Gå til innhold

Test E3-demoen av Company of Heroes 2 (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver å ikke forhåndsbestille spill, men pga -25% på GMG, gjorde jeg det med dette etter å ha prøvd betaen. Selv jeg som ikke før har likt RTS noe særlig, annet enn litt AoE2/RA2 tidligere, elsket jeg det.

 

edit: måtte jo klarte å skrive noe feil

Endret av hopp1a
Lenke til kommentar

dere sier open beta men det steam stiller krav etter er at DU Må Betale før du kan prøve betaen

 

Den er åpen. Sjekk biblioteket ditt. Jeg har ikke kjøpt det og har ingen store planer om å kjøpe det, men jeg har likevel fått betaklienten gratis.

 

Det er mulig du må inn på steamsiden og klikke på noe?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke betalt noe på Steam for å spille Betaen. Den ligger i library og du kan velge install.

 

Ellers underholdende spill og har blitt noen timer i coop mot ai. Underholdende. Får teste demobrettet når jeg kommer hjem. Er ingen stor fan av rene PVP MP Betas så jeg digger at de også ga oss PVE MP Beta.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

dere sier open beta men det steam stiller krav etter er at DU Må Betale før du kan prøve betaen

 

Gå på instillinger på Steam klienten din. Under Account instillinger så vil du se Beta participation, som gir deg to valg: "NONE opt out..." som er default, så den må du forandre til "Beta Steam update". Så restarter du steam og vil se at den oppdateres og du får ikke bare åpen beta til CoH2, men også andre beta spill som dukker opp automatisk i lista.

 

Men denne betaen er det dummeste de har gjort, tapte en del inntekter der, selv om det var en bra ting for oss forbrukere som fikk testet ut produktet og bestemte seg for å ikke kjøpe det.

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å kjøpe det senere hvis det blir en god SP kampanje. Er ikke interessert i PVP biten. Selskaper som gir gode trials, demoer og betas skal støttes med penger.

 

Lenge siden jeg sluttet å kjøpe spill jeg ikke kan teste først. (med noen veldig få unntak)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Var en stor fan av CoH orginalspillet, og har spillt mange mange timer med expansions og ikke minst modder som Realism og Eastern Front.

 

CoH 2 imponerte ikke. Ser ut som de har brukt den samme motoren som før, men på en eller annen måte ødelagt den så den hakker som juling uavhengig av videoinstillinger. Håper virkelig det kun er sånn i betaen. Det eneste nye jeg ser av enheter er ting som fantes i Eastern Front modden (gratis), nebelwerfer flammearty er sterkere enn noen gang, flammekastere er sykt OP, kjøp deg en halftrack med flammekaster og BBQ ftw mot folk. Men hurra, det kommer snøstorm hvert 5 min eller noe så du må lage bål du kan sitte og fryse rundt...

 

Venstrehåndsarbeid, ikke imponert...

Lenke til kommentar

Dere som ikke liker PVP, kan likevel få en smak av multiplayer, ved å spille mot AI, enten alene eller med en eller flere kompiser.

 

De har lagd den nye spillmotoren fra grunnen av, i følge dem selv, noe som tillater for at bl.a. været påvirker slagmarken i betydelig grad.

 

 

Dersom du sitter stille og camper ved bålene taper du.. Disse snøstormene er som skapt for 'stealth' troppeforflytning! Spor av infanteri og kjøretøy vil forsvinne, og synsrekkevidden er ekstremt kort. Du kan så godt som gå inn bak fronten uten at fienden merker det.

 

Med en planlagt manøver kan du flytte troppene - steg for steg. Mellom bål og hus. Dermed utnytter du snøstormen til det fulle. Erindrer også at full cover (grønne prikker) gir infanteriet ly nok til å ikke fryse i hjel.

 

HaakonNordengen, det kom en patch ikke lenge etter du skrev, som ordner mye av det som er for kraftig eller for svakt. Det er en åpen beta - ting vil IKKE være som i det ferdige spillet, og er under konstant endring for å balanseres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
HaakonNordengen, det kom en patch ikke lenge etter du skrev, som ordner mye av det som er for kraftig eller for svakt. Det er en åpen beta - ting vil IKKE være som i det ferdige spillet, og er under konstant endring for å balanseres.

 

Godt å høre. Jeg var bare skeptisk til hvor mye de faktisk kom til å forandre på bakgrunn av open beta, fordi jeg hadde lest launch dato feil. Det er ennå en uke eller så igjen så da har de tid til å fikle med en patch i hvertfall :)

Lenke til kommentar

Kan legge til at jeg har vært med i alle testene siden alpha-testingen rett før jul. Det har skjedd MYE i henhold til balanse av enheter, stridsvogner og commander-hjelp som artilleri og spesielle typer personell og kjøretøy.

 

Og er man uenig i noe vedrørende spillet, er det mulig å kommentere dette på forumet for spillet. Utviklerene er daglig innom for å se om det er gode forslag, tar et møte på det de finner, og jobber videre med spillet til release - og mest sansynlig også etter release.

 

 

En produsent i Relic har sagt at World Builder, ellers kjent som programmet hvor du lager nye maps, ikke er klart til release, men vil komme i en senere oppdatering.

Lenke til kommentar

Det jeg synes generelt er dårlig med slike spill er at man må drive micromanagement på urealistisk nivå. Enheter burde hatt et minimumsnivå av AI slik at de eks. trekker seg tilbake i tide på egenhånd, forsøker å trekke seg unna enheter som er den sikre død etc. Det er slitsomt med spill hvor alle egne enheter oppfører seg som hodeløse høns så fort man ikke har en finger i rumpa på dem.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det jeg synes generelt er dårlig med slike spill er at man må drive micromanagement på urealistisk nivå. Enheter burde hatt et minimumsnivå av AI slik at de eks. trekker seg tilbake i tide på egenhånd, forsøker å trekke seg unna enheter som er den sikre død etc. Det er slitsomt med spill hvor alle egne enheter oppfører seg som hodeløse høns så fort man ikke har en finger i rumpa på dem.

 

En god soldat sloss når han skal og dør når han må, for motherland! ;)

 

Kan egentlig ikke komme på et eneste RTS som har en slik AI du snakker om, micromanagement er vel strengt tatt det som skiller de gode RTS spillerene fra de mindre gode?

Lenke til kommentar

Som jeg sier "det jeg synes er generelt dårlig". Er fullstendig klar over macro/micro aspekter i tradisjonell RTS men det betyr ikke at etthvert spill må følge 1990 "standarden" her. Og i dette som mange andre spill så er det fokus på "løp, bygg og stress raskest mulig så vinner du". Rush og bygg så raskt som mulig og du vinner. I 2013 med maskinvare som tillater mer intelligent AI så begynner dette å bli kjedelig at så og si alle RTS fokuserer på og belønner denne oppskriften.

 

Savner rett og slett realisme i slike spill.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du kan jo fritt skrive om disse ønskene på forumet for CoH2. Så får man se om det er flere som tenker i samme baner, og eventuelt om utviklerene gjør noe med det.

 

 

Jeg for min del syns det er noe av det som skiller spillere fra hverandre; nettop at de følger med på slagmarken.

 

CoH2 er ikke et "blob and win" spill. Her må du også flanke, gå i dekning, og bruke de taktiske mulighetene du har, som f.eks. røyk, artilleri, granater osv. i tillegg til at du kan gå til nærkamp eller holde deg litt lenger unna med snikskyttere, mitraljøse og mortar.

 

Hvis man skulle hatt AI som trekker seg tilbake automatisk kunne man like gjerne hatt AI som automatisk bruker ressursene dine når de føler for det, som å kaste granater og røykbomber. Og da mister man jo mye av det som gjør at man har kontroll!

 

 

Prøvde du CoH2 nå mens det var i åpen beta?

Lenke til kommentar

Man er vant til å spille på den tradisjonelle måten, det er ingen utfordring "å følge med på slagmarken" annet at det blir litt kjasete med all microen i alle år.

 

Litt nye funksjoner og utvikling av egen AI hadde ikke skadet.

 

Valgmuligheter for å slå funksjoner av og på ettersom hvilket nivå av micro man ønsker. Rett og slett å kunne definere en del IFs and WHENs ift. handlingsmønster, taktikk og strategi for enhetene. På den relle slagmarken er det ikke slik at 1 person sitter å detaljstyrer enhver tropp og lag, man gir de generell opplæring som de følger samt lokalt befal som styrer. Funksjoner som gjenspeiler denne realiteten hadde vært ønskelig i et millitært strategispill anno 2013. Hvordan du får det til å bli "blob and win" er noe merkverdig.

 

Jeg spilte til "lvl" 20 senest i går. Liker spillet forøvrig bortsett fra at det er søvndyssende lett å bare rushe AIen med valg av kun 2 enheter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Spiller mot andre både i SC2 og andre RTSer. Kanskje brukermassen etterhvert ønsker seg et RTS eller TBS som ikke følger samme gamle oppskrift som alle andre har fulgt i alle år. Det er lov å håpe. Muligens får vi aktører som ikke bare følger "hollywood/blockbuster/lackluster oppskriften" og går litt egne veier.

 

Jeg har inntrykk av at jeg ikke er den eneste med 20+ år med spill som kjeder seg over hvor ekstremt lite nyskapende bransjen har blitt, selv blant små studioer. Noen lyspunkt i Indie sjangere er det men selv der skjer det lite spennende for tiden. Det eneste som ser ut til å gi bransjen et lite løft er ny konsollgenerasjon men selv her kan man fort dette av igjen om de fortsetter i samme gate som før med kun litt oppdatert grafikk.

 

CoH2 var tiidvis underholdende frem til jeg stoppet i går men flere ganger underveis var det et stort gjesp. Bransjen er dog ikke helt uten lyspunkter, "The Walking Dead" fra Tellgate er det beste jeg har spilt på lenge og titler som "The Last of Us" skal sjekkes etterhvert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...