Gå til innhold

? Allerede nå ligger snittet på 2,6 GB i måneden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Operatørene bruker "snittpersonen" som argument for lave mobildata grenser, og lave mobildata grenser holder databruken til "snittpersonen" nede.

 

Når man må betale ut av nesa for å gå over datamangder er det ikke rart folk vegrer seg for å bruke data.

 

Har nå "Fri Data" på Chess, som har fartsgrense etter 5GB, og selv da vil jeg tenke "kanskje jeg ikke skal kikke på Netflix for mye". Netflix er jo ikke et valg engang med 1GB og lavere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Operatørene bruker "snittpersonen" som argument for lave mobildata grenser, og lave mobildata grenser holder databruken til "snittpersonen" nede.

 

Når man må betale ut av nesa for å gå over datamangder er det ikke rart folk vegrer seg for å bruke data.

 

Har nå "Fri Data" på Chess, som har fartsgrense etter 5GB, og selv da vil jeg tenke "kanskje jeg ikke skal kikke på Netflix for mye". Netflix er jo ikke et valg engang med 1GB og lavere.

 

Uten disse begrensningene ville nettet fort blitt ubrukelig/overbelastet for alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Uten disse begrensningene ville nettet fort blitt ubrukelig/overbelastet for alle.
Er det norske mobilnettet så mye dårligere enn i andre land?Telenor i Danmark f.eks får du nå pakker på 100GB

 

Med en befolkning som er større enn vår, landareal mindre enn Finnmark og ingen fjell vil jeg tro at dekning og mobilnettutbygging i Danmark er ganske mye lettere ja. I tillegg ser jeg at 100GB er en kampanje på et 25GB abm som gjelder ut august.

Men det er nok ikke tvil om at begrensningene er en sammensetning av tekniske og økonomiske årsaker.

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, jeg liker nok og stille spørsmål jeg egentlig vet svaret på for å høre folks synsvinkler på ting. ;)

 

En sammenligning med Telenor i Sverige f.eks ville være mer realistisk, og der ligger de vel omtrent som vi gjør her i Norge, og ser man bort fra kampanjen i Danmark er ikke de heller så langt foran oss.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...