Gå til innhold

Kjøpt ny SSD, beholding av filer på forige disk


Anbefalte innlegg

Halla, har kjøpt en ssd til den bærbare pcen min nå. Satt den inn og vil installere windows på den etc. Tingen er at på den andre harddisken min så har jeg masse filer som jeg vil beholde. Noen som vet hvordan jeg på en måte kan slette windowsen uten filene jeg har installert på den gamle harddisken slik at jeg bare trenger å installere windows, så har jeg alle filene på den gamle harddisken fortsatt? :) Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe et eksternt kabinett til HDD'n. Da har du den på USB kabel. Kopier ut det du vil ha til SSD, formater HDD og flytt tilbake.

 

Du får også noen enkle eksterne SATA kabler (sata strøm + sata signal) som du plugger i HDD og så i USB på maskinen. Kopier ut det du vil ha, formater og kopier tilbake.

 

Alternativt koble HDD inn en en desktop, kopier ut det du vil ha, formater og kopier tilbake.

Lenke til kommentar

Hvis han først har kjøpt seg en ny SSD er det jo ikke dumt med en clean install også. Maksimere effekten av fræææsj maskin

 

[Edit] Jeg satt inn en SSD (og noe mer RAM for den saks skyld..) i laptopen til dama for litt siden. Jeg kjøpte så en slik som jeg satte HDD'en i. Da får du deg en ekstern disk :)

Du får også varianter av disse uten ekstern strøm (DC adapter), da trekker du gjerne effekten sin fra to usb-plugger).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

først av alt- installer windows på SSD.

 

Dette tok jeg som en selvfølge, selv om TS formulerer seg rart som du sier.

 

Kan lage punktvis for deg:

 

1. Formater(valgfritt) og installer windows på ssd

 

2. Legg over kopier av det du ville ta vare på(over til ssd/minnepinne/ekstern hdd/sky

 

3. Formater så den gamle hdden

 

4. legg over til den gamle igjen

 

5. Dans

 

Burde kanskje ta punkt 2 først, så han slipper flytte disker mer enn en gang :tease:

[Edit] Men det er kanskje to late ^^

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...