Gå til innhold

Smart-dingser får bedre støtte i Android OS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høres fint ut, men for folk flest vil det være viktigere å få regelmessige oppdateringer av software på Android-mobiler slik iPhone får.

 

Jeg har blåtann påskrudd hele tiden for kommunikasjon med Smartwatch, men merker det ikke på batteritiden da det er andre ting som tapper flatt batteriet i løpet av en dag.

Lenke til kommentar

Utrolig bra nyhet!

 

Jeg har blåtann påskrudd hele tiden for kommunikasjon med Smartwatch, men merker det ikke på batteritiden da det er andre ting som tapper flatt batteriet i løpet av en dag.

 

Nå er det ikke slik at det er bare telefonen som får bedre batteritid, men også dingsene som telefonen kommuniserer med, f.eks kan du bruke klokka, pulsbeltet, handsfree etc mange ganger så lenge som i dag før de må lades, dette er svært positivt!

 

Dette høres fint ut, men for folk flest vil det være viktigere å få regelmessige oppdateringer av software på Android-mobiler slik iPhone får.

 

Google har gjort flotte tiltak for dette nå, endel funksjonalitet i Android er trukket ut fra selve kjernesystemet og distribueres nå "silent" gjennom Google Play. Dvs at tjenester som f.eks. push notification, støtte for vektorkart i applikasjoner, diverse spillrelaterte API osv alltid er oppdatert uansett hvilken telefon man har så lenge man har logget seg på Google Play. Behovet for at produsentene må komme med nye versjoner av Android blir da betydelig mindre.

Endret av MrEspen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos smart-dingser fra Google, så slår det meg at de ennå ikke har lansert noe frontrutekamera som kan synkronisere bilder til Google og dermed oppdatere Google streetmap sykt hyppig. Google kunne overtatt tronen for verdens råeste overvåkningssamfunn fra Facebook.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er på høy tid at Google legger til støtte for dette, iOS har hatt det i noen år allerede og manglende Androidstøtte har holdt BT Smart-markedet tilbake.

 

Hovedpoenget her er å spare batteri på dingsene du kobler til telefonen, ikke telefonen i seg selv.

Eksempelvis vil et tastutur eller en fjernkontroll med BT Smart lett ha 4-5 år batterilevetid, i motsetning til vanlige BT-tastatur som går tom rimelig kjapt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror enkelt og greit at folk flest gir blanke f i begge tingene.

Om de får instagram dog, da begynner det bli noe folk bryr seg om.

Er nok sant, men de gir nok blanke fordi de ikke ser nyttefunksjonene, men når de ser at de kan få instagram rundt håndleddet... så kommer kanskje interessen. ;)

Lenke til kommentar

Det er på høy tid at Google legger til støtte for dette, iOS har hatt det i noen år allerede og manglende Androidstøtte har holdt BT Smart-markedet tilbake. Hovedpoenget her er å spare batteri på dingsene du kobler til telefonen, ikke telefonen i seg selv. Eksempelvis vil et tastutur eller en fjernkontroll med BT Smart lett ha 4-5 år batterilevetid, i motsetning til vanlige BT-tastatur som går tom rimelig kjapt.

 

Hmmm... Jeg ble interessert nå, så jeg googlet litt, og det ser ut som om både iOS og Android har støttet dette lenge, sammen med både Windows 8, MacOS, BlackBerry, Windows Phone 8 osv.

Galaxy SIII med flere støttet også Bluetooth Smart, Pebble og flere ting.

 

Jeg forstår ikke helt hva det er som muligens annonseres ved neste generasjon.

 

Her er det jeg fant, i hvert fall:

http://www.bluetooth.com/Pages/Bluetooth-Smart-Devices.aspx

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar

Hmmm... Jeg ble interessert nå, så jeg googlet litt, og det ser ut som om både iOS og Android har støttet dette lenge, sammen med både Windows 8, MacOS, BlackBerry, Windows Phone 8 osv.

Galaxy SIII med flere støttet også Bluetooth Smart, Pebble og flere ting.

 

Jeg forstår ikke helt hva det er som muligens annonseres ved neste generasjon.

 

Her er det jeg fant, i hvert fall:

http://www.bluetooth...rt-Devices.aspx

Både Motorola og Samsung har støtte for bluetooth smart gjennom deres egetutviklede API. Dette gjør at om du skal lage en app som støtter både moto og samsung, så må du rett-og-slett lage to apper. Når dette nå blir "generalisert" av Google, så slipper du å forholde deg til forskjeller fra produsent-til-produsent sine egne API og dermed kun bruke en app uansett telefon (så fremt at du har oppdatert android og HW-støtte seff).

 

Windows 8/8RT har hatt støtte siden det kom ut, mens Blackberry holder på å utvikler. Windows Phone har ikke støtte enda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...