Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matte muntlig eksamen 2013


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg var så heldig/uheldig å kom opp i matte muntlig eksamen i år. Trakk oppgaven Turistbyen Gjøvik som er der jeg bor. Har allerede kommet litt i gang men begynner å gå tom for ideer.. Dette er matte for 10.klasse og jeg sikter mot karakteren 5. Ville vært fantastisk om noen har tips eller hjelp å gi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg var så heldig/uheldig å kom opp i matte muntlig eksamen i år. Trakk oppgaven Turistbyen Gjøvik som er der jeg bor. Har allerede kommet litt i gang men begynner å gå tom for ideer.. Dette er matte for 10.klasse og jeg sikter mot karakteren 5. Ville vært fantastisk om noen har tips eller hjelp å gi.

Hei!

Bruk fantasien (med mindre oppgaven sier noe mer spesifikt). Var oppe i muntlig selv i 10. klasse og trakk '' Spleisefest ''. Hva om man skal arrangere en fest for turistene i Gjøvik? Kanskje en festival som pågår eller liknende? Dette hadde gått an da:

Beregning av matkostnader. Hvilket tilbud lønner seg? Eks: Bestilling av brus. Tilbud 1 uten mva, tilbud 2 med mva. Forskjellig kostnad på brus og vann. Du får oppgitt kostnadene for f.eks. 1 000 brus - og vannflasker og lurer på hvor mye én brusflaske (x) og én vannflaske koster (y) (likningssett med to ukjente). Fraktkostnader i tillegg? Også åpent for å ta med fart, vei og strekning. En varebil fra Kongsberg skal levere varene til festivalen. Deadline på et visst klokkeslett; rekker bilen det i tide, samtidig som sjåføren overholder hviletiden? Kanskje en varebil fra Oslo også, som punkterer? ;)

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei!

Bruk fantasien (med mindre oppgaven sier noe mer spesifikt). Var oppe i muntlig selv i 10. klasse og trakk '' Spleisefest ''. Hva om man skal arrangere en fest for turistene i Gjøvik? Kanskje en festival som pågår eller liknende? Dette hadde gått an da:

Beregning av matkostnader. Hvilket tilbud lønner seg? Eks: Bestilling av brus. Tilbud 1 uten mva, tilbud 2 med mva. Forskjellig kostnad på brus og vann. Du får oppgitt kostnadene for f.eks. 1 000 brus - og vannflasker og lurer på hvor mye én brusflaske (x) og én vannflaske koster (y) (likningssett med to ukjente). Fraktkostnader i tillegg? Også åpent for å ta med fart, vei og strekning. En varebil fra Kongsberg skal levere varene til festivalen. Deadline på et visst klokkeslett; rekker bilen det i tide, samtidig som sjåføren overholder hviletiden? Kanskje en varebil fra Oslo også, som punkterer? ;)

 

 

Lykke til!

 

Takk for hjelp, setter pris på det :) ! Har allerede noen oppgaver om areal og volum, vei fart og tid, valuta, regneark, pytagoras og funksjoner.

Lenke til kommentar

Kom akkurat opp i matematikk. Oppgaven er "Livet som fotballfrelst", noe som passer en fotballfrelst person ganske bra. Skal snakke om fotballbanens geometri, den lokale fotballklubbens økonomi, statistikk på klubbens prestasjoner, noe om vei, fart, tid (kanskje hvilken hastighet man har hvis man løper over banen på x antall sekunder), noe om strøm for å få med prefikser som kWh etc.

Endret av Kristaver
Lenke til kommentar

Har nettopp hatt min muntlige matteeksamen nå, fikk 6er!!! :laugh::laugh::laugh:

 

Lykke til i morgen, Backee!

Det som gjorde at jeg fikk 6er var at jeg hadde litt vanskeligere oppgaver på Power pointen (spesielt sannsynlighets regning og tetthet) + at på samtalen la de frem oppgaver jeg kunne velge mellom, og da valgte jeg noen av de vanskeligste. Dette sikret 6eren min :lol:

Lenke til kommentar

Hei! Jeg kom opp i matte muntlig, temaet er Algebra. s:

Jeg har ikke anelse hva jeg skal skrive om, tar gjerne i mot tips :D

det står at jeg skal ha med Potenser, bokstavuttrykk, multiplisere med parenteser og faktorisering.

Hjeeelp!

 

Får dere slike oppgaver? Så utrolig kjedelig :p

Jeg trodde alle fikk sånne.. f.eks: Fritiden min, handletur, rommet mitt osv..

 

Skal du da bare velge deg oppgaver som du viser hvordan man løyser? (Da er det jo egentlig bare til å ta dem fra boka) eller skal du lage en handling ut av det.. viss du skjønner? :p

Lenke til kommentar

Får dere slike oppgaver? Så utrolig kjedelig :p

Jeg trodde alle fikk sånne.. f.eks: Fritiden min, handletur, rommet mitt osv..

 

Skal du da bare velge deg oppgaver som du viser hvordan man løyser? (Da er det jo egentlig bare til å ta dem fra boka) eller skal du lage en handling ut av det.. viss du skjønner? :p

 

 

jeg har ingen anelse.. s: matte er det jeg synest er verst å komme opp i s: og hjemmer er så å si ingen som kan hjepe meg.. s:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...