Gå til innhold

Samsung lanserer enda raskere Galaxy S4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt dumt at de lanserer så mange utgaver av s4 uten å gi noen tegn på dette tidligere. Kjipt for de som kjøper den første som kommer også kommer det 3-4 modeller etterpå som er bedre..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Litt dumt at de lanserer så mange utgaver av s4 uten å gi noen tegn på dette tidligere. Kjipt for de som kjøper den første som kommer også kommer det 3-4 modeller etterpå som er bedre..

 

Ja, det virker nesten som om de vil at forbrukerne skal bruke mer penger på deres mobiler. Forstår ikke helt dette.

 

Spøk til side, syntes de burde holdt seg til maks 2 variasjoner av flaggskipene sine, det har vist seg å være en strategi som ikke forvirrer kunder.

 

HTC kom ut med for mange modeller at det nesten ble undergrunnen for dem.

Lenke til kommentar

Litt dumt at de lanserer så mange utgaver av s4 uten å gi noen tegn på dette tidligere. Kjipt for de som kjøper den første som kommer også kommer det 3-4 modeller etterpå som er bedre..

Jeg synes egentlig de burde ha hold seg til en versjon og heller spart godbitene til neste generasjons toppmodell...

Ja, det virker nesten som om de vil at forbrukerne skal bruke mer penger på deres mobiler. Forstår ikke helt dette.

 

Spøk til side, syntes de burde holdt seg til maks 2 variasjoner av flaggskipene sine, det har vist seg å være en strategi som ikke forvirrer kunder.

 

HTC kom ut med for mange modeller at det nesten ble undergrunnen for dem.

 

Hmmm... Jeg ser den at de lanserer litt mange versjoner. Men jeg er ikke sikker på om løsninga er å lansere færre versjoner. Jeg er veldig interessert i å ha den beste mobilen, når jeg kjøper den. For meg, da jeg kjøpte sist, var det Note II. Sannsynligvis kommer jeg til å kjøpe Note III også.

Noen anser Noten som kommer etter S-modellen som en ny toppmodell som "degraderer" S-modellen.

 

Dersom de skulle lansert en alt-i-en-modell med en gang, måtte de plutselig lansert en Galaxy Note S4 Camera Zoom Active LTE Advanced. Joda, navnet ville nok bare vært S4 eller Note, men jeg er ikke SÅ interessert at jeg vil ha Zoom-bulken eller Camera-designet på min allerede store Note. Personlig hadde jeg ikke hatt noe imot LTE Advanced og Active, men det er nok noen som ikke ville hatt det ekstra heller. Og det er nok mange som ikke ville gått opp til den monstrøse 5,99" som Note III ryktes å ha. (Selv om størrelsen på enheten nok ikke blir spesielt mye større enn dagens Note II). For mange er S4 allerede på smertegrensa.

Alternativet er som Matsrl såvidt hintet til, at det beste hadde vært om de på lanseringsdatoen til S4 sa:

I dag lanserer vi S4, men det kommer også en S4 Zoom, S4 Mini, S4 Active og en Galaxy Camera S4! Og dette er før vi tar fatt på Note III og Note 10.1 2 i august, gled dere!

Men som Letty er inne på. Det kan være de selger 7-8 ekstra telefoner på denne måten. Og det er det jo verdt. :-P Det er nok ikke så mange som kjøper S4, og så får høre om S4 LTE Advanced, og kjøper den i tillegg. Dersom noen i det hele tatt sier at de SKAL ha den, så tar de nok enten og returnerer sin daværende S4, eller selger den videre til noen andre, som i praksis betyr at Samsung ikke tjente noe mer på det allikevel.

Lenke til kommentar

Spøk til side, syntes de burde holdt seg til maks 2 variasjoner av flaggskipene sine, det har vist seg å være en strategi som ikke forvirrer kunder.

 

HTC kom ut med for mange modeller at det nesten ble undergrunnen for dem.

Nåja, Samsung er vel både det selskapet som har flest forskjellige modeller ute, og som samtidig er det største mobilselskapet i verden, så jeg ville ikke trukket noen umiddelbar slutning mellom mange modeller og lite suksess ;)

 

Personlig så gikk det helt greit å navigere meg gjennom jungelen av produkter for å lande på Galaxy S3 ;)

 

I USA derimot er det et svare kaos, med operatørspesifike modeller opp og ned i mente, men det er heldigvis tegn til bedring der og.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det har kanskje blitt bedre, med S3 var det ikke like mange som med S2, men S4 har jo fått flere modeller enn S3, i form av Zoom og Active.

 

Men det å liste opp samtlige S2-modeller inkludert det amerikanske markedet... Jeg tror ikke ikke jeg klarer det en gang.

 

SII (i9100)

SII Plus (i9105)

SII HD LTE (E120S)

SII (i9100G)

SII (T989)

SII Skyrocket (i727)

SII Duos (i929)

SII Epic 4G Touch (D710)

SII (i777)

SII LTE (i1920)

SII Skyrocket HD (i757)

SII 4G (i9100M)

SII X (T989D)

SII LTE (i727R)

 

Det var bare de jeg fant ved søk på SII på GSMarena... Det er ikke umulig at det er flere :-P

 

Til gjengjeld har S4 per nå 7 versjoner.

Snapdragon, Exynos, CDMA, Zoom, Mini, Active og Dual-Sim.

 

Jeg synes forøvrig at det dumt ikke Dual-Sim har slått an her, slik det har i store deler av Asia. Personlig trenger jeg det ikke per nå, men jeg kan ikke se noen grunn til IKKE å ha det... Den absolutt eneste forskjellen på vanlig og dual, er at vanlig veier 2 gram mindre, etter hva jeg kan se. Jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor ikke bare alle mobiler (i hvert fall toppmodeller og mobiler beregnet for bedrifter) skal ha dual-sim...

Jeg hadde ikke hatt noe imot de 2 ekstra grammene for noe jeg ikke brukte uansett... Prisen påvirkes ikke akkurat noe særlig heller...

Lenke til kommentar
Ja, det har kanskje blitt bedre, med S3 var det ikke like mange som med S2, men S4 har jo fått flere modeller enn S3, i form av Zoom og Active. Men det å liste opp samtlige S2-modeller inkludert det amerikanske markedet... Jeg tror ikke ikke jeg klarer det en gang. SII (i9100) SII Plus (i9105) SII HD LTE (E120S) SII (i9100G) SII (T989) SII Skyrocket (i727) SII Duos (i929) SII Epic 4G Touch (D710) SII (i777) SII LTE (i1920) SII Skyrocket HD (i757) SII 4G (i9100M) SII X (T989D) SII LTE (i727R) Det var bare de jeg fant ved søk på SII på GSMarena... Det er ikke umulig at det er flere :-P Til gjengjeld har S4 per nå 7 versjoner. Snapdragon, Exynos, CDMA, Zoom, Mini, Active og Dual-Sim. Jeg synes forøvrig at det dumt ikke Dual-Sim har slått an her, slik det har i store deler av Asia. Personlig trenger jeg det ikke per nå, men jeg kan ikke se noen grunn til IKKE å ha det... Den absolutt eneste forskjellen på vanlig og dual, er at vanlig veier 2 gram mindre, etter hva jeg kan se. Jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor ikke bare alle mobiler (i hvert fall toppmodeller og mobiler beregnet for bedrifter) skal ha dual-sim... Jeg hadde ikke hatt noe imot de 2 ekstra grammene for noe jeg ikke brukte uansett... Prisen påvirkes ikke akkurat noe særlig heller...

 

Dual-sim hadde vært veldig kjekt med tanke på jobb telefon. Å traske rundt med 2 mobiler (siden privat og jobb har forskjellige abb leverandør) er ganske irriterende. Kunne tenkt meg og kjørt et sim på telenor og et på netcom/onecall. På denne måten vet du at du har dekning så og si hvor som helst i norge hvertfall.

 

Hmmm... Jeg ser den at de lanserer litt mange versjoner. Men jeg er ikke sikker på om løsninga er å lansere færre versjoner. Jeg er veldig interessert i å ha den beste mobilen, når jeg kjøper den. For meg, da jeg kjøpte sist, var det Note II. Sannsynligvis kommer jeg til å kjøpe Note III også. Noen anser Noten som kommer etter S-modellen som en ny toppmodell som "degraderer" S-modellen. Dersom de skulle lansert en alt-i-en-modell med en gang, måtte de plutselig lansert en Galaxy Note S4 Camera Zoom Active LTE Advanced. Joda, navnet ville nok bare vært S4 eller Note, men jeg er ikke SÅ interessert at jeg vil ha Zoom-bulken eller Camera-designet på min allerede store Note. Personlig hadde jeg ikke hatt noe imot LTE Advanced og Active, men det er nok noen som ikke ville hatt det ekstra heller. Og det er nok mange som ikke ville gått opp til den monstrøse 5,99" som Note III ryktes å ha. (Selv om størrelsen på enheten nok ikke blir spesielt mye større enn dagens Note II). For mange er S4 allerede på smertegrensa. Alternativet er som Matsrl såvidt hintet til, at det beste hadde vært om de på lanseringsdatoen til S4 sa: I dag lanserer vi S4, men det kommer også en S4 Zoom, S4 Mini, S4 Active og en Galaxy Camera S4! Og dette er før vi tar fatt på Note III og Note 10.1 2 i august, gled dere! Men som Letty er inne på. Det kan være de selger 7-8 ekstra telefoner på denne måten. Og det er det jo verdt. :-P Det er nok ikke så mange som kjøper S4, og så får høre om S4 LTE Advanced, og kjøper den i tillegg. Dersom noen i det hele tatt sier at de SKAL ha den, så tar de nok enten og returnerer sin daværende S4, eller selger den videre til noen andre, som i praksis betyr at Samsung ikke tjente noe mer på det allikevel.

 

Enig med deg, de burde hvertfall gitt et hint om at de kommer med flere utgaver(selv om de av oss som følger med vet det kommer mer). Tviler på at de ekstra modellene de kommer med er ideer de kommer med etter 1. modell er lansert

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...