Gå til innhold

På tide med ny maskin (for lengst)


Anbefalte innlegg

Nå er det vell kanksje en 5-6 år siden jeg har kjøpt og bygd pcer og har vell også en stasjoner nå som er 5 år gammel. Har egentlig klart meg helt fint pga mindre gaming har det vell blitt me årene, men kanskje aller helst at jeg gamer for det meste HoN som går på de fleste maskinene :p

 

Men begynner å friste med en maskin som ikke bruker 30 min på å starte opp og kan spille noen av de nyere spillene slikt som Battlefield 4, Planet Side 2, Watchdog, nya GTA etc

 

Har vell ikke behov for at det skal kunne spilles på ULTRA SUPER HIGH, men burde vell kanksje klare litt over middels (men problemet er vell at en slik maskin ikke holder så lenge?)

 

Så jeg lurer på noen ting slik som at burde man bare kjøpe seg ny PC eller anbefales det og faktisk kjøpe fra bruktmarkedet? (har den følelsan at PC kjøper man bare nytt)

Koster vell ikke mye ekstra for at PCen er ferdig bygd eller anbefales det å bygge selv

Hvordan er Windows 8, fremdeles shit? hvilket OS burde jeg gå for?

 

Så det jeg ser etter er:

Stasjonær, helt planet kabinett ikke noe ekstra lys etc

Ikke noe ekstra som skjærm og slikt, har alt det og trenger bare kassa :p

har ikke lyst å bruke så my penger på PC så helst ikke over 7k med mindre det utgjør en stor forskjell. Og kan godt betale 4k om maskina er helt grei.

 

hva med feks den her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782815 ? bare jeg får bytta ut kabinettet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at du trenger helt ny PC da?

 

Eg er i noenlunde samme situasjon som deg, med 5 år gammelt hovedkort/prosessor, men ser egentlig ikkje noen stor grunn til å oppgradere.

 

Har AMD 4-kjerne overklokket til 3,7ghz, 8 GB ram, og måtte oppgradere skjermkortet for 2 år siden fordi det gamle daua. Også har eg satt i en SSD til systemdisk.

 

Dersom du har en kurant CPU ville eg sett på å oppgradere skjermkort, sette i mere ram og SSD før eg bestemte meg for helt ny PC. Hvilken CPU har du idag?

Lenke til kommentar

En Intel G2120 på 2,4 GHz er ganske mye bedre enn en E8400 på 3,0 GHz. Klokkehastighet sier ikke så mye om ytelse i dag.

 

(har den følelsan at PC kjøper man bare nytt)

Det kommer egentlig bare an på prisen. Verdien synker med en gang varen tas av hyllen, men en CPU eller GPU kan vare i tiår, og generelt er brukte komponenter like trygge som ubrukte.

 

Så lenge du passer på å få med deg kvittering fra fyren du kjøper av kan det være lurt å tråle bruktmarkedet for noen gode deals.

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

Må kjøpe meg ny Windows uansett iaf pga den jeg har nå er vell som man sier piratkopiert :p

 

Og det med klokking er da også et styr med å finne riktig klokk for st det ikke skal bli så varmt osv.

 

Følest som at det bare er lettere og kjøpe noe nytt enn det jeg sitter med nå + evt oppgradering

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...