Gå til innhold

Dette er prisene på de nye Haswell-prosessorene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvordan dere setter opp prisguiden, men den har per idag store mangler hva angår pris på disse prosessorene.

Billigste 4670K er 2210,-
Det mangler flere de fleste butikker som er.

Det linkes blant annet til Stasjonær oppsett hos Proshop - men proshop selger også 4670K til 1775,- dersom man søker på siden deres.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Der hadde det sneket seg inn en feil i søkekriteriene ja. Har lagt inn makspris på dette produktet nå slik at vi ikke får med de stasjonære PC-ene i tillegg til at rett varenummer nå sørger for at vi viser 10 priser på 4670k.

 

Tusen takk for tipset!

Lenke til kommentar
Artikkelen inneholder dessverre ikke en eneste pris. Da får jeg heller ta en tur over til prisjakt.no

Bruk gjerne Prisjakt hvis du ønsker det, men vær obs på at de har noen færre priser på en del av produktene. Særlig ser jeg dette gjelder 4770-modellene.

 

Vi kunne kanskje koblet produktene til artikkelen i vår publiseringsløsning, så ville du fått prisen direkte i artikkelen også. Jeg skal sjekke dette med Jørgen med en gang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi kunne kanskje koblet produktene til artikkelen i vår publiseringsløsning, så ville du fått prisen direkte i artikkelen også.

 

Dere bommer iallfall grovt når overskriften er "Dette er prisene på de nye Haswell-prosessorene" og artikkelen ikke inneholder en eneste pris.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vil jeg merke stor forskjell på å oppgradere fra min nåværende i7 920 til en 4770? Og hva er egentlig forskjellen på 4770 og 4770K, bortsett fra hastigheten?

 

Med mindre du irriterer deg over ytelsen på din nåværende PC er det ikke allverden å hente av ytelse på å oppgradere. Dersom du ikke kjører minst 3.8 GHz på din nåværende prosessor bør du i det minste sjekke ytelsen ved >=3.8 GHz før du vurderer å bytte prosessor, hovedkort og minne.

Lenke til kommentar

Vil jeg merke stor forskjell på å oppgradere fra min nåværende i7 920 til en 4770? Og hva er egentlig forskjellen på 4770 og 4770K, bortsett fra hastigheten?

 

Forskjellen mellom 4770 og K versjonen er støtte for vPro, VT-d og TSX-NI.

 

- vPro er en platform med funksjoner for å fjernstyre og kontrollere PC-en uten å måtte fysisk være til stede ved maskinen. Selv om maskinen er avslått kan du endre på BIOS innstillinger, sette BOOT til en nettverksdisk, mm.

 

- VT-d er rettet mot virtualisering og lar gjeste OS-et få bedre IO tillgang til hardware som f.eks. GPU

 

- TSX er et nytt instruksjonssett. Anandtech har en fin artikkel som forklarer TSX:

http://www.anandtech.com/show/6290/making-sense-of-intel-haswell-transactional-synchronization-Extensions

 

 

Skal du bruke vPro eller VT-d funksjonene kreves det også et brikkesett som støtter dette - f.eks. Q87.

Og som nevnt av andre - K versjonen er den som er ulåst og kan overklokkes (og overklokking krever Z87).

 

Hva som er best kommer ann på bruk. Spiller du mye, har planer om å kjøre to skjermkort i SLI er K versjonen og Z87 et sikkert valg.

Driver man med VMs, SQL databaser, eller kanskje bare synes disse andre tingene virker spennende, så går man for f.eks. 4770(uten K) og Q87.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...