Gå til innhold

[Løst] 70-200mm f/2,8. Sigma vs Tamron


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Pentax K-30 for ca. en måned siden. Er meget fornøyd med kameraet, og tenker nå å kjøpe en telezoom. Da jeg kjøpte kameraet ble jeg anbefalt denne. Men nå er det kommet et tilbud en Sigma som ligger på 7,8k hos JP til 6000 på fotovideo

 

Ser at Sigmaen har HSM og OS. Os har vil ikke noe å si, da jeg har Pentax, men det er vel kjekt å ha likevel. Hovedfordelen er vel at den har bedre fokusmotor.

 

Hva er det beste kjøpet? Takk for svar på forhånd

Endret av noctua_nh-d14
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Tamron sin til Pentax K-30 og er veldig fornøyd med den. Det sto mellom disse når jeg kjøpte også og da endte jeg opp med Tamron mest fordi den var 2000kr billigere. Etter hva jeg har lest om de skal Tamron være litt skarpere, men den stille fokusmotoren til Sigma er jo kjekk å ha. Ligger forresten en lite brukt Tamron til salgs på foto.no.

 

https://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?utstyrtypeid=65&kjoepsalgid=2&id=199123&merkeid=5

Lenke til kommentar

Kan forresten anbefale deg å bli med i facebookgruppen "pentaxianere i norge" hvis du ikke er det allerede. Veldig koselig miljø og mange som har mye erfaring med Pentax hvis det er noe du lurer på. Han som har lagt ut linsen på foto.no er også med der forresten, så du kan spare noen kroner hvis du er villig til å kjøpe brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...