Gå til innhold

Vi har testet Android-konsollen Ouya (Android)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere skriver at det er et simpelt menysystem, men det eneste dere har å kritisere er at lastetidene for spillrutene er litt trege?Dere vet at simpelt er et negativt ladet ord?

 

Stemmer det. Endrer til 'enkelt'. Takk. :)

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

Virker som at produksjonen av kontrollene svinger litt i kvalitet. Har sett flere som klager over at enkelte knapper henger litt, men min fungerer helt utmerket. Er dog enig i at DPAD-en er litt slarkete. Er lett å utløse to akser når man kun trykket på en (dog dpad brukes jo fint lite i de fleste spill)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

den her trenger hackere og moddere sier du.. det er bare en fail med det... Ouya er 100% lovlig... så lite prestisje og spenning å hente her for hackere og moddere.

 

Hackere og moddere betyr flinke folk som lager ting til denne boksen som utviklerne selv ikke har tenkt på eller har kapasitet til.

 

Finnes det et API man kan integrere seg mot med vennelister, topplister, achievements osv ti Ouya? Nå som Google Play Game Services er i full drift tror jeg det er enda vanskeligere å få i gang et community utenfor Play.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

synd kontrollen føles billig. vill det være mulig å koble til en xbox kontroll?

Både og. :) I teorien skal det bare være å plugge i en xbox kontroll og spille i vei, men det er mulig du må ha drivere for den. Men Ouya er en åpen konsoll, så det vil nok være noen som lager drivere til det meste man finner av utstyr. Problemet er at en xbox kontroll ikke har en touchpad, så du vil ikke få bruke den delen. Det kan være et problem i noen programmer.

 

den her trenger hackere og moddere sier du.. det er bare en fail med det... Ouya er 100% lovlig... så lite prestisje og spenning å hente her for hackere og moddere.

Tror du misforstår hva hackere og moddere betyr. :) I dette tilfellet er det folk som legger til støtte for nye ting i konsollen, som f.eks gamepader fra andre systemer, Kinect og fuglene vet hva. Man kan også legge inn andre operativsystemer om man vil og alt mulig sånt, så "androidkonsollen" kan kjøre Windows om man vil. (og dermed alt av vanlige Windowsprogrammer). For den saks skyld kan man sette i mer RAM, endre skjermkortet til Tegra 4 om man finner et som passer osv. Hacking er ikke alltid ulovlig. Og for den saks skyld er jo modding en av hovedgrunnene til hvorfor mange foretrekker spill på PC. ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne konsollen er den konsollen jeg har ønsket mest av alle konsoller til nå ever!

Jeg bestilte min på kickstarter men valgte å legge til 3 kontrollere til så jeg må nokk vente enda litt til før jeg får min.

 

Grafikken har ingen ting å si så lenge det er gøy å spille, håper det kommer mange bra spill etter hvert. Det som er fint til nå er jo støtten for flere emulatore, godt jeg har en god samling roms.

 

På apps siden så har man jo xbmc som enkelt og greit har hvert det beste helt siden xbox tiden. Tipper Ouya kjører xbmc enda bedre en hva eksvis appletv gjør, man slipper også å tenke på problemene rundt en låst konsoll og kan da utnytte maskin kraften fult ut.

 

Håper også det kommer mange spennende hardware oppgraderinger som eks: støtte for arduino, slik at man kansje kan styre div ting i hjemmet.

Jeg tror det er uendelig med muligheter her, vi må bare la oss vente og se på de spennede tingene som kommer.

Lenke til kommentar

den her trenger hackere og moddere sier du.. det er bare en fail med det... Ouya er 100% lovlig... så lite prestisje og spenning å hente her for hackere og moddere.

Tror du misforstår hva hackere og moddere betyr. :) I dette tilfellet er det folk som legger til støtte for nye ting i konsollen, som f.eks gamepader fra andre systemer, Kinect og fuglene vet hva. Man kan også legge inn andre operativsystemer om man vil og alt mulig sånt, så "androidkonsollen" kan kjøre Windows om man vil. (og dermed alt av vanlige Windowsprogrammer). For den saks skyld kan man sette i mer RAM, endre skjermkortet til Tegra 4 om man finner et som passer osv. Hacking er ikke alltid ulovlig. Og for den saks skyld er jo modding en av hovedgrunnene til hvorfor mange foretrekker spill på PC. ;)

Tror det er du som missforstår hva Zombien. mener. At det er helt legitimt å hacke funksjoner til konsollen vil ta bort noe av sjarmen og prestisjen innad i de miljøene, dermed er det færre som gjør det siden det er lite prestisje i å lese en manual (API o.l.) og løse et problem.

 

Personlig tror jeg nok det blir å komme noen spennende mods til Ouya. Dog syns jeg enn så lenge de kan spare seg for å kalle det før et fullstendig åpent system. Enn så lenge har jeg ikke sett noe til hardware-designet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...