Gå til innhold

[Løst] Nye hodetelefoner til all slags bruk


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fra før av g930 men disse kan ikke brukes annet enn på pcn.

 

Jeg ser etter nye "bærbare" men over ear type hodetelefoner med vesentlig bedre lyd enn g930 som skal kunne brukes både hjemme ute blant folk. Regner med at dette betyr jeg helst burde gå for lukkede, eller evt. halvlukkede. Kan nevne at jeg synes g930 sitter behagelig.

 

Hodetelefonene burde kunne drives bra av en billig android smartphone, men til hjemmebruk kommer jeg sannsynligvis til å kjøpe dac for å få bedre lydkvalitet.

 

Hodetelefonene skal brukes til musikk, lydbok, film og kanskje spill om de skulle vise seg å være bedre enn g930 til det også.

 

Jeg har ikke noe bestemt budsjett enda. Spørs hvor samvittigheten stopper meg. Hodetelefoner til over 3000 kroner blir iallefall ikke aktuelt. Helst en del billigere.

 

Jeg hører mest på blues, jazz og klassisk rock.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du nok BeyerDynamic DT770 som et standard forslag. Ellers er det BeyerDynamic T70p som jeg synes virket å være ganske gode, de er ganske lyse og har ikke spesielt dyp bass, men totalt så må jeg innrømme at jeg likte dem ganske godt. Sennheiser Momentum har gjort bra inntrykk på mange, så det er også et par å vurdere. Logitech UE 6000 er noe å vurdere om man tror man kan få behov for aktiv støykansellering utenfor huset.

Lenke til kommentar

Sennheiser Momentum

 

 

Logitech UE6000

This headphone (UE6000) was retired from the Wall of Fame due to the Sennheiser Momentum coming out with a better sounding sealed headphone (the 6000 is a bit lacking in mid-to-upper treble), and the Sony MDR-1R arriving with roughly comparable sound quality, but better looks and ergonomics at the same price. Original copy follows.

 

 

DT770 vil jeg si ligger noen hakk etter på lyd med mindre du liker mye bass. Byggekvalitet og komfort er på topp. Jeg syns imidlertid de blir for stor til portabelt bruk. Kabelen er også ganske lang og tykk.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Har mottatt momentum nå, og mobilen (Huawei U8800) klarer tydeligvis ikke å kjøre det skikkelig. Jeg hører musikken klart, men stemmene er enten veldig lave, eller ikke der i det hele tatt.

 

På PC fungerer det helt fint, men jeg må si at forskjellen mellom momentum og G930 ikke var så stor som jeg håpte på. Kan det være at lydkortet er altfor dårlig til å utnytte momentum? G930 har jo eget lydkort. Lydkortet jeg har er integrert i hovedkortet ASUS M4A89TD PRO

Lenke til kommentar

Jeg løser problemet ved å ikke bruke telefonen som musikkavspiller. Ikke har den godt nok batteri til det heller.

 

Selv bruker jeg en iPod Touch 4. gen med Fiio L3 og Fiio E6 til mobil musikknytelse. Om det er den løsningen jeg ville gått for om jeg skulle hatt noe nytt er jeg imidlertid usikker på. Det spiller bra, men det finnes bedre (i hvert fall bedre enn E6).

 

Jeg vet Sansa Clip+ (med Rockbox) er ganske populær, men har ingen erfaring selv. Cowon lager også gode spillere.

 

EDIT:

Jeg tok forresten feil, jeg har en U8860, ikke U8800.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Bruker Sansa Clip+ med Rockbox og er fornøyd. Nå har jeg bare et par lettdrevne propper, så kan ikke uttale meg om hvorvidt batteriet og kraften ville ha holdt seg med et par større og mer krevende hodetelefoner. I forhold til original Clip+ så er oppstarten vesentlig raskere og batteriet holder lenger, spesielt når man spiller av FLAC-filer. Batterikalibreringen er også mye mer presis sammenlignet med den som er original (hvor oppgitt batterinivå gjerne går fra 16% til 0% på 10-15 minutter). Er også uendelig med innstillinger man kan skru på i Rockbox om man vil.

 

For en pris på 3-400 kr (før minnekort) så er Clip+ en helt kurant spiller som kan være verdt å teste ut. I verste fall så har man den til trening når man ikke har lyst til å dra på noe stort og tung.

Lenke til kommentar

Må nok bruke litt tid første gangen for å legge inn Rockbox ja.

 

Har ikke direkte sammenlignet med noen billige lydkort. Det man ville ha lagt merke til først kontra et billig lydkort at det er mye mindre bakgrunnsstøy når ingen lyd spilles av. Det er kanskje mest merkbart på de mer sensetive hodetelefonene/proppene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...