Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk muntlig! 10klasse


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kom opp i Engelsk muntlig med temaet World wide english og oppgaven lyder "Prepare a presentation about an English speaking country"

Noen andre som har denne oppgaven og kan gi meg hjelp? evt. Drahjelp

 

Betaler 400kr til den som faktisk gjør hele eksamenen min

 

går på vassengen ungdomsskole

Endret av Pungball1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Storbritannia hadde jo kontroll over store deler av verden, så du har jo mulighet til å velge og vrake mellom nesten 100 land.

 

Her finner du en kort forklaring som du kan ta utgangspunkt I og bruke som introduksjon for oppgaven. Omformuler til eget språk og velg deg et land fra listen.

 

http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_where_English_is_an_official_language

 

Og ikke sy puter under armene på deg selv. Ta ansvar og skriv din egen oppgave. Du kan heller legge den ut her så noen kan se over setningsoppbygningen din og grammatiske feil. Vil føles bedre å oppnå noe hvis du har jobbet for det. Lykke til!

Lenke til kommentar

Kan du bruke noe fra denne tråden?

Vil de at du skal lage en presentasjon om et mindre engelskspråklig land (noe som muligens er "enklere" omfangsmessig, selv om Storbritannia, USA eller Australia nok er enklere å starte på)? Isåfall, velg deg ut et fra linken postet av forrige svarer. Sett deg inn i fakta om landet, som det generelle, men spesielt språkhistorien. Det er mange spennende engelskspråklige land! Hva med f.eks NZ, Irland, Singapore eller Sør-Afrika?

 

Pust og bruk tiden du har til rådighet. Still godt forberedt, og ha det gøy med arbeidet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...