Gå til innhold

[Løst] Ny gaming pc 20-35k nok Intel processor


  

40 stemmer

  1. 1. Vannkjøling eller vifte?

    • Vannkjøling
      33
    • Vifte
      7
  2. 2. 3930k vs 4770k

    • 4770k
      10
    • 3930k
      10


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter ny stasjonær spille pc.

 

Skal brukes til: Sandbox, simulation og puzzle.

 

Den skal også brukes til recording, kjøring av servere til forskjellige spill og programer. Kanskje streaming.

 

Her er en liste av spesifikasjoner jeg har tenkt å putte i pc-en.

 

Jeg godtar alle tips og feedback.

 

Jeg har ikke bestemt meg om processor, har dere noen tips.

Endret av Sigvehe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En veldig god prosessor er i7 4770k den kan du klokke langt over 4GHz

Hva med å bytte ut kabinett et med Corsair 800d eller 900d ?

Jeg likte Phantom kabinettet ganske godt. Jeg er ikke veldig glad i kjedelige kabinetter og er ikke glad i svart.Med Mindre det er helt nødvendig.

 

Vel for ren gaming tviler jeg på at du trenger et x79 chipset. En 4770k vil trolig dekke dine behov lenge. Og den koster en tredel av en 3970x

Det har dere helt rett i Den koster mindre og dekker mine behov. Jeg skal se på den og tenke over å bytte til et Hovedkort som støtter 4770k.

Endret av Sigvehe
Lenke til kommentar

Slenger meg på den tankegangen jeg også. Titan yter bare marginalt bedre enn 780, og er ikke verdt prisen. Kjøp 780; SLI eller ikke.

 

Tror muligens du også har innsparingspotensiale på hovedkort; du kan kjøpe noe til 500 kr mindre og få noe like bra. Dette for eksempel.

 

EDIT: Spekulerer litt på om et mulig alternativ kan være to Asus 7970 ROG MATRIX eller to 770. Du får råd, og ytelsen blir knall. Noen får rette meg om tankegangen min er helt på jordet.

Endret av wassup
Lenke til kommentar

Kjøp nå for guds skyld en 120+hz skjerm, slik at du får utbytte av fps over 60 i spill (noe du vil med så high end oppsett)

 

Jeg slang sammen en liten liste jeg og, men ang minne vet jeg ikke hvor mye du egentlig trenger, men noen andre veit sikkert om du har bruk for 32 kontra 16 -mb.

 

Lydkortet i HK'et jeg har lagt til i lista skal være såpass bra, at jeg tror faktisk ikke du trenger ett eksternt ett.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1239378&su=EAC69579-7724-4181-986C-E4AD32614AC8

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...