlig sammenligning. Du sammenligner bare tracking, også glemmer du å inkludere selve dekkinga av synsfeltet.. :) Når du snur deg 90 grader med Track IR ser du ikke skjermen din lengre. Når du gjør det med riften ser du enda skjermen..

 

Venter fortsatt på mitt Devkit :) Gleder meg sykt! Sitter å leser på http://www.reddit.com/r/oculus/ hver dag!

Endret av Noose
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Har Rift devkit. Å sammenligne Track IR med rift er en sinnsykt dårlig sammenligning. Du sammenligner bare tracking, også glemmer du å inkludere selve dekkinga av synsfeltet.. :) Når du snur deg 90 grader med Track IR ser du ikke skjermen din lengre. Når du gjør det med riften ser du enda skjermen..
Venter fortsatt på mitt Devkit :) Gleder meg sykt! Sitter å leser på http://www.reddit.com/r/oculus/ hver dag!

 

Nice :) Personlig anbefaler jeg deg å sjekke ut https://developer.oculusvr.com/forums/ . Henter mesteparten av demoer og test ting derfra. Anbefaler å sjekke ut firstlaw. En rom simulater. Sykt morro.

Lenke til kommentar

Vil man venne seg av med denne kvalmen som oppstår eller er det litt som å bli bilsyk/reisesyk, at man må ta tabletter før man spiller?

 

Dette er helt individuelt, noen blir syke av å spille Mirrors Edge på vanlig skjerm og.

 

Men det er vanlig at man blir litt kvalm i starten, og man venner seg til det har jeg lest. Det har vel litt med at hjernen tror du beveger deg mens du egentlig sitter stille.

Endret av Noose
Lenke til kommentar

Vil man venne seg av med denne kvalmen som oppstår eller er det litt som å bli bilsyk/reisesyk, at man må ta tabletter før man spiller?

 

I min erfaring, og jeg kan ikke snakke for andre. Så er det kun visse type spill som jeg ble dårlig av. Det har noe med field of viewen å gjøre.

 

Første kvelden jeg hadde riften spillte jeg alle mulige forskjellige spill. Jeg holdt på i 3 timer. Det var kun den siste halvtimen, hvor jeg testa dear esther at jeg ble skikkelig dårlig. Og det var med custom drivere så du måtte trikse en del med settings selv.

 

I spill hvor dybden og perspektivet føles naturlig, slik som first law, half life 2, team fortress, riftcoaster og portal, har jeg ikke opplevd at jeg har blitt dårlig.

 

Mine tanker angående dette er at det er veldig opp til hver person om de blir dårlige eller ikke. Tror noen få mennesker kan ha en dårlig effekt.

 

Jeg har latt 10 venner ta riftcoaster. 1 av de 10 har hatt en dårlig opplevelse. Han fikk hodepine og ble ganske kvalm.

 

Flere av vennene mine har etterpå kjørt på med den ene demoen etter den andre og ikke blitt kvalm..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Vil man venne seg av med denne kvalmen som oppstår eller er det litt som å bli bilsyk/reisesyk, at man må ta tabletter før man spiller?
I min erfaring, og jeg kan ikke snakke for andre. Så er det kun visse type spill som jeg ble dårlig av. Det har noe med field of viewen å gjøre.Første kvelden jeg hadde riften spillte jeg alle mulige forskjellige spill. Jeg holdt på i 3 timer. Det var kun den siste halvtimen, hvor jeg testa dear esther at jeg ble skikkelig dårlig. Og det var med custom drivere så du måtte trikse en del med settings selv.I spill hvor dybden og perspektivet føles naturlig, slik som first law, half life 2, team fortress, riftcoaster og portal, har jeg ikke opplevd at jeg har blitt dårlig.Mine tanker angående dette er at det er veldig opp til hver person om de blir dårlige eller ikke. Tror noen få mennesker kan ha en dårlig effekt.Jeg har latt 10 venner ta riftcoaster. 1 av de 10 har hatt en dårlig opplevelse. Han fikk hodepine og ble ganske kvalm.Flere av vennene mine har etterpå kjørt på med den ene demoen etter den andre og ikke blitt kvalm..

 

Spent på hvordan det vil virke på meg, får ganske lett hodepine. Men på den annen side, blir jeg aldri fly syk, bil syk, sjø syk. Jeg kan fint lese bok, se film, spille spill osv i bil, uten å bli kvalm. Så jeg har veldig trua :) . Samtidig som jeg ikke har sett greia med dyblde og perspektiv i spill, tenker ALDRI over det når jeg spiller, hehe alt ser likt ut. Må understreke at jeg har optimalt syn 20/20.

Lenke til kommentar

Er det slik å forstå at de kommer til PC først?

 

Ja. fra CEO Palmer Luckey: We are focused on PCs right now, and plan on having Android compatibility as well. They are both relatively open platforms. There is no technical reason that the Rift cannot work on consoles, but doing so requires approval from the console manufacturers.

 

Dette kan gå veldig godt med skrekk spill.

 

Amnesia med rift...grøss....

Lenke til kommentar

90 millioner er litt til å drive markedsføring og noe programvareutvikling, men det er ikke nok til å finansiere skjermutviklingen som er nødvendig for at Oculus Rift skal bli et virkelig bra produkt.

 

Skjermene har tre hovedproblemer; oppløsning, fargepresisjon og responstid, hvorav de to siste er veldig dårlig på denne typen skjermer.

 

Av skjermoppløsningen brukes under 60% av hver halvdel til skjermbilde, og av dette er trolig 2/3 i nærheten eller innenfor skarpsynet. For å sette det i perspektiv:

Devkit: 1280x800 (640x800 per øye): mindre enn 640x480 faktisk brukt, derav cirka 512x384 faktisk skarpt. Dette er altså oppløsning ala gamle DOS-spill, og faktisk lavere enn Nintendo64 (!).

Ferdig versjon: 1920x1080 (960x1080 per øye): <960x640 brukt, derav cirka 768x512 skarpt.

Selv den ferdige versjonen blir altså langt unna godt brukbart, så hvor langt må vi før det kommer seg?

 

2560x1600 (1280x1600 per øye): <1280x960, 1024x768 skarpt/effektivt. Fremdeles ikke godt nok.

3840x2160 (1920x2160 per øye): <1920x1296, 1536x1037 skarpt/effektivt. Hmm, kommer seg, men fremdeles ikke imponerende.

Hmm, kanskje de må vurdere å bruke to skjermer.

 

Produktet kan fint koste et par tusen kroner, men det må forbedre seg i andre egenskaper før dette virkelig kan ta av.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har forstått kommer Rift 2.0 til å få bedre skjermer enn den modellen de utvikler nå. Det var snakk om 1080p skjerm til prototype modellene de viste frem på E3, men selv de hadde synlige linjer mellom pixlene. Om dette faktisk er 2.0 eller forbruker modellen er enda litt uvisst. Jeg for min del håper de går for noe kraftigere enn 1080p, siden det er alt for lav oppløsning når skjermen er så nærme ansiktet.

 

Den har fortsatt dårlige linser, laget av plast i stedet for glass, noe som skaper mye "blur" på skjermene for alt som ikke er midtpunktet - jeg håper de også vil forbedre dette før de slipper den løs på markedet.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...