Gå til innhold

Så lekker blir grafikken i høst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor publiserer dere ikke artikler som: Se så mye har konsollmarkedet holdt igjen på grafikken i spill?

 

NVIDIA sa at prossesor/grafikk på Ps4 og Xbox One er low-end mid-end. Og det stemmer og. En PC, er mye kraftigere enn konsoll. Grunnen til at PCer varer "kortere" er at folk faktisk vil spille med god grafikk på 60fps, ikke 20 fps med alt på laveste.. Hadde du gjort d på PC hadde de nok vart litt lengre, og kjøper du med det kraftigste grafikkorte. betydelig lengre enn konsoll. Glemte jeg å nevne at du når som helst kan oppgadere via SLI eller crossfire? og få ~80% bedre ytelse?

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvorfor publiserer dere ikke artikler som: Se så mye har konsollmarkedet holdt igjen på grafikken i spill?NVIDIA sa at prossesor/grafikk på Ps4 og Xbox One er low-end mid-end. Og det stemmer og. En PC, er mye kraftigere enn konsoll. Grunnen til at PCer varer "kortere" er at folk faktisk vil spille med god grafikk på 60fps, ikke 20 fps med alt på laveste.. Hadde du gjort d på PC hadde de nok vart litt lengre, og kjøper du med det kraftigste grafikkorte. betydelig lengre enn konsoll. Glemte jeg å nevne at du når som helst kan oppgadere via SLI eller crossfire? og få ~80% bedre ytelse?

 

At specsa til PS4/Xbone er low-mid end er i grunn ganske irrelevant.

Spela er så bra optimisert mot maskinvaren at det er heilt utruleg.

Specsa på førre gens konsollar er så latterlege at det er rart t dei i det heile kunne kjøyre spel, og dei kjøyrde dei likevel mykje betre enn svært mange PCar i 2006.

Men PC er fortsatt "master-race".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Konsoller passer perfekt til sånne som meg som bryr seg fint lite med å holde seg oppdatert på PC-fronten til enhver tid, oppgradere PCen til støtt og stadig, overklokke, finne et eget rom til monsterriggen, eller bruke mye penger. Bare skru på og virke takk! :)

Lenke til kommentar

Konsoller passer perfekt til sånne som meg som bryr seg fint lite med å holde seg oppdatert på PC-fronten til enhver tid, oppgradere PCen til støtt og stadig, overklokke, finne et eget rom til monsterriggen, eller bruke mye penger. Bare skru på og virke takk! :)

 

Overklokke? Finne eget rom? Oppgradere støtt og stadig? Det er helt ok at folk foretrekker konsoll, men virker som du lever litt i 1998 om du tror PC-hverdagen er slik :)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor publiserer dere ikke artikler som: Se så mye har konsollmarkedet holdt igjen på grafikken i spill?NVIDIA sa at prossesor/grafikk på Ps4 og Xbox One er low-end mid-end. Og det stemmer og. En PC, er mye kraftigere enn konsoll. Grunnen til at PCer varer "kortere" er at folk faktisk vil spille med god grafikk på 60fps, ikke 20 fps med alt på laveste.. Hadde du gjort d på PC hadde de nok vart litt lengre, og kjøper du med det kraftigste grafikkorte. betydelig lengre enn konsoll. Glemte jeg å nevne at du når som helst kan oppgadere via SLI eller crossfire? og få ~80% bedre ytelse?

 

Mange her på forumet som innbiller seg at fordi PC'ene er så mye kraftigere pr. specs så er konsoller en uting som kun bremser utviklingen... Vel, de kjenner ikke teknologien og bransjen godt nok. Konsollene kjører langt bedre grafikk enn tilsvarende pc-hardware, og de presser utviklere til å investere i teknologioptimalisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Overklokke? Finne eget rom? Oppgradere støtt og stadig? Det er helt ok at folk foretrekker konsoll, men virker som du lever litt i 1998 om du tror PC-hverdagen er slik :)

 

AtW

 

Hehe, vel, jeg har vært gamer en gang i tiden, og det var et evig jag etter å få alt til å gå mest mulig smooth på høyest mulig instilling for å være fornøyd. Kan ikke helt se for meg at det har endret seg så mye med tiden eller ? :)

 

Med konsoll, så må man bare godta at det lugger av og til. Mer behagelig å ikke ha noe valg :)

 

..men det er bare meg. Jeg er ganske fornøyd med min 1998 verden :)

Lenke til kommentar

Hehe, vel, jeg har vært gamer en gang i tiden, og det var et evig jag etter å få alt til å gå mest mulig smooth på høyest mulig instilling for å være fornøyd. Kan ikke helt se for meg at det har endret seg så mye med tiden eller ? :)

 

Med konsoll, så må man bare godta at det lugger av og til. Mer behagelig å ikke ha noe valg :)

 

..men det er bare meg. Jeg er ganske fornøyd med min 1998 verden :)

 

Det "evige jaget" tror jeg du skaffet deg selv, jeg har ikke noe "evig jag" ihvertfall, og det er bare å la være om du ikke vil.

 

AtW

 

Mange her på forumet som innbiller seg at fordi PC'ene er så mye kraftigere pr. specs så er konsoller en uting som kun bremser utviklingen... Vel, de kjenner ikke teknologien og bransjen godt nok. Konsollene kjører langt bedre grafikk enn tilsvarende pc-hardware, og de presser utviklere til å investere i teknologioptimalisering.

 

Det presser de til å optimalisere for utdatert teknologi, det er ikke nødvendigvis spesielt gunstig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jo faktisk, det tror jeg. Selvfølgelig ikke mtp tilpasninger for sær arkitektur (som med PS3 f.eks), men for de mer generelle konseptene i grafikkprogrammering, som f.eks kraftige single pass shadere, batching for å redusere draw calls, multi threading, osv. Å utvikle optimale teknikker er kostbart, og siden PC-ene de siste årene har vært såpass kraftige ville nok ikke bransjen ha investert like mye i dette uten konsollene.

Endret av Elgen-Hansi
Lenke til kommentar

Jo faktisk, det tror jeg. Selvfølgelig ikke mtp tilpasninger for sær arkitektur (som med PS4 f.eks), men for de mer generelle konseptene i grafikkprogrammering, som f.eks kraftige single pass shadere, batching for å redusere draw calls, multi threading, osv. Å utvikle optimale teknikker er kostbart, og siden PC-ene de siste årene har vært såpass kraftige ville nok ikke bransjen ha investert like mye i dette uten konsollene.

 

Det er bare det at man som sagt tjener mindre for å optimalisere for ting som er helt eller delvis utdatert, ting endrer seg hele tiden, det er ikke så nyttig å optimalisere for ting som er gammeldags.

 

AtW

Lenke til kommentar

... Glemte jeg å nevne at du når som helst kan oppgadere via SLI eller crossfire? og få ~80% bedre ytelse?

 

Du får kanskje flere FPS, men de F-ene kommer ujevnt. Og forsinkelsen blir i beste fall dobbelt så lang som ved enkel GPU. Glemte jeg å nevne at bildene kommer ujevnt og det er den lengste bildetiden som gjelder?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...