Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rødvin og fyllesyke


Cooky

Anbefalte innlegg

Jeg har idag kjøpt inn 3l med Rødvin, og drukket en del av det for en times tid siden omtrent på styrten, noe som gjorde meg ekstremt kvalm, og på kanten til å kaste opp.

 

Vanligvis kan jeg drikke flere liter med cider (4.5%), og allikevel ikke føle meg kvalm i det hele tatt (bare en følelse av at magen vil sprekke).

 

Hvorfor blir jeg mer kvalm av Rødvin enn andre alkohol drikker som f.eks Martini (som også er en form for vin)?

 

Er det enklere å bli fyllesyk av Rødvin enn av andre vintyper/alkohol drikker?

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har idag kjøpt inn 3l med Rødvin, og drukket en del av det for en times tid siden omtrent på styrten, noe som gjorde meg ekstremt kvalm, og på kanten til å kaste opp.

 

Vanligvis kan jeg drikke flere liter med cider (4.5%), og allikevel ikke føle meg kvalm i det hele tatt (bare en følelse av at magen vil sprekke).

 

Hvorfor blir jeg mer kvalm av Rødvin enn andre alkohol drikker som f.eks Martini (som også er en form for vin)?

 

Er det enklere å bli fyllesyk av Rødvin enn av andre vintyper/alkohol drikker?

 

Det er vel alle garvesyrene i rødvin som føkker til magen. Rødvinsfylla er ikke å foretrekke. Dagen derpå med ekstrem mageknip er like kjedelig som kvalmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...