Gå til innhold

Krevde millioner for at du skulle se på TV ? tapte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men allikevel så har kulturdepartementet klart og komme fram til at internettleverandører skal holdes ansvarlig for websider på nettet? Les: sensur.

 

Merkelig. Men riktig dom i denne saken i alle fall :) For noen svin de opphavsfolka er.. De skal ha penger av begge leddene, som kun samarbeider for å få materiale på 1 TV-kanal. Helt idiotisk at de engang tørte å prøve det for retten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ganske raus gjeng. 12 ansatte, lønnskostnader på over 9 mill, og en daglig leder med 969'000 i lønn. Ser også ut som styret var passe honorert i tillegg :)Elsker sånne organisasjoner

 

Får håpe saksomkostningene går rett ut av lønnen deres så kan de sitte der med opphavsretten sin så langt oppi tarmsystemet at de nesten kan smake det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Okai, så da starter jeg en tjeneste hvor du kan laste ned ulovlige spill og filmer.Jeg bare distrubuterer?Uansett, en flott dom. Dette er slik rettighetsorganisasjoner opererer.. de er noen dumme naut..

Nå er det litt forsjell, du vil her legge til rette for lovbrudd.

Denne saken går på at et transport ledd selvsagt ikke må betale retigheter for å overføre en film.

Tenk hvordan det ville blitt over internett?

Lenke til kommentar

Jeg sjekket nettopp budsjettet til den dritt organisasjonen på post Privatkopiering får de 42,2millioner kroner av staten som kompensasjon for at vi deler musikk og film privat!

http://www.norwaco.no/content/download/7487/85742/version/2/file/Norwaco_%C3%85rsmelding_2011_skjermvisning.pdf

 

Det er stikk i strid mot retten til å dele noe man eier med sine venner. Blir forbanna av denne mafiaen.

 

Hvor mye lobby penger tok det å gjøre staten til en penge bank. Jeg betaler skatten min med glede for da kan jeg ha god samvittighet ovenfor de svakstilte i landet, men dette er en sur ting å svelge. Blir nok Pirat partiet ved neste valg.

Lenke til kommentar
Jeg sjekket nettopp budsjettet til den dritt organisasjonen på post Privatkopiering får de 42,2millioner kroner av staten som kompensasjon for at vi deler musikk og film privat! http://www.norwaco.no/content/download/7487/85742/version/2/file/Norwaco_%C3%85rsmelding_2011_skjermvisning.pdf Det er stikk i strid mot retten til å dele noe man eier med sine venner. Blir forbanna av denne mafiaen. Hvor mye lobby penger tok det å gjøre staten til en penge bank. Jeg betaler skatten min med glede for da kan jeg ha god samvittighet ovenfor de svakstilte i landet, men dette er en sur ting å svelge. Blir nok Pirat partiet ved neste valg.

 

Vederlag for privatkopiering utgjør totalt kr 42.153.647,-. Av dette er kr 41.147.000,- bevilget over statsbudsjettet som kompensasjon for lovlig privatkopiering i 2011. Resterende, kr 1.006.647, er mottatt fra utenlandske organisasjoner i henhold til inngåtte utvekslingsavtaler.

 

Hva betyr dette egentlig? De får penger fra staten som de så sender hvor? Og dette gis som kompensasjon for lovlig privatkopiering? Hvorfor skal det utbetales kompensasjon for noe som er lovlig? Jeg har ikke god kjennskap til disse reglene, så for meg som lekmann ser dette fryktelig rart ut :hmm:

Lenke til kommentar

Nå er det litt forsjell, du vil her legge til rette for lovbrudd.

Denne saken går på at et transport ledd selvsagt ikke må betale retigheter for å overføre en film.

Tenk hvordan det ville blitt over internett?

 

Sant det. Men hvis det du sier er riktig, så var vel TPB aldri lovbrudd?

De la vel ikke til rette for piratkopiering? Dette var det jo brukerne selv som gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...