Gå til innhold

Nokia: Nå kommer Windows-gevinsten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en Nokia Lumia 900, kan ikke si noe annet en at Windows Phone-systemet er helt avskyelig. Fysj! Tungvindt, kjedelig, dårlige løsninger, elendig utvalg av apper osv. Nå hadde jeg riktignok kun WP 7.8, men uansett. Har nå en Xperia Z, vel, det er en helt annen verden på alle måter.

 

Android foran iOS og WP, uten tvil.

 

Er positivt for Nokia uansett, ville vært trist om denne gamle giganten skulle gå tapt.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Markedsandelen på Windows Phone er på latterlige 0,15 prosent på et nettsted for rosa-bloggere jeg har vært med på å utvikle. Nettstedet har over 30.000 besøkende i måneden. 80 prosent er på under 35 år. finn.no er et av norges største nettsted. Her viser statistikken at over 99 prosent bruker Linux-systemet Android og iOS på brett og mobil.

 

Når økonomimagasinet Forbes syntes det er bra at Nokia har 80 prosent av et marked som er godt under 1 prosent, er dette ingen ting å skrive hjem om. Til og med Linux på skrivebordet gjør det enormt mye bedre enn Windows Phone på mobiler. Kanskje den tidligere Microsoft Office-direktøren Stephen Elop burde satse på Linux på bærbare datamaskiner, og raskt nå større markedsandeler enn med Windows Phone?

 

Se statistikken:

http://hjemmehos.finn.no/no/webfolk_+_entusiaster/finn_labs/FINN-statistikken+for+april+2013.9UFRnO0N.ips

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nå hadde jeg riktignok kun WP 7.8, men uansett.

Bra relevant å klage på WP7.8 og dets apputvalg, blir som om jeg skulle klage på Android 2.3. De som syter over WP8 apps savner vel egentlig *bare* Snapchat og Instagram, begge som nå har uoffisielle klienter.

 

Selv gikk jeg for en Lumia 920 pga hardware og utseende. Kuleste telefonen på flere år. Spennende med WP som OS siden jeg aldri hadde prøvd det før, men så langt fornøyd. Liker utseendet og hvordan innholdet er i fokus istedet for fancy knapper med chrome/skygge, kul typografi. Og ting flyter bra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Markedsandelen på Windows Phone er på latterlige 0,15 prosent på et nettsted for rosa-bloggere jeg har vært med på å utvikle. Nettstedet har over 30.000 besøkende i måneden. 80 prosent er på under 35 år. finn.no er et av norges største nettsted. Her viser statistikken at over 99 prosent bruker Linux-systemet Android og iOS på brett og mobil.

 

Når økonomimagasinet Forbes syntes det er bra at Nokia har 80 prosent av et marked som er godt under 1 prosent, er dette ingen ting å skrive hjem om. Til og med Linux på skrivebordet gjør det enormt mye bedre enn Windows Phone på mobiler. Kanskje den tidligere Microsoft Office-direktøren Stephen Elop burde satse på Linux på bærbare datamaskiner, og raskt nå større markedsandeler enn med Windows Phone?

 

Se statistikken:

http://hjemmehos.fin...13.9UFRnO0N.ips

Latterlig innlegg. Ditt hat til Microsoft skinner tydelig gjennom.

Hvis du ser på de siste statistikkene fra Kantar viser de 5,6% markedsandel for Windows Phone i USA og 6,7% i Europa. Verden er mer enn rosablogger i Norge, vet du.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Markedsandelen på Windows Phone er på latterlige 0,15 prosent på et nettsted for rosa-bloggere jeg har vært med på å utvikle. Nettstedet har over 30.000 besøkende i måneden. 80 prosent er på under 35 år. finn.no er et av norges største nettsted. Her viser statistikken at over 99 prosent bruker Linux-systemet Android og iOS på brett og mobil. Når økonomimagasinet Forbes syntes det er bra at Nokia har 80 prosent av et marked som er godt under 1 prosent, er dette ingen ting å skrive hjem om. Til og med Linux på skrivebordet gjør det enormt mye bedre enn Windows Phone på mobiler. Kanskje den tidligere Microsoft Office-direktøren Stephen Elop burde satse på Linux på bærbare datamaskiner, og raskt nå større markedsandeler enn med Windows Phone?Se statistikken: http://hjemmehos.finn.no/no/webfolk_+_entusiaster/finn_labs/FINN-statistikken+for+april+2013.9UFRnO0N.ips

 

Det var da også et innlegg. LOL :) #Rosabloggere

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så etter en rekordstor kollaps for en suveren markedsleder er kan de nå se gevinsten :

 

2-4% markedsandel for smarttelefoner,og de er nede som den 10. største smarttelefonprodusenten.

 

Android markedet har vokst enormt siden Nokia gikk for Windows phone, og Nokia var et gigantisk selskap den gangen, det er vanskelig å tro at de ville gjort det dårligere enn for eksempel LG, Huawei og ZTE med android, men nå er de ikke engang i nærheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så etter en rekordstor kollaps for en suveren markedsleder er kan de nå se gevinsten :

 

2-4% markedsandel for smarttelefoner,og de er nede som den 10. største smarttelefonprodusenten.

 

Android markedet har vokst enormt siden Nokia gikk for Windows phone, og Nokia var et gigantisk selskap den gangen, det er vanskelig å tro at de ville gjort det dårligere enn for eksempel LG, Huawei og ZTE med android, men nå er de ikke engang i nærheten.

 

Nettopp!

Det virker som mange har "glemt" att Nokia var den største på smartmobiler for knappe 2 år siden med ca 45% av smartmobil markedet.

Att de idag er sunket ned på jumboplass (2-4%) er nesten ikke til å tro, men det er ett faktum.

Å begynne å snakke om "gevinst" i denne sammenheng blir bare latterlig etter min mening da kunder har flyktet fra Nokia de siste to årene...

 

Att Nokia er flink på HW er ingen tvil om, men når folk ikke vil ha WP bør de gjøre noe med det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en Nokia Lumia 900, kan ikke si noe annet en at Windows Phone-systemet er helt avskyelig. Fysj! Tungvindt, kjedelig, dårlige løsninger, elendig utvalg av apper osv. Nå hadde jeg riktignok kun WP 7.8, men uansett. Har nå en Xperia Z, vel, det er en helt annen verden på alle måter.Android foran iOS og WP, uten tvil.Er positivt for Nokia uansett, ville vært trist om denne gamle giganten skulle gå tapt.

 

Har selv en 900, og kan ikke helt forstå hva du mener er tungvindt med den! Ei heller at det er kjedelig, men det handler jo om at vi alle har forskjellig smak. At det er få apper sammenlignet med konkurrentene, er ingen hemmelighet. Jeg synes ikke det er noe problem. Men så er jeg nok en av få som ikke gidder å bry meg om Instagram..

Lenke til kommentar

Latterlig innlegg. Ditt hat til Microsoft skinner tydelig gjennom.

Hvis du ser på de siste statistikkene fra Kantar viser de 5,6% markedsandel for Windows Phone i USA og 6,7% i Europa. Verden er mer enn rosablogger i Norge, vet du.

 

Helt enig. WP øker sakte men sikkert, og har fått fotfeste nå. Har brukt WP i et år nå og det er stort sett helt uovertruffent. Jeg var en av de som sutret ganske så mye da Symbian og ikke minst MeeGo/Maemo forsvant. Til daglig bruk kan ingenting slå WP, men det er ikke noen hacker-telefon akkurat. Totalt sett er det ingen tvil om at Nokia tjener på dette i det lange løp. Bakgrunnen for å gå over til WP var jo at de ikke fikk til til sin MeeGo/Symbian satsing.

 

Android blir det umulig å "slå", men Nokia/WP vil etterhvert få 10-20% markedsandel på verdensbasis, og det er mer enn nok til å drive stort.

 

Nå kommer jo Jolla snart, og Ubuntu og Firefox og Tizen med unike telefoner, så det blir telefoner også for de som er litt mer enn gjennomsnittelig interressert i telefon-OS. Selv venter jeg på 41 MP på Lumia, men en Firefox-sak eller Jolla eller Tizen kommer vel også i mine hender etterhvert.

 

Mobiltelefonverden har forandret seg til det bedre den siste tiden. En stund så det ut som iOS/Android skulle feie alt annet av banen, men nå kan vi som ikke er overdrevent interessert i markedsandeler eller er opptatt av å følge flokken få masse å velge mellom.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...