Gå til innhold

Samsungs massive 4K-TV vil koste 260 000 kr i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med andre ord,kun aktuellt for enkelte bedrifter og nyrikinger? ;)Personlig kommer jeg til å vente til 4K blir mer utbredt og tvene koster under 20.000,-

 

Vel, siden man kan betale med flesk så er det vel både en del amerikanere og nordmenn som kommer til å skaffe seg dette:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Syns Samsung har bommet bittelitt med valg av ramme og innebygde høytalere. Har man først finansene i orden til å hoste opp 260'000kr for en TV, er det rett og slett skammelig om man bruker de innebygde høytalerne...

 

Og hvorfor er tilkoblinger i siden av tv'n? Må da være mye mer praktisk å ha de nederst.. Det er ihvertfall der jeg har bluray-spiller, forsterker, ps3 og HTPC. Ser med stor fordel om både strøm og én av HDMI-kontaktene peker rett nedover.

Endret av newman221
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan få Seiki 50" 4K TV i USA for under 1500$..

 

260 000,- er vel litt brutalt.

 

http://www.popularme...ht-now-for-1500

 

Det eg har lest av tester av den TVen så er det en bedritent dårlig TV. Bildet er vesentlig dårligere enn billigere TVer med vanlig HD-oppløsning. Farger, sortnivå er helt elendig.

 

Denne TVen til Samsung er sikkert en fantastisk TV, men eg skjønner ikkje poenget med den grusomme stålrammen. At den gir så fantastisk god lyd tror eg ikkje på i det hele tatt, og folk som har 260k å bruke på TV har uansett surroundannlegg til like mye. Lyden i selve TVen er irrelevant.

Endret av Dragavon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flott sak, hvis man ikke tar prisen i betraktning...

 

Menysystemet på en moderne TV er vel og bra, men helt overflødig så lenge man uansett må han en ekstern dekoder. Mange støtter CAM (som er tregt som f!), men fler og fler (inkludert meg) får nå fiber i hus og da er det nok en runde med ekstern boks.

Har en 65" Samsung idag, høyttalerene har jeg hørt på akkurat like lenge som det tok å endre utgang i menyen til "ekstern". Bare tull og tar plass, jeg kjøper ikke 65", eller 85" uten å ha et surroundsystem. Og det er jeg neppe alene om!

Lenke til kommentar

Det eg har lest av tester av den TVen så er det en bedritent dårlig TV. Bildet er vesentlig dårligere enn billigere TVer med vanlig HD-oppløsning. Farger, sortnivå er helt elendig.

Da må du ha lest anmeldelser fra folk som ikke har særlig peiling på hvordan de skal stille inn Seiki TVn.

Den har blitt veldig populær blant folk i film industrien i USA for monitor i filmproduksjon, og de ville ikke ha brydd seg hvis den er så dårlig selv om prisen er lav.

Den 50" Seiki'n selges nå i USA for under $1000.

Prisforskjellen i produksjon (BOM Cost) mellom en HD TV og en UHD TV er omtrent rundt 10-15%. Store størrelser er det som fordyrer mye, ikke oppløsningen.

Lenke til kommentar

Rørnes mener at dette systemet i relativt stor grad vil kunne erstatte dagens EPG, altså den elektroniske programguiden som kommer med dekoderen din. Du kan blant annet velge en film som starter om halvannen time, så vil TV-en automatisk bytte kanal rett før filmen starter.

En programguide må man ha hvis man skal vite når et program sendes

da har det lite med at man kan få dekoderen til automatisk skite kanal , valgt gjennom programoversikten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...