Gå til innhold

Asustor slipper billigere NAS-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Putt inn Thunderbolt 2 og en anstendig pris så begynner NAS å bli interessant.

Foreløbig er NAS overpriset med underdimensjonerte overføringer og primitivt komplisert ustødig programvare.

En NAS burde fungere som om du hadde flere HDDs i maskinen din, uten mer kludder.

Lenke til kommentar

En NAS burde fungere som om du hadde flere HDDs i maskinen din, uten mer kludder.

En ekstern disk burde fungere slik du beskriver.

En NAS bør f.eks. kunne kjøre en Torrent-klient, et FTP-share, støtte DLNA for avspilling av media til spillere i hjemmet og kunne settes opp med disker i et RAID-oppsett.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Putt inn Thunderbolt 2 og en anstendig pris så begynner NAS å bli interessant.

Foreløbig er NAS overpriset med underdimensjonerte overføringer og primitivt komplisert ustødig programvare.

En NAS burde fungere som om du hadde flere HDDs i maskinen din, uten mer kludder.

jeg fant ut her om dagen at jeg hadde en usb inngang på ruteren min, og håpet på at jeg kunne putte en minnepinne inn der også skulle den fungere slik. Men det gjorde den ikke, den kom bare opp på pc-en sånn når den selv fikk lyst :( gleder meg til vi får billige trådløse disker som fungerer slik som interne.
Lenke til kommentar

Putt inn Thunderbolt 2 og en anstendig pris så begynner NAS å bli interessant.Foreløbig er NAS overpriset med underdimensjonerte overføringer og primitivt komplisert ustødig programvare.En NAS burde fungere som om du hadde flere HDDs i maskinen din, uten mer kludder.

 

NAS = Network Attached Storage

 

Stikkord å tenke på: Network... Altså ikke sas, sata, PCIe el. ;)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Putt inn Thunderbolt 2 og en anstendig pris så begynner NAS å bli interessant.

Foreløbig er NAS overpriset med underdimensjonerte overføringer og primitivt komplisert ustødig programvare.

En NAS burde fungere som om du hadde flere HDDs i maskinen din, uten mer kludder.

 

De fleste foretrekker å ha ne NAS annet sted enn PCen, det er en grunn til at det er nettverkstilkoblet og ikke esata/usb o.l. det er blant annet plasseringsfleksibilitet og at det skal nås av mange PCer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Putt inn Thunderbolt 2 og en anstendig pris så begynner NAS å bli interessant.Foreløbig er NAS overpriset med underdimensjonerte overføringer og primitivt komplisert ustødig programvare.En NAS burde fungere som om du hadde flere HDDs i maskinen din, uten mer kludder.

 

Jeg mener nå det ikke kan gjøres så mye enkelere enn dette. Du må jo tross alt ha så mye styring på delte mapper at ikke hvem som helst bare kan slette de ?

Ta en titt her : http://www.asustor.com/live_demo

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Putt inn Thunderbolt 2 og en anstendig pris så begynner NAS å bli interessant.Foreløbig er NAS overpriset med underdimensjonerte overføringer og primitivt komplisert ustødig programvare.En NAS burde fungere som om du hadde flere HDDs i maskinen din, uten mer kludder.
De fleste foretrekker å ha ne NAS annet sted enn PCen, det er en grunn til at det er nettverkstilkoblet og ikke esata/usb o.l. det er blant annet plasseringsfleksibilitet og at det skal nås av mange PCer.AtW

 

Gammel post, men håper du orker å svare på ihvertfall siste punkt!?! :-)

 

Ser absolutt hva du mener, men er samtidig enig i at TB sammen med flere USB 3.0 (og samtidig færre eller ingen USB 2.0) og eSata, som raske tilganger for å seriekoble med DAS og/eller eksterne disker, er en fin opsjon for å utvide lagringskapasiteten..

 

Samtidig kunne en dock på toppen vært enda en fin tilleggsfunksjon for raskt å tømme over backuper og annet filinnhold til NAS'en.

 

Ellers synes jeg "store" NAS'er er uforholdsmessig dyre. Ser ikke helt hvorfor en 6 eller 8 port NAS skal være så grusomt mye dyrere enn en 2 eller 4 port-utgave. Så foreløpig blir det hjemmebygd NAS på meg enda en stund.

 

Vurderer dog å sette opp NAS'en med en 60/64 eller 120/128GB SSD som osdisk, og fylle på med 4 TB som lagringsdisker, så fint om noen kan gi meg input på om det har noe for seg med SSD som OS-disk på en NAS, eller om det er bortkastende penger. Er kanskje en SSHD et bedre valg i så måte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...