Gå til innhold

Nei du, dette er ikke Apple iMac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

På tide at man får en Mac med større skjerm til 80% rabatt. Vi vet hvor overpriset Mac er, og at de som kjøper en Mac enten har svært dårlig greie på pris/ytelse, eller rett og slett er fanboy.

 

Enig i at det er overpriset, men det er kvalitet for pengene. Når det er sagt, er det nok bedre å bygge seg en PC, istedenfor å kjøpe en Mac.

Lenke til kommentar

Rett skal være rett, nå er det slik at Apple (ihvertfall i de stasjonære) bruker Asus sine aller beste hovedkort som faktisk koster over 3-4000, produkter vi selvbyggere ikke vurderer engang. Det er grunnen til at Mac er bedre og varer lengre...

Så når en kjøper Mac går noe av mer-kosten til et hovedkort i absolutt "high-end" klasse.

Endret av morten_b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
På tide at man får en Mac med større skjerm til 80% rabatt. Vi vet hvor overpriset Mac er, og at de som kjøper en Mac enten har svært dårlig greie på pris/ytelse, eller rett og slett er fanboy.
Kjøper du alle klærne dine på Fretex for å få mest mulig stoff for pengene?Kjøper du drikkevarer kun ut i fra alkoholinnhold i forhold til pris?Kjøper du biler kun ut i fra effekt og dreiemoment i forhold til pris?Bruker du næringsinnhold i forhold til pris når du sammenligner restauranter?Kjøper du høyttalere kun etter hvor mye effekt de tåler i forhold til pris?Kjøper du klokke kun etter hvor vanntett den er?...eller hvor fort den går?

 

Gi opp, dette er som å kaste perler etter svin. Bra kommentar !

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Kjøper du alle klærne dine på Fretex for å få mest mulig stoff for pengene?Kjøper du drikkevarer kun ut i fra alkoholinnhold i forhold til pris?Kjøper du biler kun ut i fra effekt og dreiemoment i forhold til pris?Bruker du næringsinnhold i forhold til pris når du sammenligner restauranter?Kjøper du høyttalere kun etter hvor mye effekt de tåler i forhold til pris?Kjøper du klokke kun etter hvor vanntett den er?...eller hvor fort den går?
Det mest ironiske med det hele, når man skal snu og vende på hver minste krone er jo den høye videresalgsverdien på Mac maskiner generelt.Jeg har faktisk satt opp et løst regnestykke som tilsier at jeg faktisk sparer et par tusen kroner på å kjøpe meg ny Mac hvert år, og selge den gamle enn å vente til en maskin blir såpass gammel at den burde byttes uansett (5-6år).Med studentrabatt kjøpte jeg MacBook Pro 15" Retina for ca 15'000kr når den ble lansert ifjor sommer, nå kan jeg faktisk klare å selge denne på Finn.no for ca 12'000 -13'000kr, det vil si en prisdifferanse på ca 2'000-3'000kr. Jeg kan altså selge min 1år gamle Mac, å kjøpe den nye hvert år ved å legge ut ca 2'000-3'000kr, tar vi dette å ganger med 5-6 så blir det 10'000 - 18'000kr så med andre ord, på grunn av den høye videresalgsverdien på Mac kan jeg altså sitte med en av siste generasjons toppmodell hvert eneste år og faktisk spare penger på det kontra å kjøpe en maskin og ha den i 5-6år.Dette var overhode ikke mulig når jeg kjøpte meg gode Lenovo ThinkPad maskiner for noen år tilbake, på Windows fronten så dalte jo verdien etter bare 1år, en ThinkPad W510 kostet meg vell rundt 18'000kr og etter ett år så var jeg heldig om jeg klarte å få solgt den for mer enn 10'000kr.

 

Bruker akkuratt det samme regnestykket! :) I fjor kjøpte jeg og kompis hver vår maskin. Jeg kjørte på å kjøpte en RMBP, han kjøpte en billige maskiner til 5000-6000kr. Til høsten oppgraderer jeg for et par tusenlapper, han ser seg nøtt til å kjøpe en ny maskin pga mye feil og en hastighet han ikke "overlever". Gjentatte forsøk på å selge sin gamle har feilet og han sitter med et tap 2-3 ganger høyere enn meg pluss mye frustrasjon, og mange dårlige minner.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...