Gå til innhold

Rykte: Slik ser Nokias Windows-kameramobil ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EOS ha ha. Tipper Canon brummer i skjegget nå...

Tidligere har det jo vært slik at fryktelig mange megapixler skviset inn på en bitteliten bildebrikke skaper STØY i bildet. Er dette fikset på nå? Nå er det jo dessverre sånn at for å få bilder med bra bildekvalitet må man ha skikkelige objektiver. Det er vel grenser for hva man kan få til med 5-10 mm "objektiv" størrelse...

Lenke til kommentar

EOS ha ha. Tipper Canon brummer i skjegget nå...Tidligere har det jo vært slik at fryktelig mange megapixler skviset inn på en bitteliten bildebrikke skaper STØY i bildet. Er dette fikset på nå? Nå er det jo dessverre sånn at for å få bilder med bra bildekvalitet må man ha skikkelige objektiver. Det er vel grenser for hva man kan få til med 5-10 mm "objektiv" størrelse...

 

Hvorfor skal Canon brumme i skjegget over et ord som kun brukes som et kallenavn på et ikke-lansert produkt?

Lenke til kommentar
er det ikke sånn at wp8 "bare" støtter 21 megapixler?

 

Jo, er det jeg også har hørt, att OSèt ikke er kompatibelt med kraftig nok prosessor for å håndtere så store bildebrikke, er kun Symbian som har hatt den kapasiteten sålangt...

Det står jo uansett ingenting om antall mpx her så kan godt være det er 21 mpx da. Isåfall vil zoom og pixelbinning effekten bli veldig begrenset her i forhold til Nokia 808 som har 41 mpx.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal Canon brumme i skjegget over et ord som kun brukes som et kallenavn på et ikke-lansert produkt?

 

Jo fordi de misbruker navn på proffserien og lurer folk til å tro at leketøyskameraet til Nokia nå er like bra som Canon sine EOS kameraer.

 

I gamle dager stod det ofte Carl Zeiz på enkelte kameraer av billigste sort og folk trodde dette var gull. Litt av samme ulla.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

EOS ha ha. Tipper Canon brummer i skjegget nå...Tidligere har det jo vært slik at fryktelig mange megapixler skviset inn på en bitteliten bildebrikke skaper STØY i bildet. Er dette fikset på nå? Nå er det jo dessverre sånn at for å få bilder med bra bildekvalitet må man ha skikkelige objektiver. Det er vel grenser for hva man kan få til med 5-10 mm "objektiv" størrelse...

 

Bildene blir ikke 41mp.

Pureview komprimerer disse store bildene ned til feks 8mp for å få skarpe klare bilder, selv i dårlig lys.

Lenke til kommentar

er det ikke sånn at wp8 "bare" støtter 21 megapixler?

 

Hvorfor skulle et OS begrense mekapixler på et kamera?

Det er jo bare å benytte kraftig nok maskinvare for den store regneoperasjonen.

Du blander nok med 720p og 1080p skjermer.

Foreløbig støtter ikke wp8 fullHD skjermer, men det kommer

Lenke til kommentar

Bildene blir ikke 41mp.

Pureview komprimerer disse store bildene ned til feks 8mp for å få skarpe klare bilder, selv i dårlig lys.

 

Jo de kan absolutt bli 41 mpx. Hvor mange mpx bildet skal være angir man i innstillingene før man tar bildet.

Jeg har selv tatt en god del i 41mpx med min mobil men anslår att det kun utgjør ca 5% av det totale antallet bilder. De aller fleste bildene tar jeg i 5 eller 8 mpx.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle et OS begrense mekapixler på et kamera?

Det er jo bare å benytte kraftig nok maskinvare for den store regneoperasjonen.

Du blander nok med 720p og 1080p skjermer.

Foreløbig støtter ikke wp8 fullHD skjermer, men det kommer

 

Det er riktig att det brukes en egen prosessor for prosessering av bildene, det er sinnsykt krevende jobb, eks. på Nokia 808 prosesseres over 1 MILLIARD piksler pr sekund ved videoopptak i full oppløsning.

Uansett kreves det att OSèt støtter kommunikasjon med en slik prosessor, etter hva jeg vet har det ikke vært mulig å få til med WP hittil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...