Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig eksamen 2013 naturfag 10. trinn


Anbefalte innlegg

Heisann, ser at det er veldig mange tråder om muntlig eksamen osv, dessverre fant jeg ingen med samme tema som meg så jeg lager en egen her.

 

teamet jeg fikk var : Natur og Miljø

 

Evolusjon og artsdannelse

Arv og miljø

Fornybare og ikke-fornybare energikilder

Fossilt brennstoff og miljø

plast

natur og naturvern

 

Så var ganske mye vil jeg si.. men jeg har aldri hatt en ordentlig muntlig eksamen før, hvordan går jeg frem? Lærern sa at jeg kunne ha en liten slags innledning, hva skal den inneholde? Hva slags notater burde jeg ha? Stikkord?

 

 

Hadde satt pris på om noen hjalp meg, planen foreløpig er å skrive en innledning på 2-3 min og lære den utenat. Så skal jeg snakke litt om hvert tema.

tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns du bør prøve å få frem sammenhengen mellom naturen (hovedsakelig dyre- og plantelivet) og miljøet, og hvordan de påvirker hverandre. Du kan også få frem hvordan menneske har påvirket både natur og miljø, og hvilke konsekvenser det har fått og eventuelt vill få i fremtiden. Med et såpass åpent tema er det mye du kan snakke om, så det gjelder å finne det som er viktig. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...