Gå til innhold

Se gratis film og tv i hele sommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kult. Tenkte jeg, så jeg registrerte meg, la inn kredittkortet, og skulle til å se en episiode.Installer Silverlight sa de. Neivel. Hadet bra. Jeg kan ikke, og vil ikke, installere silverlight.Så, jeg var abonnent i ca 2 minutter.

 

Grunnløst forakt til Silverlight, eller har du faktisk konkret bevis. *Points to his profile-picture*

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Avlevere all kortinformasjon for å teste gratis i en datospesifik tidsperiode? I alle dager, jeg trodde jeg hadde sett det meste...

 

Dette er bare et tullete påfunn for å forsøke å få inn ekstra "ufrivillige" abbonenter. Det første kriteriet for å styre langt unna en leverandør er når de kommer med kjeltringtriks som "vi vil gjerne ha all din kortinformasjon for å gi deg en gratis test". Og med disse kriteriene tok man virkelig kaka med buksa nede og hånda i kakeboksen samtidig.

 

Trist at dette får lov å florere blant aktører som oppererer i "forbrukerbeskyttede" Norge i dag.

 

 

PS!

Man får jo såklart ingen informasjon om hvilket innhold man faktisk får tilgang til. Ønsker man tilgang til en spesifik tv-serie fra Tv Norge så er det ingen informasjon her om at det vil du få. Man må registrere seg, avlevere all kortinformasjon og teste for å finne ut av det. Dere kunne lagt ut en liste over hva som blir eksludert av innhold fra gratisperioden.

 

 

EDIT:

Fjern kravet om kortinformasjon så skal jeg bidra med testinformasjon, hvis det nå faktisk er motivasjonen deres.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Avlevere all kortinformasjon for å teste gratis i en datospesifik tidsperiode? I alle dager, jeg trodde jeg hadde sett det meste...Dette er bare et tullete påfunn for å forsøke å få inn ekstra "ufrivillige" abbonenter. Det første kriteriet for å styre langt unna en leverandør er når de kommer med kjeltringtriks som "vi vil gjerne ha ditt kredittkortnummer for å gi deg en gratis test". Og med disse kriteriene tok man virkelig kaka med buksa nede.Trist at dette får lov å florere blant aktører som oppererer i "forbrukerbeskyttede" Norge i dag.PS!Man får jo såklart ingen informasjon om hvilket innhold man faktisk får tilgang til. Ønsker man tilgang til en spesifik tv-serie fra Tv Norge så er det ingen informasjon her om at det vil du får. Man må registrere seg, avlevere all kortinformasjon og teste for å finne ut av det.

 

Samme saken med Hardware "ekstra" vil ha kort info for en prøveperiode, det var grunn nok til at jeg ikke orket å registrere meg :)

Lenke til kommentar

«Linux har vi dessverre ikke støtte for.» Neivel. Dere har jeg desverre ikke bruk for. De får til å lage en Android-app, så det skulle være teknisk mulig å lage noe for Linux også.

 

Teknisk mulig er det vel såklart, men man forstår jo at det er lite penger å tjene på linux. 99% er på jo pc og mac.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leverte fra meg kortinformasjon, svits så var det trukket kr130 fra kortet for noe som skulle være gratis.

 

Trodde ærlig talt at ting Hardware anbefalte var en smule mer seriøse.

 

Heisann,

 

jeg sjekket opp hva som kan ha skjedd, for vi skal selvfølgelig ikke trekke penger for View i løpet av de to gratismånedene.

 

De som sitter på informasjonen forteller at vi ikke har trukket noen for bruk av Comoyo View i dag, men at det har vært noen registreringer på vår live tv-tjeneste til 129 kr/mnd. Dette er en helt annen tjeneste fra Comoyo, der man kan se en rekke tv-kanaler live på nett.

 

Ettersom vi ikke har informasjonen din kan vi ikke helt nøyaktig se hva som har skjedd, men om du sender oss en melding via hjelpesidene vil vi komme tilbake til deg raskt (samt refundere pengene).

 

https://www.comoyo.com/no/view/help

 

mvh

Snorre Bryne,

redaktør, Comoyo Filter

Endret av Sbryne
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Samme saken med Hardware "ekstra" vil ha kort info for en prøveperiode, det var grunn nok til at jeg ikke orket å registrere meg :)

Det er en enkel og—unnskyld ordleken—kontant måte å sørge for at hver kunde kun får én prøveperiode. (Eller, to–tre om du har flere kort, men mengden er uansett begrenset.) En alternativ måte å gjøre dette på er å begrense til mobiltelefonnumre. Epost er ikke nok da hvem som helst kan registrere så mange epostadresser de vil på få minutter.

 

99% er på jo pc og mac.

Njaaa… Bare 94,57 %. I Norge har OS X og Windows bare 89.68 %.

 

Er ikke silverlight støtten i ferd med å ta farvell? Burde ikke html5 være et alternativ man gir seg i kast med?

Microsoft har sagt de ikke skal videreutvikle Silverlight.

 

Problemet med HTML5 er at innholdleverandørene vil ha digital rettighetsbeskyttelse på plass før de setter innholdet sitt inn i plattformen. —og på det ene problemet står egentlig hele adapsjonen stille.

Endret av Aeyoun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bildekvalitet?

 

Bilde og lydkvalitet er værtfall avgjørende for min del.

 

Kan de ikke levere bilde i bluray kvalitet, samt DTS-HD/TrueHD, er det uaktuelt for min del.

 

En annen ting er også att jeg vil ha tilgang til filmer og serier med en gang det kommer ut.

 

 

Dagens tilbud er sikkert bra nok for mange, men ikke for meg.

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Bildekvalitet?
Bilde og lydkvalitet er værtfall avgjørende for min del.

Piratsider legger ut nær perfekte 1080p filer med DTS lyd. Usenet servere klarer å levere båndbredde til å distribuere disse filene og vel så det, til en pris av $15 per måned. Hvorfor er det så helvetes vanskelig for rettighetshaverene å distribuere disse filene? Eventuelt 720p 2.0 for de med dårligere linjer. Kvalitet kommer først for min del. Jeg nekter plent å ødelegge opplevelsen ved å se en kvalitetsserie eller storfilm med elending lyd og 2000kbit videostream. Jeg laster ned eller skaffer på annen måte, og kjøper det jeg er fornøyd med når det blir tilgjengelig. Rettighetshaverne skyter seg selv i foten med å DMCAe filer fra Usenet slik at brukere ikke får lastet ned i god nok kvalitet til å bli fornøyd med produktet deres, slik at de kjøper originalvaren senere.

Endret av Celeb0rn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

mvh

Snorre Bryne,

redaktør, Comoyo Filter

Så Comoyo følger med på forumet? Følger de rådene her så er det oppskriften på suksess, så fremt de satser skikkelig (kan koste) og klarer å overbevise de store mennene i dress.

 

 

 

Njaaa… Bare 94,57 %. I Norge har OS X og Windows bare 89.68 %.

Og så må man ikke glemme de som bruker Linux på siden. Jeg er Windows-bruker hovedsaklig, men har Linux på siden og vurderer sterkt å teste en periode som hovedoperativsystem og se om jeg klarer meg uten Windows (utenom fiv. spill).

 

 

 

Kan de ikke levere bilde i bluray kvalitet, samt DTS-HD/TrueHD, er det uaktuelt for min del.

Helt enig. Det er snakk om en tjenste som skal være et alternativ til det fysiske formatet, og det skal lokke folk bort fra piratkopiering som helt klart fortsatt er det enkleste, beste og mest fleksible alternativet. Ikke rart folk velger dette, men rart at ingen av innholdsleverandørene forstår dette.

 

Piratkopiering gir deg muligheten til å velge alt ifra små filer til originale Blu-Ray-filer, du får det kjapt rett i mappen du har valgt. Du kan også automatisere dette.

 

VOD-tjenester må også begynne å utfordre nettbåndbredden, det er ikke en unskyldning at folk gjennomsnittlig sett bare har 10 Mbps eller hva nå enn tallet er. Dessuten vil folk fortsatt ha tilgang til SD, HD osv. hvis de har tregt nett. Internettleverandørene skylder fortsatt på at det ikke er noen tjenester som utnytter høye båndbredde enda (liksom...). La en familie på 5 se Netflix 2 for seg (14 Mbps), en som spiller online (1 Mbps, samt et behov for lav forsinkelse), en som ser Youtube og surfer (2 Mbps) og far som jobb-filer fra NAS-en. Legg noen Mbps til for å få stabil overføring. Da trengs det fort en linje på 20 Mbps. Når mange er på samtidig så blir det fort tregere.

 

Vi burde strengt tatt hatt mangedoblede hastigheter, det er mangel på utbygging og utvikling. Se på Google Fiber, det er ikke noe hokus pokus. Politikken i Norge har en del skyld også. Og mobilt bredbånd er bare en vits, kan ikke brukes til noen ting. Du kan bokstavelig talt bruke opp kvoten din på minutter. Regn det ut! Hvis det i det hele tatt skulle vært en idiot begrensning så burde det vært i TB-området, egentlig er dette for dårlig også. Det brukes opp på null komma niks med musikkavspilling og videoavspilling, nedlasting av f.eks. Ubuntu ISO, henting av lokale filer hjemme, Youtube, nettsurfing osv.

 

 

Liten digresjon der, tilbake til piratkopiering.

 

  • Hvordan skal VOD-tjenester konkurrere mot dette?
     
  • Lag en god tjeneste med videokvalitet på nivå med Blu-Ray helst (skjer aldri på 7-10 år sikkert).
     
  • Gjør innlogging enkelt, programvaren rask, innholdsrik og funksjonell. Se senere-lister; karrakter fra IMDb, Rotten Tomatoes (!) og Metacritic(!); info om filmen/serien (noe àla IMDb-siden), info om videokvalitet, god søkeversjon som virker selv om du ikke skriver riktig, gode forslag, mange kategorier slik at man kan finne det man leter etter (noen ting må være i flere kategorier (action, komedie, årstall, land)), som sagt --> tag-er på filmer (nyttig i søk og kategorier), valgalternativ om å dele/skrive på Facebook, Google+ og andre sosiale medier osv.
     
  • Valgfrihet. 480p, 720p, 1080p og Blu-Ray (max). Valg av undertittel inkl. engelsk og "uten".
     
  • Tilby støtte på alt ifra PC-er med Linux til Windows, mobile enheter, Blu-Ray-spillere/TV-er, spillkonsoller, mediebokser etc.
     
  • Ikke glem entusiastene, vi kan ha mye påvirkningskraft. Det er ofte vi som anbefaler/fraråder ting til folk. Vent, ikke gjør det av den grunnen, gjør det fordi dere vil lage en god tjeneste.
     
  • Tilby god og hyggelig support. Chat, e-post, telefon. Enkelt. Gi brukere mulighet til å legge igjen klager, ros og feedback.
     
  • Godt utvalg av serier og filmer, og kontinuerlig nyheter. Ikke det enkleste å få til, men Netflix er godt i gang til bare 99,-.
     
  • Ingen vil vente 2 år på filmen de planlegger å se en Lørdagskveld. Da går de heller til bukta. Det må da dressmannene forstå snart.
     
  • Lag en hyggelig pris, ellers gidder ingen å prøve. To abonnementer er en mulighet. Jeg ser på Blu-Ray-kvalitet og godt utvalg som en ganske sikker "umulighet". Med et dyrere alternativ hadde dette kanskje vært mulig.
     
  • Det ideelle hadde vært om jeg kunne spilt av filmen i Media Player Classic Home Cinema, dette ville også gitt mulighet for ting som bitstreaming, ulike dekodingsmotorer, filtre osv. En open source-API hadde også vært kult. Altså på siden/programvaren, dette skader ingen! Det er bare fordeler med det og gjøres det riktig så er det ikke fare for innholdet.

 

Og der er oppskriften. Vær så god, ehm, de det gjelder.

 

 

En ting til:

Er det ikke interessant at jeg bruker 50 kr på en Blu-Ray-film istedenfor å "streame" den? Jeg velger altså å betale halvparten av et månedsabonnement for å få bedre kvalitet, eie av filmen og rett og slett film på mine premisser!

 

Husk at me VOD-tjenester så leier du bare filmen, du eier den aldri! Du kan ikke "rippe" den, legge den på DVD, minnepenn, ta den med på hytten uten internettilgang. Og bare det prinsippet i seg selv at du aldri eier noen ting!

 

I tillegg får du det slaget i trynet at du bare kan se flere år gamle filmer og serier, ikke alltid kan velge undertekst du vil ha eller ikke vil ha, videokvaliteten er elendig (spesielt lyden!), det er mer tungvint enn å laste ned/spille av platen og du har ikke den brede valgfriheten. Du kan ikke velge avspillingsprogram, til en viss grad er du begrenset til avspillingsenhetene som VOD-tjenesten velger å støtte og programvaren de lager.

 

 

Det er en sinnsykt lang vei å gå.

 

 

Og med dette hilser jeg fra 2013 og håper dere snart blir lei av 2005. Med "dere" mener jeg VOD-tjenster, filmindustri, rettshavere, staten og andre relevante.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Avlevere all kortinformasjon for å teste gratis i en datospesifik tidsperiode? I alle dager, jeg trodde jeg hadde sett det meste...Dette er bare et tullete påfunn for å forsøke å få inn ekstra "ufrivillige" abbonenter. Det første kriteriet for å styre langt unna en leverandør er når de kommer med kjeltringtriks som "vi vil gjerne ha all din kortinformasjon for å gi deg en gratis test". Og med disse kriteriene tok man virkelig kaka med buksa nede og hånda i kakeboksen samtidig.Trist at dette får lov å florere blant aktører som oppererer i "forbrukerbeskyttede" Norge i dag.PS!Man får jo såklart ingen informasjon om hvilket innhold man faktisk får tilgang til. Ønsker man tilgang til en spesifik tv-serie fra Tv Norge så er det ingen informasjon her om at det vil du få. Man må registrere seg, avlevere all kortinformasjon og teste for å finne ut av det. Dere kunne lagt ut en liste over hva som blir eksludert av innhold fra gratisperioden.EDIT:Fjern kravet om kortinformasjon så skal jeg bidra med testinformasjon, hvis det nå faktisk er motivasjonen deres.

 

Hardware.no gjorde det samme med meg.

Tegnet gratis 1 mnd prøve på hardware.no nyheter uten reklamebannere, men mått registrere betalings info paypal eller kreditt kort.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...