Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fikk parkeringsbot pga sjef som kom sent til jobb.


Anbefalte innlegg

Hei, dro på jobb idag tidlig og var satt opp fra 9-1050 (Er litt spesielle timer fortiden) siden jeg bare skulle jobbe i et par timer parkerte jeg i parkeringshuset til senteret som har to timer gratis, la på en tier for å ha en god margin hvis han skulle bli forsinket elns. Ca en time før jeg skal gå ringer han og sier at han ikke kommer seg på jobb idag og at han skal ringe litt rundt,men at jeg hvertfall måtte holde ut til 12 tiden. Forklarte da at det kunne jeg ikke fordi jeg ville få parkeringsbot og at jeg er alene hjemme så ingen får passet på hunden som er i dårlig form etter å ha blitt bitt. Hører ingen ting, ringer en av de andre deltidene og spør om han har hørt noe, han sier han må ringe meg tilbake så ringer sjefen og sier at han har fikset buss osv. Da kom han endelig inn døra 1430. Altså ca 4 timer for sent, kom ut og hadde som forventet fått en gul lapp med krav om 760 kr. Er så jævlig pissed nå, hadde liksom planer for dagen og så ender det med at jeg må droppe de og få en bot på 760 kr, med lønna mi går jeg kanskje litt i pluss. Kan jeg kreve å få den betalt av sjefen/kjeden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du ingen mulighet til å ordne med mer penger til parkeringen ?

 

Noen jobber krever at folk er på plass hele tiden og da er det vanskelig å få gjort noe, men i andre jobber kan det være mulig å ordne dette på en smidig måte.

 

Hvis det ikke var mulig å løse dette for deg så synes jeg sjefen som skapte denne situasjonen i utgangspunktet burde stå ansvarlig.

Lenke til kommentar

Well Fuck me hard, bare å satse på at han ikke er et rasshøl da. Får snakke med han til uka.

 

Hadde du ingen mulighet til å ordne med mer penger til parkeringen ?

 

Noen jobber krever at folk er på plass hele tiden og da er det vanskelig å få gjort noe, men i andre jobber kan det være mulig å ordne dette på en smidig måte.

 

Hvis det ikke var mulig å løse dette for deg så synes jeg sjefen som skapte denne situasjonen i utgangspunktet burde stå ansvarlig.

Jobber alene, får ikke gått på do engang og hadde ingen i nærheten som kunne fikse det for meg.

Lenke til kommentar

Hva jobber du med?? Må jo være er alvorlig brudd på arbeidsmiljøloven om man ikke har mulighet for å gå på do en gang.

 

Er jo bare å gå med bleier, men hvem skal skifte dem når man begynner å sutre eller noen klager på lukta ?

 

Jobber i en butikk på et senter, er mulig blir bare masse pes.. Ringe vektere osv

 

Det mest rasjonelle her er vel å ringe vektere og få dem til å passe på mens du gjør ditt fornødene, selv om det er pes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...