Gå til innhold

Sniktitt: OS X Mavericks (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Jeg håper da for all del at dette er HW.nos forsinkede aprilsnarr .....

 

Det er forsåvidt riktig. Men her betaler man for bedre artikler som er sikkert er mere egenproduserte, enn hva som er tilfellet på «vanlige» hw.no. Samt at «hw.no ekstra» er reklamefri og har noe annerledes layout slik som jeg har forstått det.. :) Og det absolutt ingen ublu pris de har satt heller.. :)

Lenke til kommentar

Macen min er visst for gammel for Maverick... Må vel kjøpe en ny da...

Altså, navnet er Mavericks. M-a-v-e-r-i-c-k-s

 

Ikke Maverick (- det er han fra Top Gun -), ikke Maveric (slik Dassen skrev), ikke Maverix, osv.

 

Jeg bare nevner dette nå i håp om at det ikke kommer til å skli ut helt.

(Men jeg har vel ikke noen tro på at det hjelper.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, navnet er Mavericks. M-a-v-e-r-i-c-k-s

 

Ikke Maverick (- det er han fra Top Gun -), ikke Maveric (slik Dassen skrev), ikke Maverix, osv.

 

Jeg bare nevner dette nå i håp om at det ikke kommer til å skli ut helt.

(Men jeg har vel ikke noen tro på at det hjelper.)

 

Hmmm, kanskje det funker med Maverisk på gamlemacen likevel da.

 

post-8633-0-19777100-1371475542_thumb.jpg

Endret av Dr. Mobius
Lenke til kommentar
Du kan lese én Ekstra-sak gratis per uke. Få fri tilgang og annonsefritt nettsted for 29 kr i måneden.
Jeg håper da for all del at dette er HW.nos forsinkede aprilsnarr ..... :nei:Forøvring er HW.no annonsefritt med bruk av ADBLOCK!

 

Ser at du er en motstander av at HW skal holde siden sin oppe. Hvis HW bare hadde hatt folk som deg ville vi endt opp med at HW.no gikk tom for penger for lønninger og drift. Ting er ikke gratis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så windows er "langt foran"? Vil si at det fungerer akkurat som på gamle mac os, men det hjelper litt at menyene henger på vinduene.

 

Jeg brukte Awesome WM litt i Linux, og i awesome kan man bytte desktoper uavhengig for hver av skjermene, sånn som jeg antar det er for nye mac. Klarte aldri å bli vant til det. Jeg prøver å bruke virtuelle desktops for forskjellige oppgaver, feks. 1. epost og dokumenter fra epost osv, 2. skriving, forhåndsvisning, mappe med bilder for dokument, 3. dataanalyse, programmering, etc. Så for å bytte mellom oppgaver i awesome og antageligvis i nye mac os måtte jeg trykke en hotkey, så muse over til den andre skjermen og så trykke en hotkey der, veldig tungvint. Blir vanskelig å huske hvor alt er på 6-8 desktops vs. 3-4 på det vanlige systemet (KDE, gamle mac system). På GNOME3 har man bare en desktop på den sekundære skjermen, dvs den viser alltid de samme vinduene, mens man kan bytte desktop på primærskjermen. Kan tenke meg at det fungerer godt i noen veldig spesifikke tilfeller, men plassen på den sekundære skjermen kan ikke i praksis bli brukt til aktivt arbeid [og det kan ses på som en spesialisering av det nye mac systemet, hvis man på macen ikke bryr seg om å bytte desktop på en av skjermene]

Endret av fa2001
Lenke til kommentar
Du kan lese én Ekstra-sak gratis per uke. Få fri tilgang og annonsefritt nettsted for 29 kr i måneden.
Jeg håper da for all del at dette er HW.nos forsinkede aprilsnarr ..... :nei:Forøvring er HW.no annonsefritt med bruk av ADBLOCK!

 

Om alle bruker ad block, så får ingen betal av ads. Om ingen blir betalt, så vil ingen gjøre jobben.

Om du ikke har en så utrolig grunn til å håppe over ads som meg, så ser jeg ingen grunn til å gå rundt dem.

 

Jeg har surfet på internet i over 10 år, og vært fast leser av HW.no i nesten like lang tid. Reklame fungerer ikke på meg, og jeg kjøper nesten ingen ting ettersom at jeg heller følger med på hardware markedet selv, og oppgraderer når det trengs. Hva jeg igjen kjøper deretter er basert på test resultater, noe sider som HW.no og Tomshardware utfører.

Så om du ikke har en sabla god grunn; hvorfor ikke al dem værtfall få ads penga? Vanlige artikler er jo gratis uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...