Gå til innhold

Vurderer å slutte om vi ikke får ta med egen mobil på jobb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare å se denne fantastiske videoen "All work and all play" som forklarer alt veldig godt:

 

Anbefales spesielt for forutintatte dinosaurer som syns at ungdommer nå til dags er håpløse. hvis de faktisk kan skjønne hva videoen forklarer... Vet det kan være vanskelig, men prøv ;)

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Mulig jeg er skikkelig teit, men jeg forstår ikke hvorfor det er en sikkerhetsrisiko at jeg lagrer forretningsinformasjon på egen enhet.

Jeg legger dog til grunn de samme forutsetningene som bedriftens egne enheter, altså pinkode på låseskjerm og restriktiv bruk av cloud. Når disse forutsetningene er på plass er det liten eller ingen prinsipiell forskjell på de to enhetene, annet enn hvem som betaler selve enheten.

 

Under andre forutsetninger, der man ikke har pinkode på låseskjerm eller utstrakt bruk av cloud-lagring så kan jeg forstå sikkerhetsrisikoen, men jeg mener at det er uaktuelt (muligens noe krevende å kontrollere).

 

Man kan kanskje argumentere att man er uforsiktig med bruken av egen telefon, altså installerer masse rare apper og tjenester som man kanskje ikke ser helt konsekvensen av.

Men helt ærlig, avanserte smarttelefonbrukere vil nok installere disse uansett hvem som betaler for telefonen.

 

Som et utgangspunkt er jeg for BYOD, og kan ikke se gode nok argumenter for å nekte det, men for all del, kjør debatt!

Lenke til kommentar

Men helt ærlig, avanserte smarttelefonbrukere vil nok installere disse uansett hvem som betaler for telefonen.

De fleste bedrifter vil ha en policy på dette. Om man da bryter policyen og installerer alt mulig rart av "artige" apps på jobben sin telefon, vil det kunne få konsekvenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slutte kan du gjøre, men aldri tro att du er uerstattelig. Det er du som får svi og ikke bedriften.

Kanskje ikke uerstattelig, men det er utrolig vanskelig å få tak i flinke folk og det svir kraftig for bedrifter når flinke folk slutter. Mye vanskeligere enn for den ansatte som bare kan gå rett inn i ny jobb med minst like bra vilkår.

 

Man gifter seg ikke med jobben sin, det er lov å se seg rundt, kanskje man finner en plass hvor man har det mye bedre enn man trodde man hadde det i gamlejobben?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Dersom en sjef hadde bedt meg å ikke ha med min egent telefefon på jobb eller å ha den telefonen på. Så hadde jeg snakket mannen til fornuft slik at han aldri mer hadde funnet på å komme med slikt. Som mange andre har jeg barn i barnehagen og kone som jobber skift i en fabrikk. Det er to grunner som får meg til å ha telefonen oppe på jobb. Sjefen og hans prinsipper havner etter det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...