Gå til innhold

Politiet sendte fem patruljer for å ta én pirat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet om piratkopiering drukner helt i hvor vilt dette egentlig er. En lobbyorganisasjon som dikterer politimyndigheten for tusenvis av skattepund. Hvem stemte inn lobbyistene som lovgivende forsamling? På hvilket grunnlag har vi latt dem bli utøvende organ? Kan vi velgere ta denne omleggingen av demokratiet på egen kappe?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Bra piratsøppelet blir tatt.

 

Også bra med privat politi ?

 

Kan ikke skjønne at FACT hverken kan ha lov til å gå inn i huset til vedkommende eller ha noe med et avhør å gjøre. Må være noen spesielle lover i England altså. Med en ransakningsordre vil politiet kunne gå inn i huset mitt, men jeg kan ikke skjønne at de kan ta med seg Tono-, Ifpi-, Statoil-, eller Kjells Markise-ansatte.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy
Bra piratsøppelet blir tatt.
Det kan man jo sikkert mene, men mener du det er fornuftig å sende 5 patruljer for å arrestere en normal ung mann for småkriminalitet? Trodde de det skulle bli en shoot-out?AtW

 

Klart. Alle vet jo hvor inspirert ungdom er av voldsfilm og voldsspill.

Lenke til kommentar

Bra piratsøppelet blir tatt.

 

Ja jeg kan jo være enig med utsagnet ditt. Problemet for meg er at de bruker ressurser på slike "filleting", hva med de alvorlige forbrytelsene. Slagsmål på byen, vold i hjemmet, barnemishandling, drap, gjengkriminalitet osv osv...

 

Hadde de brukt disse ressursene på alvorligere ting hadde de faktisk kunne løst mange fler og alvorligere saker. Det er forkastelig å prioritere slike ting når de ikke klarer å løse problemer med grove forbrytelser.

 

Fy faen for en "dust" du er som ikke skjønner dette (beklager om du føler dette er personangrep på deg, det er ikke min hensikt).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikke poenget med å filme på kino. Får se filmen tidlig, men er alltid en ellerannen jævel som gomler popcorn, eller slurper cola, eller kameramannen beveger seg hele tida. Og lyden er ingenting å skryte av.

 

Mye bedre å vente til bluray rippen, og se den med akseptabel kvalitet. Eller gå på kino selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

  • Nød-arrestordre
  • Fem politibiler
  • Ti politimenn

Grunn: En mulig filmpirat har tatt et opptak av The Fast & The Furious 6

  • Avhørt av FACT
  • Politiet ikke visste hvilken forbrytelse som mannen hadde begått
  • Er nå bannet fra å se film på kino-en i London og Wales

Crazy!

 

Greit nok at man bør straffes for å stjele fra kinosaler, men å gi en slik sak høyest mulig prioritet er helt utrolig. Min mening er at når filmen er lastet opp er det lite man kan gjøre for å hindre videre deling og spredning av filen. Disse sakene burde ha fått lavest mulig prioritering. Å være raskt ute vil neppe gi resultater, verken for FACT eller for hollywood.

 

Før i tiden var det forbrytelser som forstyrret samfundet som fikk slik behandling. Det vil si å finne mordere, bankranere eller lignende.

 

Vi kan vel forvente flere slike episoder fremover - Strap in everybody, it's going to be a bumpy ride :).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Bra piratsøppelet blir tatt.
Det kan man jo sikkert mene, men mener du det er fornuftig å sende 5 patruljer for å arrestere en normal ung mann for småkriminalitet? Trodde de det skulle bli en shoot-out?AtW
Klart. Alle vet jo hvor inspirert ungdom er av voldsfilm og voldsspill.

Men i og med at det var snakk om Fast & Furious 6, så burde dei vel heller ha satt opp spikermatter og vegblokkering, i tilfelle han skulle slenge seg ut vinduet og lande rett i førarsetet på ein cabriolet og køyra frå staden i høg fart...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er så latterlig at jeg har ikke ord! Totalt diktatur er dette, uten at folket flest er klar over det...og i mellomtiden driver store selskaper som eks Statoil, og andre brikker i regjeringer sine syke maktspill, som Virkelig er ondskap og ødelegger verden..uff

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...