Gå til innhold

Disse nye VR-brillene lar deg leke med virkeligheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah... Så denne for noen uker tilbake, når den ble lansert. Morsomt at slike prosjekter dukker opp på kickstarter :)

 

...men jeg ble ikke så veldig imponert av disse "VR/AR" brillene. Dette er jo bare 2 eksisterende produkter som er festet sammen. Man kan kjøpe både kamera og videobriller identiske som på bilde, og sette de sammen selv. Hvis kickstarteren skulle ha funding for noe, burde det vært den lille plastdingsen de bruker for å feste de 2 produktene sammen :D

Må også nevnes at kvaliteten på 3d'en som vises i videoen ikke er i nærheten av hva disse brillene produserer i det virkelige liv. Med en oppløsning på 960x540 pr øye, har den bare litt bedre oppløsning enn Oculus Rift, og der er pixlene veldig synlige.

Jeg venter heller på denne: http://www.theverge.com/2013/5/18/4343382/technical-illusions-valve-augmented-reality-glasses-jeri-ellsworth-rick-johnson

 

De har i det minste lagt litt arbeid i produktet sitt :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@smileyy

 

Med tanke på oppløsning på Oculus så er dette kun oppløsningen på dev-kit modellen, den ferdige modellen som skal selges i butikk vil få kraftig oppdatert oppløsning ihvertfall etter det jeg har lest :)

 

Jeg er enig med at de har tatt 2 eksisterende ting og limt de sammen, men det er ikke bare litt "lim" som skal til da :p

Lenke til kommentar
Jeg er enig med at de har tatt 2 eksisterende ting og limt de sammen, men det er ikke bare litt "lim" som skal til da :p
Det kreves også teip, i tillegg til limet, da helst gaffateip. Kanskje noe hyssing og gummistrikker også.

 

Og ikke bruk superlim ved mindre du er jente. Gutter limer bare fingrene sammen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...