Gå til innhold

Med denne mini-maskina skal Asus konkurrere med Mac Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg synes er rart med slike "dingser" er at de alltid skal være så utrolig små. Jeg har forsterker etc og de tar GOD plass, det skal være rom for kjøling etc, bruker så god plass til alle TV greier uansett. Hvorfor i helsike skal de alltid krympe ting så de blir som Alice i eventyrland. Ting trenger ikke være små for å se bra ut....

 

Hvis de hadde gjort denne større så kunne den hatt kraftigere maskinvare etc. Store vifter på lavt turtall. En stue enhet er ikke "penere" selv om den er liten. Se på peniser, større er bedre...... :p

 

Jeg hadde foretrukket en dobbelt så stor enhet med mer funksjonalitet fremfor denne "show off" dingsen her. Dette gjelder generellt alle produsenter, vi krymper dingsen fordi det blir pent.... Snart har vi ting som er så små at man må bruke pinsett for å koble de til TV og anlegg....

Endret av blablabling
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg setter veldig stor pris på små komponenter, og er temmelig fornøyd med mitt nåværende oppsett:

 

 

dsc0859e.jpg

 

 

EDIT: Får akkurat plass til 20x20 ASRock mini PC + kabler i "TV benken" som egentlig er en Ikea DVD hylle...

 

Se der ja, akkurat sånn det skal være! Enkelt, ryddig og stilfullt :)

 

Angående Asus sin VivoPC blir det veldig spennende å se hva slags maskinvare denne vil komme med etterhvert og ikke minst hvor mye den faktisk vil koste.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar
Det jeg synes er rart med slike "dingser" er at de alltid skal være så utrolig små.
Folk som oss er dessverre i mindretall. Folk som oss klarer uansett å lage vår egen medie-PC uten hjelp av disse produsentene :)

 

Det klarer vi, men prisen blir vanlegvis høgre. Stort sett alt blir jo vanlegvis billegare av masseproduksjon.

Lenke til kommentar

Det klarer vi, men prisen blir vanlegvis høgre. Stort sett alt blir jo vanlegvis billegare av masseproduksjon.

Må vel være tidenes selvfølgelighet at prisen blir høyere når man vil ha noe spesialbygget. Nå er uansett prisene på komponenter så billige at man lett kan bygge en kraftig media-PC for under 5000 kroner, med kabinetter i alle mulige slags størrelser.

 

Er vel ikke vanskelig å forstå at Asus satser på det størstedelen av markedet vil ha når de produserer en maskin som dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg synes er rart med slike "dingser" er at de alltid skal være så utrolig små. Jeg har forsterker etc og de tar GOD plass, det skal være rom for kjøling etc, bruker så god plass til alle TV greier uansett. Hvorfor i helsike skal de alltid krympe ting så de blir som Alice i eventyrland. Ting trenger ikke være små for å se bra ut....Hvis de hadde gjort denne større så kunne den hatt kraftigere maskinvare etc. Store vifter på lavt turtall. En stue enhet er ikke "penere" selv om den er liten. Se på peniser, større er bedre...... :pJeg hadde foretrukket en dobbelt så stor enhet med mer funksjonalitet fremfor denne "show off" dingsen her. Dette gjelder generellt alle produsenter, vi krymper dingsen fordi det blir pent.... Snart har vi ting som er så små at man må bruke pinsett for å koble de til TV og anlegg....

 

Jeg skjønner du er single, hørt om WAF ?

Lenke til kommentar

Det jeg synes er rart med slike "dingser" er at de alltid skal være så utrolig små. Jeg har forsterker etc og de tar GOD plass, det skal være rom for kjøling etc, bruker så god plass til alle TV greier uansett. Hvorfor i helsike skal de alltid krympe ting så de blir som Alice i eventyrland. Ting trenger ikke være små for å se bra ut....Hvis de hadde gjort denne større så kunne den hatt kraftigere maskinvare etc. Store vifter på lavt turtall. En stue enhet er ikke "penere" selv om den er liten. Se på peniser, større er bedre...... :pJeg hadde foretrukket en dobbelt så stor enhet med mer funksjonalitet fremfor denne "show off" dingsen her. Dette gjelder generellt alle produsenter, vi krymper dingsen fordi det blir pent.... Snart har vi ting som er så små at man må bruke pinsett for å koble de til TV og anlegg....

 

haha for en kommentar, men jeg må si meg enig. Man må ikke krympe alt for at det skal bli pent. Og som du sier alt er jo i stua uansett, kunne jo da også hatt kraftigere maskinvare. Men husk at det er forskjellige behov. Kanskje det er etterspurt på markedet og blitt populært at alt skal bli mindre? :)

 

Lenke til kommentar

Flere enn meg som synest denne ligna på de der portable DVD spillerene for en stund tilbake?

 

Neitakk. Jeg bytter ikke ut Minien mot den der. Selv om den er 4 år. Den er fortsatt kraftig nok til å spille Full HD, og kablet nettverk er jo et must i hver en tvbenk. :)

 

Var på nippet til å bytte Minien ut mot en selvbygger sak basert på et Streacom kabinett. Men prisen gjorde at jeg slo det fra meg for nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...