Gå til innhold

Nå skal de ta rotta på Pirate Bay i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leser dem ikke nyheter selv?Dette har vært forsøkt i flere land, med flere isp'er, men ender gjerne heller med at det blir en økning av brukere i stedet for å faktisk få stengt noe i heletatt.

 

Trafikken øker som regel i begynnelsen, antakeligvis på trass, også daler det ned igjen. Tro det eller ei, men slike tiltak funker

Lenke til kommentar

Er det de kreative skaperen de beskytter, eller lønningene til 'sjefer', markedsføringsh*rer, papirflyttere og folk som eier rettigheter til pensjonerte og avdøde skapere?

 

Vet ikke om det er et spørsmål som i det hele tatt trenger å stilles. Det jeg lurer på er hvor langt bransjen får huet opp i rævva.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Å sperre tilgang til Piratebay er en ytringsblokkering, rett og slett. Staten, og de private aktørene begynner altså med sensur av ytring gjennom en webside som gir oss tilgang til kultur, ikke bare piratvare. Jeg mener at ThePirateBay er et kulturell fenomen, noe en ikke kan bare skjule ved å blokkere en side.

 

Dersom en skal stoppe fildeling (noe som aldri kommer til å skje) må en komme med tjenester som utkonkurrerer, istedenfor å blokkere, da det bare føre til større trafikk.

 

 

Lenke til kommentar

Godt Telenor ikke løper rundt å leker dumsnill.

Kjør på ! Dere klarer det nok igjen :)

 

Forøvrig er jeg glad for at tilbud som spotify og netflix eksisterer.

Får en ekkel bismak hver gang jeg ser en DVD eller musikkplate i butikkene, av en eller anna merkelig grunn en viss bransje klarer å opparbeide.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Websiden er primært til for å dele innhold, og kan sees på som en p2p basert fildelingsside. Ser ikke at du klager på f.eks Mediafire eller Dropbox? Som egentlig også kan brukes til samme ting, bare med en annen overføringsmetode. Jeg ser ikke på websiden som noe som "strengt talt ikke skal ha livets rett", men ville heller skyldt på brukerne i det tilfellet.

Har Mediafire og Dropbox markedsført seg med at du kan få lett tilgang til store mengder ulovlig innhold? Med mindre du kan vise til dette, så faller sammenligningen.

 

Mediafire og Dropbox har vel også policy på hvordan de håndterer forespørsler om å fjerne innhold som bryter med loven? Om du tar en kikk på TPB sin dedikerte side for hvordan de håndterer slike forespørsler så vil du se en annen stor forskjell på tjenestene.

 

At TPB er primært til for å dele innhold er det ikke noen tvil om. Hva slags type innhold som primært deles er det heller ikke noen tvil om.

 

TPB er offer for sin egen arroganse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å sperre tilgang til Piratebay er en ytringsblokkering, rett og slett.

Så det å sperre din tilgang til å laste ned Lincoln.2012.International.Version.720p.BluRay.x264-VeDeTT uten tillatelse fra de som har copyright på filmen er en blokkering av din rett til å ytre deg? Sorry, men den må du litt lenger ut på landet med.

 

Om TPB vil være en formidler av gratis kultur, så må de få på plass en ordning for å fjerne ulovlig innhold. De har gjort det ekstremt klart at de ikke har til hensikt å følge lover som regulerer hva de er ansvarlig for på websider de drifter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Antall Telenor kunder kommer til å droppe noe helt sinnsykt, og Telenor vet det. Uansett, Telenor suger, så det er vel like greit.

 

Jeg er ganske sikker på at dette ikke gjelder bare Telenorkunder. Det er kun Telenor som kan sperre nettsider av aktørene, å de må uansett forholde seg til det rettsvesenet sier. Snu det heller på hodet, Telenor har faktisk prøvd å drøye med å sperre sider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...