Gå til innhold

Imponerende tredemølle lar deg «gå» rundt i spill med Oculus Rift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo bare helt drøyt! Spørs om det noen gang blir kjøp, men hadde vært utrolig morro og fått testet dette :)

 

Er vel i spill som Battlefield osv. dette virkelig kan bringe frem adreanlinet, i tillegg til at man får seg en skikkelig løpeøkt.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

pffft... jeg fikk denne ideen for 15 år siden

 

Det er vel snarere realiseringen av en idé som er imponerende, ikke nødvendigvis ideen i seg selv. Oculus rift er jo imponerende selv om ideen om VR er gammel (1860-tallet i følge wikipedia)

 

Edit: noen som kom meg i forkjøpet mens jeg leste meg opp på VR gitt.

Endret av Meinang
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så ikke ut som om det var mulig å strafe når man spiller FPS, noe som i mine øyne er essensielt for å ha en god flyt. Men absolutt imponerende, og blir det overkommelig pris så blir det nok kjøpt.

 

Joda, man kan fint strafe på denne rigg'en, er bare "gå" sideveis. Men denne bevegelsen er meget unaturlig i det virkelige liv, så det er nok ikke en bevegelse man gjør like ofte i VR som i vanlige FPS spill.

Lenke til kommentar

Så ikke ut som om det var mulig å strafe når man spiller FPS, noe som i mine øyne er essensielt for å ha en god flyt. Men absolutt imponerende, og blir det overkommelig pris så blir det nok kjøpt.

 

Du trenger vel ikke strafe når du kan sikte til siden mens du løper fremover? Ellers klarer du vel strafe også, men sannsynligvis ikke like raskt som i dagens FPS-spill ...

Lenke til kommentar

Veldig skeptisk til slitasjeskader på en slik. Husker jeg hadde en spillgitar mange år før Guitar Hero slo an. Den fungerte ved å slå et vanlig plekter på en "gummilist". Den gikk i stykker etterhvert, naturlig nok.

 

Synes også det så veldig unaturlig ut hvordan han beveget seg, men absolutt interessant å følge med på.

 

Og den følelsen av å løpe rundt i en virtuell verden med et massivt belte rundt livet er jo ikke lett å få ellers. Blir nok en del blåmerker etter litt ivrige kamper i FPS ja. :)

Lenke til kommentar

En eller annen idiot klarer nok å skade seg. Så saksøkes firmaet for tusen millioner og milliarder. Forresten, hvordan klarer en smeitfeit americaner inn i ringen? Og hvordan ligger man på magen?

 

Som det sto i artikkelen, kan du ikke veie mer en 130kg. Og en smeitfeit person veier vell gjerne mer enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...