Gå til innhold

opp i vekt, fullkornsris eller vanlig?


Anbefalte innlegg

Jeg prøver og legge på meg siden jeg er undervektig, så skal spise middag to ganger daglig (til lunsj og middag), lunsjen vil da være laks med ris og grønnsaker, men så lurer jeg på om jeg burde bruke fullkornsris/villris eller vanlig ris(sånn jasminris)? Vil jo bli mindre mett av hvitris, så er en fordel med det, men er vell kanskje litt mer næring i fullkorns? Så er veldig i tvil her, noen som vet hva jeg burde?

 

Takk på forhånd! :)

 

edit: edit: kan bruke fullkornspasta også, om det er et bedre alternativ

Endret av nopalus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fiber tar lengre tid å fordøye og dermed gjør at du holder på sulthetsfølelsen lengre. Med ditt mål vil fullkornsris være bortkastet da du prøver å legge på deg. Spis det som du synes smaker best. 2 mnd med fullkornsris-spising kontra 2 mnd med jasminris vil resultatmessig se helt likt ut for din del. Ikke heng deg opp i småting som dette med mindre du planlegger å stille til bodybuildingshow.

Lenke til kommentar

Fiber tar lengre tid å fordøye og dermed gjør at du holder på sulthetsfølelsen lengre. Med ditt mål vil fullkornsris være bortkastet da du prøver å legge på deg. Spis det som du synes smaker best. 2 mnd med fullkornsris-spising kontra 2 mnd med jasminris vil resultatmessig se helt likt ut for din del. Ikke heng deg opp i småting som dette med mindre du planlegger å stille til bodybuildingshow.

ok, takk for bra svar!

Lenke til kommentar

Hovedpoenget består jo. Du trenger ikke henge deg opp i sånne detaljer. Spis den du føler for å spise, det vil ikke ha noe utslag på resultatene dine uansett. Du klarer å spise like mye fullkornris som hvit ris.

Ja, får prøve meg litt frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...