Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Høy temp på skjermkort.


Anbefalte innlegg

Temperaturen på skjermkortet begynner plutselig og bli farlig høy ligger nå på 70 grader og er i noen ganger helt oppi 80, og detter på idle.

Har. Merket det av at når jeg startet ett spill. Så kunne jeg spille i maks 5 min og skjermen ville så bli svart og pcen restarte. Ingen feilmeldinger heller.

 

Kun når jeg kjører pumpa på fult at temperaturene blir litt lavere. Da noe nedi 50 grader på idle. Men dette bråker jo som bare f.

 

Noen ideer om hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

70 grader eller 80 grader er ikke noen spesiell høy temperatur på et skjermkort, er det stasjonær er det normalt, er det snakk om en laptop er temperaturene nesten latterlige lave.

 

Uansett så hadde det vært moro å vite hvilket skjermkort det er snakk om?

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

70 grader eller 80 grader er ikke noen spesiell høy temperatur på et skjermkort, er det stasjonær er det normalt, er det snakk om en laptop er temperaturene nesten latterlige lave.

 

Uansett så hadde det vært moro å vite hvilket skjermkort det er snakk om?

 

70-80 grader idle er svært høye temperaturer og ikke normalt i det hele tatt. Mine 2 grafikkort ligger på 30-35 grader ved idle og er oppe på 65-70 under maks load.

 

Det jeg lurer på er hvilke grafikkort det er snakk om.

Lenke til kommentar

TS skriver i sin første post: "Temperaturen på skjermkortet begynner plutselig og bli farlig høy ligger nå på 70 grader og er i noen ganger helt oppi 80, og detter på idle."

 

Hvis det detter på idle, vil ikke det si at temp blir lavere enn 70-80 grader? Les hva TS skriver i første post.

 

Uansett så hadde det vært kjekt å vite mer om hardware, og TS snakker om pumpe, så vannkjøling eller hva?

Lenke til kommentar

TS skriver i sin første post: "Temperaturen på skjermkortet begynner plutselig og bli farlig høy ligger nå på 70 grader og er i noen ganger helt oppi 80, og detter på idle."

 

Hvis det detter på idle, vil ikke det si at temp blir lavere enn 70-80 grader? Les hva TS skriver i første post.

 

Uansett så hadde det vært kjekt å vite mer om hardware, og TS snakker om pumpe, så vannkjøling eller hva?

 

Det jeg gjetter på er at han mente å skrive "dette er" og ikke "detter" basert på det han skriver senere i posten.

 

"Har. Merket det av at når jeg startet ett spill. Så kunne jeg spille i maks 5 min og skjermen ville så bli svart og pcen restarte. Ingen feilmeldinger heller."

 

"Kun når jeg kjører pumpa på fult at temperaturene blir litt lavere. Da noe nedi 50 grader på idle. Men dette bråker jo som bare f."

 

Skulle likt å høre fra KjoTTbein angående dette dog siden det er relativt viktig å vite, for om det er under load så er det som du sier ikke skumle temperaturer i det hele tatt.

Endret av Exera
Lenke til kommentar

Det har du rett i.

Litt vanskelig å forstå trådstarter 100% antar han ikke har Norsk som morsmål.

 

Om det er vannkjøling bør han sjekke :

 

*At det ikke er noen knekk på noen av slangene.

*At det ikke er brukt noe jalla kjølevæske som har tettet for slangene og nipplene.

*At pumpen til systemet er riktig montert og tar inn nok vann.

*At det ikke har dannet seg luft i kretsen, da må denne fjernes.

*At viftene til radiator fungerer som de skal og blåser i riktig rettning om de er montert både inne og ute (så de ikke blåser mot hverandre) og at radiator er montert riktig og ikke belaster pumpen for mye (for høyt og langt unna).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...