Gå til innhold

Stryk på Fagprøve Elektriker.


Anbefalte innlegg

Har gått opp til fagprøven for elektrikerfaget to ganger og fikk stryk.

Andre gangen var jeg faktisk veldig nærme(alt på båsen fungerte og det var greit med forskrifter og normer)

Men så ble jeg tatt inn på rommet å grilla i 45min med spsm som faktisk var utenfor det tema som jeg hadde på prøven.

 

Dette er nå to år siden og etter den dagen mista jeg motivasjon for elektrikerfaget og ga opp rett å slett. Nå har jeg hatt div. Andre jobber, men jeg har tenkt veldig mye på alle de årene jeg brukte pp elektro og at jeg ikke har noe fagbrev idag..4,5år.

 

Jeg vet at jeg må tilbake i jobb for å bestå denne fagprøven men jeg er liksom ikke lærling lenger, men jeg trenger å jobbe en del så hva bøir løsningen?

Jeg har sett etter jobber som hjelpemontør i Oslo området men alle jobber så må du ha fagbrev.

Jeg er klar til å flytte på meg hvor som helst i Norge om jeg må...

 

Noen som har noe råd/arbeidsgivere jeg kan kontakte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg startet på vgs i 2005 og da het det GK OG VK1 så da var det nok reform 94?

 

Helt ærlig det er første gangen jeg hører om dette, men hvor står det om det?

 

Beklager å måtte skuffe deg, men da må du ta eksamen på nytt for å kunne gå opp + 1,5 år som hjelpemontør.

 

Reform94 falt ut 30. januar 2012 for 4,5 års læretid. Tok selv som privatist mitt 2. fagbrev i mai i fjor for å slippe å ta eksamen på nytt.

 

Edit; Din lokale Fylkeskommune har lagt ut denne informasjonen. Selv synes jeg det var dårlig annonsert, men man hadde 2 års varsel om dette.

Endret av TheHawk
Lenke til kommentar

Ta sånn forbredelses kurs til fagprøven, hjalp veldig for meg. Var aldri borti boliginnstalasjoner og dokumentasjon var noe som ble sluntret med i min bedrift. Ved hjelp av dette kurset ble det gått igjennom alle de viktigste forskriftene samt sluttkontroll og endel annet.