Gå til innhold

Svinbillig 4K-TV holder ikke mål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men som en diger skjerm med ekstrem oppløsning til visning av stillbilder burde den altså holde mål? Det er antakelig godt nok for en god del, det... :-)

Fargegjengivelsen skal vistnok ikke være noe å rope hurra for. Men til CAD bør den fungere bra. Der er det viktig med høy oppløsning og størrelse, samt at ting henger sammen uten rammer, mens god fargegjengivelse, hastighet, 3d, smartfunksjoner og sånt er ganske overflødig.

Lenke til kommentar

Ganske overdramatisert overskrift ukritisk basert på en overflatisk "test".

Jeg har fulgt flere tråder om denne TVn, de fleste intrykkene fra professionelle filmfolk som har kjøpt denne i "bøtter og spann" og de er ganske begeistret.

 

Siden den ikke har noe oppkonvertering prosessor så er den mer som monitor enn TV å regne. Av den grunn kan du f.eks. ikke koble den direkte til en HD tuner og få UHD bilde.

 

Den kan kalibreres til perfekte farger, og "ut av boksen" fargene er ikke langt unna kalibrerte farger.

Du kan velge mellom flere tinter i den vanlige menyen, hvor Warm er den mest riktige fargen.

 

Sharpening må settes til 0, hvis ikke produserer den artifacts.

 

Hvordan denne "testen finner at den ikke kan gjøre 120Hz, bare 60Hz er litt usikkert siden du må bruke en PC for å oppkonvertere HD til 4K og da er det HDMI 1.4a som er begrensningen så man får uansett ikke mer enn 30Hz.

De dyrere LG og Sony 84" er bedre og har oppkonverterings prosessor, men de er ikke over $15000 bedre, og noen av dem har muligens panel fra samme fabrikant.

Sammenliknings tester blir ikke gjeldende før de store merkene kommer med sine 55" til rundt $5-6000 som bare har kant LED i motsetning til Seiki'n og 84"erne.

 

Håper Seiki og de andre fastlands Kinesiske merkene snart kommer til Europa.

Rundt $1000 for en 50" Seiki sammenliknet med Asus 31.5" monitor til $3999 viser jo hvordan noen tar seg grovt betalt for produktene sine.

En 4K TV/Monitor koster bare 10-15% mer å produsere enn en tilsvarende størrelse HD TV/Monitor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ingen smart tv, tråløst nett og 3d er i min bok positive ting.Jeg vil ha en skjerm, enkelt og greit, også kobler jeg til ting som gir bedre resultat enn noen smarttv klarer å levere.I teorien burde da tver uten være billigere enn tver med sånne funksjoner, noe denne tven er.Synd ikke tven klarte de oppgitte 120hz, og gav et bedre bilde.De store produsentene hadde hatt godt av en konkurrent som tenkte litt anderledes.

 

Enig synes det de kritiserer er at det ikke er en "smart tv". Synes denne videoen viser ok hva TV'en klarer.

 

Til 1/6 del av prisen til andre 4K TV'er så vil jeg si at den er bra nok for mange av oss. De som vil bruke over 50.000,- på en TV har helt klart andre krav :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...