Gå til innhold

Er det egentlig smart å sage av kontakten til skjermkortet? (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synest nesten dette burde testast med eit kort som støtter PCIe 3.0 også, da skal man jo ikkje tape så veldig mykje på å kjøyre eit skjermkort i x1 mode :)

 

Noen som veit om man kan køyre sli med skjermkort som står i x1? Har ikkje planer om å teste men vil det i teorien fungere? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synest nesten dette burde testast med eit kort som støtter PCIe 3.0 også, da skal man jo ikkje tape så veldig mykje på å kjøyre eit skjermkort i x1 mode :)

 

Noen som veit om man kan køyre sli med skjermkort som står i x1? Har ikkje planer om å teste men vil det i teorien fungere? :)

 

Det forutsetter at sporet du bruker er 3.0 også.

Småsporene på hovedkort er oftest 2.0 og ikke 3.0 og på eldre hovedkort 1.0...

Alternativt så kan du prøve å åpne sporet i bakkant, det finnes PCI-E spor til hovedkort som har en åpning i bakkant, mener P55 kortet til Intel for en stund tilbake ble sendt med 2x slike for SLi / CF.

Lenke til kommentar

Nå bare lurer jeg litt - vil dette si at dette fungerer også på andre kort enn bare skjermkort? Har et SCSI kort jeg gjerne skulel brukt på en endre PC. Med kontrollerkortet er 4x, og PCen har kun 1x spor da 16x sporet er opptatt av et skjermkort (dog ut ifra denne artikkelen kan de jo bare bytte plass, lol).

Lenke til kommentar

Nå bare lurer jeg litt - vil dette si at dette fungerer også på andre kort enn bare skjermkort? Har et SCSI kort jeg gjerne skulel brukt på en endre PC. Med kontrollerkortet er 4x, og PCen har kun 1x spor da 16x sporet er opptatt av et skjermkort (dog ut ifra denne artikkelen kan de jo bare bytte plass, lol).

 

Ja, det bør det; det er PCIe i seg selv som gir fleksibiliteten.

 

Lenke til kommentar

God artikkel! Selvfølgelig er det noen som kan alt og som derfor ikke trenger å repetere ting ved å lese artikler. For min del var dette lærerikt.

 

Veldig riktig!

Dette hadde aldri falt meg inn til å begynne med; men i et sært tilfelle er dette sikkert nyttig for folk også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er konsekvensen av adblock. Så om dere bruker adblock kan dere takke dere selv om dere mener kvaliteten på artiklene stuper.

 

Jeg for min del synes dette var morsom og samtidig lærerik lesning som hjalp meg med å forstå logikken bak et PCI spor sin oppbygging. Samtidig ser jeg det at 2 skjermkort i X8 modus VS 2 skjermkort i X16 modus ikke har like mye å si som det høres ut, om logikken stemmer ved SLI/Crossfire.

 

Du tar feil, stupende kvalitet er et resultat av kommersialiseringen av nettstedet. Reklameblokkering er brukernes straff og vrede for dårlig innhold. Hvis du leser artikkeltråder for de seneste årene ser man stadige kommentarer om at brukere blokkerer reklamen pga dårlig innhold.

Endret av BadCat
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Dette er konsekvensen av adblock. Så om dere bruker adblock kan dere takke dere selv om dere mener kvaliteten på artiklene stuper.

Adblock er vell en kosnekvens av de enorme banenrne som florerte her for en stund siden. Jeg kunne godt slått av adblock slik det ser ut akurat i dag, men jeg får fremdeles ikke noe ads, siden tracker blokerne mine tar kverken på samtlige reklamer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Dette er konsekvensen av adblock. Så om dere bruker adblock kan dere takke dere selv om dere mener kvaliteten på artiklene stuper.

Jeg bruker adblock. Digger adblock. Digger HE.

 

Folk er generelt ikke særlig glad i reklame og middelmådig innhold. Så nettsider som kombinerer disse to, de burde omstille seg eller forberede seg på døden. Godt faglig og/eller underholdende innhold er verdt å betale for.

 

:w00t:

Endret av Finholt
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du tar feil, stupende kvalitet er et resultat av kommersialiseringen av nettstedet. Reklameblokkering er brukernes straff og vrede for dårlig innhold. Hvis du leser artikkeltråder for de seneste årene ser man stadige kommentarer om at brukere blokkerer reklamen pga dårlig innhold.

Det er vel heller økende forventninger til kvaliteten som med alt annet i teknologiens verden.

For eksempel:

Mobiltelefonene.. unnskyld, smarttelefonene blir raskere, skjermen større og ytelsen skyter i været. Samtidig forventer vi at batteriet skal vare lengre enn det gjør idag.

"alt var bedre før" prinsippet gjelder artikler og.

 

Se på artiklene noen år tilbake og vurder selv. Er artiklene bedre enn nå? Er de bedre fordi du fantaserte og siklet mer på teknologien du ikke hadde? Jeg mener at i de yngre år så var verden full av ny teknologi å utforske.

 

Om vi skal fortsette denne diskusjonen foreslår jeg at en moderator bruker litt magi og oppretter en egen tråd så denne artikkelen får ha kommentarfeltet sitt i fred. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dette er konsekvensen av adblock. Så om dere bruker adblock kan dere takke dere selv om dere mener kvaliteten på artiklene stuper.

 

Jeg for min del synes dette var morsom og samtidig lærerik lesning som hjalp meg med å forstå logikken bak et PCI spor sin oppbygging. Samtidig ser jeg det at 2 skjermkort i X8 modus VS 2 skjermkort i X16 modus ikke har like mye å si som det høres ut, om logikken stemmer ved SLI/Crossfire.

 

Konsekvensen av at vi ikke liker å se reklame, ja. Det er bare synd at de ikke tjener på klikk istedenfor reklame, men så er ikke verden slik. De kommer nok ikke til å tjene noe på meg dersom de skal tvinge på meg en avgift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...