Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig Eksamen i Tysk.


Anbefalte innlegg

Jeg kom opp i tysk med en venn; vi har begge 3 i Tysk.

Problemet vårt er at vi ikke kan tysk, bare enkle setninger som "Jeg heter *navn*". Vi har så langt skrevet ca 6-700 ord på norsk, som vi må oversette til tysk. Vi har tenkt å bruk google translate, men vi lurer på om dere vet om noen gode sider eller om noen vil se over tysken og rette på gramatikken?

 

Kan gjerne ta imot tips og råd med det samme :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dere absolutt ikke noe tysk? Vet dere hva kasus er? Forstår dere at verb bøyes etter kjønn, etc.? Dersom dere forstår systemet i språket skal det være mulig å skrive en tekst. Jeg har aldri studert tysk, men tror jeg skulle fått til noe som er mer personlig enn google translate i hvert fall. Har dere foreldre som har hatt tysk på skolen? Kanskje de kan hjelpe.

Lenke til kommentar

For jeg lover dere. Dersom dere oversetter med google translate kommer dere til å få veldig merkelige grammatiske feil som sensor uten tvil kommer til å stille dere spørsmål om. Om dere da ikke har noe som helst svar på hva dere tenkte da dere skrev det, kan dere slite litt.

Lenke til kommentar

Enig her med de andre. Bedre å ha et enkelt språk enn å ha mange alvorlige feil. Hva satser dere på eksamen da? Hvilken klasse går dere i?

 

Har også kommet opp i muntlig tysk. Satser på 6, da jeg har 6 i tysk på standpunktkarakter. Går i 10!

Google translate er seriøst noe av det verste som fins av oversettelsesprogram, det tar ord ut av sammenheng og setninger får feile bøyinger etc. Lykke til! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...