Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Pappa har stengt meg ute fra internettet


Anbefalte innlegg

Hei, pappa sier at jeg spiller for mye, og nå har han stengt meg ute fra internettet i huset, det er trådløst. Tror han skriver inn 192.0.0.1 i internett feltet og logger inn. Vet ikke men der står att jeg er tilkoblet på internettet men der er en gul trekant og jeg klikker på det og da står det ingen internett tilgang. Jeg har windows 7. Vet noen hvordan jeg kan skifte det? Har ikke passordet eller noe. Men skifte ip ellernoe? Navn? Dato? Whatever, trenger bare internetttttttttt :(

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kom noen ganger en gul trekant over internett koblingen hos meg også før, men det gikk sannsynligvis over etter 3-10 minutter. Men du kan vell logge deg på nettet til naboen din, om han ikke har sikkerhet på det da. Ellers, du kan vell spør om naboen også kan skrive inn passord til internett, om du har nabo eller signal kommer inn i ditt hus også. :)

Lenke til kommentar

Vel, du har en slik boks et eller annet sted men slik antenne på.

Denne har en slik tilbakestill-knapp du kan bruke.

Du trenger en binders eller lignende.

 

Hold den inne 10-sekunder og trekk ut strømmen på boksen mens du holder den inne og plugg inn strømmen hold videre 10-sekunder. Den er nå helt fabrikkstandard, gå inn på ip-adressen (192.168.0.1 mest sannsynlig) og sett ditt eget passord! :)

 

EDIT:

Vet alle fedre osv.. vil hate meg for dette innlegget, men for å være ærlig:

jeg syns du skal ta en prat med din far om nettvanene dine og finne ut hva som fungerer best :)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Vel, du har en slik boks et eller annet sted men slik antenne på.

Denne har en slik tilbakestill-knapp du kan bruke.

Du trenger en binders eller lignende.

 

Hold den inne 10-sekunder og trekk ut strømmen på boksen mens du holder den inne og plugg inn strømmen hold videre 10-sekunder. Den er nå helt fabrikkstandard, gå inn på ip-adressen (192.168.0.1 mest sannsynlig) og sett ditt eget passord! :)

 

EDIT:

Vet alle fedre osv.. vil hate meg for dette innlegget, men for å være ærlig:

jeg syns du skal ta en prat med din far om nettvanene dine og finne ut hva som fungerer best :)

 

Tror neppe at ditt "tips" vil hjelpe denne personen særlig mye når pappaen oppdager at hele oppsettet 'Parent Control' på routeren er borte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Lag en avtale med faren din om nettbruk, så går det nok bra. :) Gamer selv 24/7, og det er en dårlig vane, bruk heller den tiden på skole arbeid, og ting som er stimulerende for hjernen, som å være sosial. ;)

Lenke til kommentar

Hvis du går inn på CMD og skriver: "ipconfig"

Da vil du finne noe som heter Default Gateway. (er som regel: 192.1681.1, eller 10.0.0.138)

Skriv hva Defuakt Gateway viser i din internet browser, også kommer du til routeren.

Der finner du navnet på Routeren.

Google hva som er standard brukernavn/passord til din router.

Se om din far byttet router passord.

 

Når du kommer inn på router kan du finne ut om han har blockert din MAC-Adress.

 

Det funker ikke alltid å bytte MAC-Adress.

Istede for å blockere din, så kan han heller sette på hvilke han vil tillate, og om du bytter til ny vil du forsatt ikke få tilgang.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Har hatt samme problemet. Ikke at han sperret meg ute, men at nettet ble slått av på kvelden, og jeg fikk bare 2 timer spill og pc tid på dagen. Om jeg gikk over tok han det fra meg..

I dag er jeg på så mye jeg vil uten verken at nettet tas av eller pcen blir tatt.

Det jeg gjorde, som funket for min del, var å hjelpe mye til hjemme. Støvsuge, rydde osv..

Jeg var med når vi drev å fikset bilen i et par timer og når vi kom hjem fikk jeg være på hele kvelden.

Når man hjelper litt til så ser de at du ikke bare er klistret fast i skjermen, dermed tenker de ikke så mye på at du spiller hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...