Gå til innhold

Så rå grafikk får PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når skal en forstå at det ikke er grafikken som er det viktigste.

Det er en grunn til at Diablo 2 har flere spillere i dag en 3'ern.

Samme med heroes 3 og V VI age of empires 2 og 3.

Gameplay triumpher vær gang. Bare se hvordan minecraft har tatt av.

Og at mange der ute fremdeles foretrekker Zelda ocraine over alle de nye i serien.

Lei av titler på artikler som super grafikk, ekstremt realistisk grafikk, osv osv. Si heller noe om gameplay i tittelen det er noe vi ikke ser ved og bare titte på bilder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som Optimuz skrev så er det ikke noe poeng i og koble en konsoll til generelt gameplay da det kommer an på spillet..

Selvfølgelig er gameplay viktigst, men det har jo ingenting med konsollen å gjøre.. Og grafikk har da noe og si, men kommer ann på spillet. Det må jo ikke være enten grafikk eller gameplay?

Lenke til kommentar
Si heller noe om gameplay i tittelen det er noe vi ikke ser ved og bare titte på bilder.

Nå er det ikke som om PS4 har kommet ut enda da. En ny generasjon åpner jo først og fremst for bedre grafikk, det er ikke som om mann ikke kan få godt nok gameplay med dagens konsoller! Gameplay kommer når spilla kommer ;)

Lenke til kommentar

Når skal en forstå at det ikke er grafikken som er det viktigste.

Det er en grunn til at Diablo 2 har flere spillere i dag en 3'ern.

Samme med heroes 3 og V VI age of empires 2 og 3.

Gameplay triumpher vær gang. Bare se hvordan minecraft har tatt av.

Og at mange der ute fremdeles foretrekker Zelda ocraine over alle de nye i serien.

Lei av titler på artikler som super grafikk, ekstremt realistisk grafikk, osv osv. Si heller noe om gameplay i tittelen det er noe vi ikke ser ved og bare titte på bilder.

 

Spillopplevelsen påvirkes også av grafikk, det burde du vite, det er slett ikke sikkert minecraft hadde blitt populær med annen grafikk.

 

Ellers får du finne opp et gameplay-chip, inntil noen gjør det, så er det faktisk hardware en konsoll består av, og det er absolutt meningsfylt å se hva denne hardwaren kan levere.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når skal en forstå at det ikke er grafikken som er det viktigste.Det er en grunn til at Diablo 2 har flere spillere i dag en 3'ern. Samme med heroes 3 og V VI age of empires 2 og 3. Gameplay triumpher vær gang. Bare se hvordan minecraft har tatt av. Og at mange der ute fremdeles foretrekker Zelda ocraine over alle de nye i serien. Lei av titler på artikler som super grafikk, ekstremt realistisk grafikk, osv osv. Si heller noe om gameplay i tittelen det er noe vi ikke ser ved og bare titte på bilder.

 

Er prinsipielt enig med deg, men samtidig syns jeg ofte at urealistisk grafikk fort kan ødelegge en stemning som et spill har klart å bygge opp med god historie.

 

Jeg legger også merke til at jeg blir vant til og forventer stadig bedre grafikk. Om jeg i dag spiller Final Fantasy VII så vil det som den gang var litt udetaljerte polygoner nå fremstå som latterlig. Ja, det er med på å skape den nostalgiske følelsen, men den får man ikke av nye titler.

 

Helt siden jeg begynte å spille på tidlig 90-tall, har drømmen min vert et ultra-realistisk gjør alt du vil spill. Jeg fikk smaken på det når jeg spillte Leisure Suit Larry den gangen, men det hadde vert feil av meg å tenke "her kan jeg jo gå rundt på eget initiativ innenfor disse 50 bakgrunnsbildene, dette er realistisk nok."

 

Om vi sammenligner med tegnefilmer: South Park begynte med minimalistisk animasjon, men samtidig var det akkurat nok til at det fungerte. Hadde man brukt strektegninger, ville det ikke ha fungert. Og lik som min Larry-erfaring: Om du i dag ser de første South Park-episodene, så vil du nok føle at det hele ser litt uferdig ut, nå som du har sett de siste.

 

Som konklusjon, tror jeg det du beskriver er den kjente frasen "boka er bedre enn filmen". I de fleste tilfeller kan ikke de bildene vi blir servert konkurrere med det vår egen fantasi skaper når vi leser en god historie. Men av og til er det fantastisk å få innblikk i en annen person sin fantasi, og da er det viktig at det presenteres så nært som mulig til slik den personen så det for seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den viktigste nyheten med PS4 for min del er at den kjører spill ved 60fps. Gleder meg til AC4 på PS4 @60fps! Om Ubisoft får det til da.. AC3 fungerer jo ikke skikkelig på PC engang.

Killzone Shadow Fall vil kjøre på 30FPS, og det kommer nok forsatt til å være standarden.

http://www.vg247.com...unnanounced-ip/

http://www.4players.de/4players.php/spielinfonews/PlayStation4/34422/2129017/Killzone_Shadow_Fall%7CInfos_zur_Bildrate_und_3D-Unterstuetzung.html

 

1080p og 60FPS vil kreve ~4x mer ytelse enn 720p og 30FPS med samme grafikk. PS4 er 6-8x kraftigere enn PS3, mao det ville det ha lagt beslag på en betydelig del av den ekstra ytelsen.

Jeg vil tippe en del spill etterhvert også vil gå under 1920x1080 i rendering oppløsning.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Når skal en forstå at det ikke er grafikken som er det viktigste.Det er en grunn til at Diablo 2 har flere spillere i dag en 3'ern. Samme med heroes 3 og V VI age of empires 2 og 3. Gameplay triumpher vær gang. Bare se hvordan minecraft har tatt av. Og at mange der ute fremdeles foretrekker Zelda ocraine over alle de nye i serien. Lei av titler på artikler som super grafikk, ekstremt realistisk grafikk, osv osv. Si heller noe om gameplay i tittelen det er noe vi ikke ser ved og bare titte på bilder.

 

Det er absolutt ikke det viktigste, men det er et element som kan få en til å fordype seg mer i en verden og i noen spill mener jeg det er et must. Tror ikke Skyrim hadde vært så veldig kjekt uten den nydelige grafikken og gode lyden. Det er helt fantastisk å spille på større TV med skikkelig surroundlyd, du fryser nesten når vinden blåser rundt deg i det spillet og du ser snøen falle.

Lenke til kommentar

Da jeg sa at grafikken ikke er det viktigste mente jeg ikke nødvendigvis at den burde være dårligere en standarden i dag. Vet ikke så mye om budsjett oppsetting til de store selskapene. Men kan tenke meg at den største % andelen går til utvikling av motorens og spillets grafikk. Mener at dette bør endres til spillets innhold, med mer variasjon og bedre voiceover. Spill som AC, farcry, skyrim, Saints row, osv blir svært repetive for og kunne fylle ut verdene. Regner med at det er for dyrt og lage uniqe eventer hele veien igjennom. Og da synes jeg prioriteten er feil.

 

Lite expetion ved farcry, voice over er gjort utrolig bra her og ressursene brukt er nok større en ved spill flest. I iallefall et steg i riktig retting.

Endret av Aleksander.dev
Lenke til kommentar

"Så rått gameplay er det på PS4!"

 

Enig med deg angående det at gameplay er viktigst, men i en artikkel som tar for seg en tech-demo for konsollen er det lite poeng i å nevne "gameplay" i tittelen. :)

 

Det som er knall er at Quantic Dreams har vist at de kan få de ferdige spillene til å se enda bedre ut enn tech-demoene deres.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+513

Nå her faktisk grafikk også vært ensbetydende med bedre gameplay. Man kan ikke si at det var flere muligheter i de gamle spillene. Slik jeg så det var dårlig grafikk også sammenhengende med en enkel form for gameplay.

 

Kanskje ikke betydende for alle spill men de fleste.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...