Gå til innhold

Vi minnes stemningsfulle Castlevania: Symphony of the Night


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det med nostalgi. Hvis du aldri hadde spilt spillet før og så prøvd det i dag, hadde det nok ikke vært noe spesielt.

 

Å jo, det hadde absolutt vært noe spesielt i dag og. Grafikk, musikk og alle de skjulte hemmeleighetene holder seg godt i dag også, noe som også påpekes i podcasten. Dersom du har spilt Dark Souls, så kan det sies å være så nært 3D-Symphony of the Night som noen noengang er kommet.

 

Det beste med det er å utforske, derfor skulle jeg gjerne ha opplevd det for første gang en gang til. Akkurat som med Dark Souls.

 

Husker jeg fant opp-ned-slottet første gang jeg gikk i gjennom, det gikk en stund før jeg skjønte at det ikke gjaldt for alle.

 

Nei, en herlig opplevelse. Litt kort kanskje, tar vel ikke mer enn 7 timer før man er gjennom storyen og har sanket det meste av loot, men det går vel kanskje noen timer til om man skal se og oppleve absolutt alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å jo, det hadde absolutt vært noe spesielt i dag og. Grafikk, musikk og alle de skjulte hemmeleighetene holder seg godt i dag også, noe som også påpekes i podcasten. Dersom du har spilt Dark Souls, så kan det sies å være så nært 3D-Symphony of the Night som noen noengang er kommet.

 

Det beste med det er å utforske, derfor skulle jeg gjerne ha opplevd det for første gang en gang til. Akkurat som med Dark Souls.

 

Husker jeg fant opp-ned-slottet første gang jeg gikk i gjennom, det gikk en stund før jeg skjønte at det ikke gjaldt for alle.

 

Nei, en herlig opplevelse. Litt kort kanskje, tar vel ikke mer enn 7 timer før man er gjennom storyen og har sanket det meste av loot, men det går vel kanskje noen timer til om man skal se og oppleve absolutt alt.

 

Nostalgi. Måten du beskriver spillet på er jo overfyllt med nostalgi. Hadde jeg spilt Zelda 2: Adventures of link i dag for første gang hadde jeg nok ikke syntes det var noe spes. Men siden det ble oppdaget i barndom så ble det et av de beste spillene jeg har spilt. Når jeg spiller det om igjen i dag så er det pga. nostalgi det er bra.

Lenke til kommentar

Spilte gjennom SOTN for noen måneder siden, til min overaskelse var gjensynet like bra som første gangen som tilbake i 97 da jeg spilte det for første gang. Det har alle elementer som ett Castlevania spill skal ha, tøffe bosser,utrolig musikk og en spillbarhet man skal lete lenge etter. Oppfølgeren Rondo Of Blood på Pc Engine eller Virtual Console på Wii er det også verdt å nevne. Du kommer til å digge oppfølgeren hvis du likte SOTN. Eneste savnet er om Konami kunne lage ett skikkelig Castlevania spill i 2D på PS Network og Xbox Live. Jeg synes Lords Of Shadow var ett bra spill, dog litt for mye relasjoner til God Of War. Castlevania er og forblir ett 2D spill av natur.

Lenke til kommentar

Eneste savnet er om Konami kunne lage ett skikkelig Castlevania spill i 2D på PS Network og Xbox Live.

Synes dem burde utgitt GBA og DS spillene på Xbox 360 og PS3, jeg har jo spilt nesten alle dem fra før av, men jeg vil veldig gjerne ha achievements på dem, dessuten er de vel verdt på spille igjennom en gang til. De trenger ikke engang å oppdatere grafikken noe særlig, Harmony of Despair fungerte utmerket med sin retrografikk på X360.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spesielt mye erfaring med Castelvania egentlig, bortsett fra Castlevania 64. Som jeg lånte hos Mix back in the days. Den gangen synes jeg det var et kult spill, med masse rollespill elementer. Når jeg ser på videoene på youtube nå, så er ikke jeg helt sikker hva jeg tenkte på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...