Gå til innhold

Lightroom 5 er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper de får litt bedre filter, synes det er litt lite intuitivt i dag.AtW

 

Filter/presets kan du laste ned både gratis og betalsversjoner av fra diverse nettsider, det er en av de store fordelene med Lightroom, du kan lage dine egne filter eller laste inn presets av "umse" slag, som du da kan jobbe videre med ...

Dette hadde jo også vært noe for Akam teamet å sett mer på ... AddOns og presets i Lightroom ...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Filter/presets kan du laste ned både gratis og betalsversjoner av fra diverse nettsider, det er en av de store fordelene med Lightroom, du kan lage dine egne filter eller laste inn presets av "umse" slag, som du da kan jobbe videre med ...

Dette hadde jo også vært noe for Akam teamet å sett mer på ... AddOns og presets i Lightroom ...

 

Tenker på filter i betydningen slike filter som sorterer bildene dine etter diverse parameter.

 

AtW

Lenke til kommentar
Filter/presets kan du laste ned både gratis og betalsversjoner av fra diverse nettsider, det er en av de store fordelene med Lightroom, du kan lage dine egne filter eller laste inn presets av "umse" slag, som du da kan jobbe videre med ...Dette hadde jo også vært noe for Akam teamet å sett mer på ... AddOns og presets i Lightroom ...
Tenker på filter i betydningen slike filter som sorterer bildene dine etter diverse parameter.AtW

 

okay, joa de har gjort noen endringer der også, men jeg har ikke testet det ut ... men endringer har det blitt fra LR4

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd de selv, men jeg vet at det finnes diverse plugsins som forbedrer bildesorteringen. Har du sjekket de ut?

 

Nei, skal sjekke det ut, jeg trodde egentlig ikke jeg hadde så rare behov, ville bare sortere bilder som er raw og croppet endret, vekk fra de som er uforandret jpeg, så jeg kan eksportere sistnevnte som orginal-filer. Takk fort tips.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, skal sjekke det ut, jeg trodde egentlig ikke jeg hadde så rare behov, ville bare sortere bilder som er raw og croppet endret, vekk fra de som er uforandret jpeg, så jeg kan eksportere sistnevnte som orginal-filer. Takk fort tips.

 

AtW

Som Coffey sier, sjekk ut Smart Collections. Kan du lage samlinger utifra de aller fleste parametere som er mulig å sette og hente inn i LR:

Lenke til kommentar

Den nye smart-preview funksjonen virker utrolig kjekk, når jeg fotograferer med D800-en og skal redigere bildene på Surface Pro-en på reise.

 

Må vel bare kjøpe denne da. Jeg har studentutgave av LR4, da får jeg vel ikke LR5 til oppgraderingspris? Har studentkort litt til, så får vel bare bråbestille. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Med denne versjonen ble det omsider til at jeg også ble lovlig bruker av Lightroom. Brukte mye lengre tid på å få kjøpt dette programmet enn det har tatt å piratkopiere det. Jeg fikk kun opp studentversjonen og abonnementstjenesten. Fant omsider en liiiten lenke tilegnet de som ikke er studenter eller lærere.

Importeringen av katalogen fra LR4 gikk ikke helt smertefritt for min del ettersom den ville bruke betakatalogen, og siden klarte jeg ikke å finne riktig katalog. Brukerfeil med andre ord. Skal få testa det mer når jeg kommer hjem i dag, men ser stortsett ut som om jeg er like fornøyd som før.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...