Gå til innhold

Kina slår Titan ned fra tronen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører den Linux?

 

Tja. Det er mange supermaskiner som kanskje bruker deler av kjernen, men det mest vanlige er å bruke egenutviklede systemer som er programmert til å gjøre bare en ting. Det er vel dog enkelt å tilpasse disse etter bruksområde når de først er laget. Alle OS bruker jo en kjerne og programmer liggende oppå, men jeg vet ikke om slike systemer har tradisjonelle OS. De har skrevet om slike ting før og jeg tror jeg har rett, men jeg kan jo være helt på jordet med kommentaren min også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er tydeligvis grunnen for at det ikkje er kommet 12 kjerner intel til 2011 til forbrukere enda... Kineserene stakk av med rubbel og bit :/

As for Intel features, the computer is built with Ivy Bridge and Xeon Phi processors—32,000 Intel Ivy Bridge Xeon sockets and 48,000 Xeon Phi boards.

 

32000 ivy-e ? Ikkje umulig. Skulle ha klart meg med et par :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...