Gå til innhold

Kommentar: PlayStation 4 tok strupegrep om Xbox One (PS4)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

"Kundens tillitt er et sentralt element i alt vi gjør, sa Tretton, mens han stille håpte at folk alt hadde glemt lekkasjen av kredittkort fra PSN for to år siden".

 

Hyllesten vi nå ser av Sony er et ganske godt testament på hvor utrolig dårlig jobb Microsoft har gjort med Xbox One. Håper at Microsoft på et eller annet tidspunkt vil revurdere mange av sine standpunkt, men det toget har vel for lengst forlatt stasjonen.

 

Med en Wii U som, Nintendos tradisjon tro, vil ha store problemer med å lokke til seg tredjepartsutviklere, og Xbox One som koster $100 mer og drar med seg lumsk forretningsetikk, tror jeg at Sony lett vil kunne gå seirende ut av neste konsollgenerasjon.

 

Er det noe historien har vist oss, så er det at hovmod står for fall.

Lenke til kommentar

At bruktspill blir et faktum kun på PS4 er og blir en deal breaker for min del. PS4 havner nok under tv'en så fort den kommer ut.

 

Herre min hatt.. Kan folk slutte å bruke deal breaker på helt motsatt måte enn hva uttrykket egentlig betyr? Sinnsvakt irriterende :p

 

"A deal breaker is ‘the catch’ that a particular individual cannot overlook and ultimately outweighs any redeeming quality the individual may possess."

 

"The catch" som i ulempen. Det vil si ulempen du ikke kan overse som gjør at alle fordeler minker i sammenligning...

 

Vet dere hva... like før jeg kaster meg på "slutt å bruke engelske uttrykk selv når man snakker gaming og tech" bølgen... Du kan bare ikke bruke deal breaker på den måten.

Endret av Gorzun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er det med folk og ikke takle at Ps4 gjør det bedre en Xbox.

 

( Hyllesten vi nå ser av Sony er et ganske godt testament på hvor utrolig dårlig jobb Microsoft har gjort med Xbox One. )

 

Så det er Xbox som gjør at PS4 gjør det bra :hmm:

 

(Vil ikke si at PS4 er derfor "best", men heller det beste alternativet. )

 

Vel hva mener dere er en vinnende konsoll da?

Lenke til kommentar
At bruktspill blir et faktum kun på PS4 er og blir en deal breaker for min del. PS4 havner nok under tv'en så fort den kommer ut.
Deal breaker betyr at du ikke vil ha produktet.

 

Deal breaker kan brukes begge veier. det kan bety at det er en ting som må være med for at det skal være aktuelt eller at om den ene tingen er med eller ikke med gjør at du ikke går inn for tingen.

 

men back on topic for min del:

Ja om prisen er riktig kan det hende det blir kjøp, men slik som prisen ligger nå på 5999 i Norge kommer jeg ikke til å kjøpe konsoll denne runden. Får vel se om jeg ikke har jobb i utlandet om noen måneder der den ikke vil koste så mye.

 

Slik jeg leser prisene havner Xbox one havner på 500? mens PS4 skal ligge 100? under noe som betyr at den havner på omtrent 3200 kr. Utrolig at vi skal betale dobbelt pris i Norge hvis dette er riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
At bruktspill blir et faktum kun på PS4 er og blir en deal breaker for min del. PS4 havner nok under tv'en så fort den kommer ut.
Herre min hatt.. Kan folk slutte å bruke deal breaker på helt motsatt måte enn hva uttrykket egentlig betyr? Sinnsvakt irriterende :p

 

Det er vel ingenting galt med den setningen. At kun PS4 gir ønsket egenskap er en deal breaker med tanke på kjøp av Xbox One.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Deal breaker kan brukes begge veier. det kan bety at det er en ting som må være med for at det skal være aktuelt eller at om den ene tingen er med eller ikke med gjør at du ikke går inn for tingen.

 

Nei, uttrykket kan ikke brukes "begge veier". Resten av setningen lar vi ligge...

 

Det er vel ingenting galt med den setningen. At kun PS4 gir ønsket egenskap er en deal breaker med tanke på kjøp av Xbox One.

 

For at den setningen skulle vært korrekt, måtte Xbox vært inkludert direkte eller vært referert til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fin kommentar!

 

Godt mulig jeg får mange på nakken nå, men da skal det sies at dette ikke er vondt ment: Har fått litt inntrykk av at MS henvender seg til en litt mer voksen målgruppe med Xbox One, mens Sony strekker seg mot tenårings-/unge voksne - målgruppen. Dette er kun en tanke jeg har gjort meg opp. Dette med tanke på spill, konsollens funksjoner og pris.

 

 

 

Igjen dette med pris: Var det ikke slik at PS eye skal selges separat og koster 59 dollar? Isåfall blir diff mellom Xbox og PS bare 41 dollar..

Endret av Aniratak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Hva er det med folk og ikke takle at Ps4 gjør det bedre en Xbox.

 

Så det er Xbox som gjør at PS4 gjør det bra :hmm:

Det er ikke til å komme unna at Sony har fått veldig mye gratis så langt grunnet Xbox One. Personlig har hverken Playstation 4, Xbox One eller Wii U klart å overbevise meg om at det er er verdt å oppgradere fra konsollene jeg eier i dag, og jeg håper at det endrer seg innen slutten av året.

 

Men skulle jeg valgt en, ville jeg per i dag gått for PS4.

Lenke til kommentar

At bruktspill blir et faktum kun på PS4 er og blir en deal breaker for min del. PS4 havner nok under tv'en så fort den kommer ut.

 

Bruktspill blir mulig på Xbox One også. Utgiver har vel mulighet til å sperre for bruktspill, men isåfall regner jeg med dette også vil skje på PS4. Sa ikke Sony at DRM-sperren var opp til hver enkelt utvikler?

Lenke til kommentar

Jeg trudde de skulle prøve og få folk til og kjøpe alltid online konseptet men dette var jo bare smakløst.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BiUzaqOU06MDårlig pr visst det er slik de skal forklare ting.

 

Stick with 360...or buy a PS4!

Lenke til kommentar

Sjølv meiner eg at Playstation sin framvisning var meir profesjonell enn Xbox sin. Sikter då til diverse bruk av celebre folk, og ganske tåpeleg "dritt slenging" under Killer Instinct demoen frå Xbox si side.

 

Ellers er det og litt interessant at norske nettbutikkar ikkje har oppdatert prisane sine endå, då dei fleste prisane er nokonlunde riktige for XBone, medan PS4 er alt frå 600 til 2000,- for dyrt. F.eks på Komplett der XBone er satt til 4990 ( som sannsynlegvis blir prisen ), og PS4 til 5990 ( Den riktige prisen her blir nok 3990 ved launch dersom $x10=norsk pris fortsatt held mål ). Men prisforandringen kjem nok snart nok =)

 

Viktigaste for meg, er dog at vi får gode spel.

 

Edit: Når det gjeld snikannonseringa av PS+ krav for online speling, så er eg ikkje heilt nøgd med dette. I det minste så slepp ein å ha det for Netflix o.l.

Endret av gholie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...