Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstebil - hvilket av disse valgene?


Anbefalte innlegg

Hei. Ett år igjen til jeg får lappen. Dermed må jeg tenke ut førstebil. Jeg er veldig glad i BMW og skal dermed ha det. Hovedsakelig er jeg mest glad i E39 og E34. Ellers fungerer også E46 og E30 fint. Tenker å bruke rundt femti tusen eller mindre.

 

Men, så lurte jeg på følgende: Hva hadde vært best av å finne en grei E39 til kanskje 50k, eller burde jeg heller finne en E34 til 10-15k som kanskje har litt rust i kanaler eller lignende i verste fall, og bare kjøre den til den dør?

 

Eller er kanskje E46/E30 enda bedre valg enn noen av de? Hva synes dere?

Endret av Banksy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først bør du sjekke hva det koster å forsikre en BMW på en 18 åring, regn med mellom 20000-40000 pr. år.

Har sjekket forsikring på pappa sitt personnummer osv. I mitt område vil en E39 komme på rundt 10-12k per år. Skal registrere bilen på enten pappa eller mamma, så jeg får jo bonus.

Lenke til kommentar

Jeg betalte 12000 i året på delkasko, altså 1000 per måned, på en 97 VW Passat 1.8T. Det er en overbrukt ungdomsbil deluxe.

 

En BMW E39 blir neppe noe ekstremt vil jeg tro.

 

Og prisen på forsikring går ned ved 23 år hos Gjensidige. Det vet jeg for det skjer med meg idag.

Lenke til kommentar

GS, Koed, Veng og til en viss grad Ebay har forholdsvis stor tilgang på både originale og uoriginale deler til BMW E34 og E39. Kan lønne seg å følge med der ! :) for styling så har du både nevnte GS så vel som Schmiedmann og PartsAndRetards!

 

Sånn offtopic: E39 er en UTROLIG flott førstebil. Hadde en '00-modell 520i manuell som jeg kjøpte omtrent 1 måned før jeg fikk lappen. Savner den bilen noe helt utrolig!

Endret av DragonsHeaven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...